Sterker nog: Ik ben de laatste paar jaar helemaal niet meer ongesteld geweest, door de implanon (alleen even toen de vorige uitgewerkt was). Het is een mogelijk bijwerking, maar aangezien ik zoveel pijn had elke maand, was ik daar dus erg blij mee en was dit dus de hoofdreden dat ik hem na de eerste nog eens heb laten plaatsen. Nu heb ik het gevoel dat alles weer normaal begint te functioneren, heerlijk!
Mijn ervaring is dat je de eerste week inderdaad veel vocht en buikvulling kwijtraakt en dat het daarna een stuk minder snel gaat. Ik ben in de eerste week een dikke 3 kilo afgevallen, maar heb dat sindsdien helaas bij lange na niet meer gehaald.
Maar super dat het zo goed gaat, dat moet een enorme motivatieboost zijn! Je kunt overigens wel khd-arm brood en toast krijgen op internet. Ik miste het brood ook het meest, met de rest heb ik veel minder moeite. Gelukkig mag ik nu twee sneetjes brood per dag, ik ben al met afbouwen bezig.
ik ga nu voor een laat ontbijtje, kreeg een mailrecept voor huttenkase met hazelnoot maar dat lust ik niet dus ga maar weer voor 2 gebakken eieren, en dan vanmiddag een bolletje mozarella met 2 tomaatjes als lunch. dit wordt mn 3e dag, ben nog niet op de weegschaal gaan staan, maar voel mezelf wel minder opgeblazen en heb ook minder last van "gas". dus dat is al positief! nu nog van die "hoofdpijn" af.
tassie73
Geplaatst: 07-01-11 12:22
koolhydr. arm brood kun je ook bij Albert Heyn krijgen......heb het ook gehaald.....erg lekker hoor
Vanmorgen bij sport weer op de weegschaal gestaan.....1.7 kilo eraf sinds maandag..... We gaan vrolijk verder
Dat khd-arm brood heb ik nog niet gezien bij een AH, toch maar eens wat beter zoeken dan...
coydog
Geplaatst: 07-01-11 13:18
Staat zelfs met grote gele letters op de verpakking, heb tot nu toe alleen halfjes gezien. Bij de molen hier hebben ze ook khd-arm meel, kan ik zelf broodjes enz bakken.
heeft er iemand nog een lekker ontbijt recept? behalve gebakken/gekookte eieren of yoghurt/kwark ?
listiglistje
Geplaatst: 07-01-11 18:09
Deze had ik van het atkins forum
chocolademousse: klop wat slagroom (met zoetstof)en doe er een bakje roomkaas in (LIDL,ALDI) gooi er wat cacao bij.
Mijn idee voor volgende week: komkommerboterhammetjes: Plak komkommer, zaanse mayo, beleg (tonijn, ham, zalm, kaas oid, naar keuze) ertussen en weer een plak komkommer erop.
Maar ik zou je registreren op het atkins forum, daar staan heel veel ideeën!
Attitude
Geplaatst: 07-01-11 18:38
Meld zich
Ik wil graag op de kh gaan letten. En heb al even op de site rondgekeken. Hoe stellen jullie je menu's samen? Doen jullie dat zelf of zijn daar ook voorbeelden van?
Dr Frank dus? Ik vind Dr Frank ook altijd wel oke klinken. Maar ik denk dat als ik weer helemaal op de KHs ga letten, dat ik net zo goed Atkins kan doen.
tassie73
Geplaatst: 07-01-11 21:56
Heheh weer weekend....ik hoop dat ik m net zo goed doorkom als van de week........Maandag ga ik weer wegen en dan wil ik er toch weer een paar ons af hebben
Elke maandag en vrijdag weeg ik.....die maandag is voor mij toch wel een stok achter de deur om niet extra dingen te eten in het weekend
coydog
Geplaatst: 07-01-11 22:03
Heb net een nieuwe weegschaal gekocht en toch maar een paar buussen atkins shake. Ben nogal geneigd om zonder iets te eten de deur uit te gaan en kan nu snel zo'n shake pakken, desnoods in de auto.
Ben benieuwd Tassie
Ik doe alles op eigen gevoel en blijf kh tellen, maar als ik ergens echt behoefte aan heb neem ik dat toch, kennelijk heeft je lijf dan iets nodig. Wel gezond natuurlijk maar had bv een keer zin in bonen, dan pak ik toch een paar ons ondanks dat het toch veel kh bevat. Gisteren heb ik een soep gemaakt met champignons, paar spruiten, kool en een klein stukje wortel. Beetje kookroom er doorheen en dan zat ik aan zo'n 8 kh per portie, en nog lekker ook.
tassie73
Geplaatst: 07-01-11 22:06
Ik ben nog maar sinds deze week begonnen en ik wil zo weinig mogelijk extra dingen proberen te eten tussendoor.....tot nu toe kan ik het heel goed volhouden....geen hongergevoel. Maar in het weekend komen hier toch vaak wel lekkere dingen voorbij in huis en die WIL ik voorkomen
Ieewww is dat lekker soep met spruiten...klinkt niet echt lekker hahahhahaha
coydog
Geplaatst: 07-01-11 22:18
Als je niet van spruiten houdt is het niet lekker nee En echt maar een paar, geen kilo's, voor een beetje vulling en "bite"
tassie73
Geplaatst: 07-01-11 22:23
ik vind ze wel lekker hoor maar in de soep ??? hahahhahahahahha
Toch eens proberen dan, er zijn zelfs recepten voor spruitensoep zonder iets anders er in. Geeft een beetje zoete smaak er aan zonder té te zijn.
Ra_chel
Geplaatst: 08-01-11 00:02
Red_Savage schreef:
Dr Frank dus? Ik vind Dr Frank ook altijd wel oke klinken. Maar ik denk dat als ik weer helemaal op de KHs ga letten, dat ik net zo goed Atkins kan doen.
idd dr frank! kan me er tot nu toe goed in vinden, niet te ingewikkeld en goed te doen met een gezin met 2 kids.(hoef geen ingewikkelde aparte dingen te koken,dan zou ik zo afhaken!)
Quiche kan heel goed zonder bladerdeeg. Ik heb net een kom chocolademousse gegeten van Linessa, het lijnmerk van de Lidl. Was vast niet extreem goed voor me (7khd/100gr), maar moest even. Heb nogal een heftige dag gehad met paarden die totaal uit hun plaat gingen. Sta nog te trillen als ik er aan denk.
WAT VERVELEnd! kan me voorstellen dat je dan even wat lekekrs wil.
ik heb zelf een toetje gemaakt, wel wat vet, maar heel lekker en eet maar kleine beetjes, slagroom stijf slaan, mascarpone erbij, cacao en natrena zoetstof en dan mixen, eet dit half-half met kwark, heerlijk!
Mrijn
Geplaatst: 08-01-11 19:03
Hmm, krijg honger als ik jullie vette toetjes hoor! Ik doe WHJE en dan is ook de hoeveelheid vet beperkt. Zitten er in slagroom trouwens ook niet veel kh's? Ik meen me te herinneren dat me dat nog best tegenviel. Anders ga ik me daar binnekort ook eens aan vergrijpen, klinkt heerlijk!
Ik heb vandaag wat te weinig gegeten. Na een week ziek zijn moet ik echt mijn maag weer een beetje wakker maken. Ik heb vanochtend 200 gram kwark op (8kh), tussen de middag een uitsmijter ham/kaas (gezellig met mijn dochtertje van bijna 3 gelunched in een lunchroom ) met een capuchino (5kh), tussendoor een halve appel en (7kh) stuk kipworst en 30 gram noten (5kh) en straks een grote kom tomaten/paprikasoep (4kh). Als toetje neem ik een zelfgemaakte pannenkoek zonder kh's. Ik kom vandaag dus maar op 29 kh's.