Wie bakt er nog meer zo graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Re: Wie bakt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:51

Oh god :')
Nee, dat red ik niet. Na 4 uur moet ik toch echt wat te eten hebben :=
Mja, moet er niet een millionairs shortbread voorbij komen, dan hou ik het net een half uur vol :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:54

haha ik red dat ook niet idd :P ik snoep de hele dag door lekker cherrytomaatjes, wortels, plakje ontbijtkoek etc. :9

Edit: dwz, ik eet wat tijdens de thee sochtends en smiddags, en savond ontbijtkoek ofzo. niet dat ik kilo's fruit naar binnen werk hoor :P

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:25

Haha oke :P

Heb natuurlijk ook wel me vreetbuien. Maar kan ook zo een hele dag soms wel 1,5 dag niks eten, als ik dan bijvoobreeld vakantie heb.

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:26

Judith_ schreef:
Net de brookies uit de oven gehaald. Ze zien er heel erg lekker uit :9 Heb alleen mijn twijfels bij het recept, misschien een omreken fout gemaakt? Er zou ong. 350 gram bloem door moeten, heb net iets meer dan de helft er door gedaan anders werd het veel en veel te droog.

Welk recept heb je gebruikt? Die van brownies met stukjes chocolate chip cookies, of deze http://www.bakerella.com/i-hope-you-have-chocolate-chips-handy/?
Die laatste wil ik morgen namelijk ook gaan maken!

Je berekening is namelijk wel goed, het zou 343,75 gram moeten zijn...
Laatst bijgewerkt door Unravelation op 17-03-11 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:28

Ben bezig met een home made brood te maken, maar t rijzen lukte niet helemaal. Ruikt wel overheerlijk. Met tomaat, knoflook en kruiden.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:33

Oeh dat klinkt goed! Ik heb net een broodbakmachine van iemand geleend, dus ik moet binnenkort ook maar eens aan de slag :9

Wat voor recept heb jij gebruikt? En doe je het ook in de machine of in de oven oid?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:39

Cchanny schreef:
Haha oke :P

Heb natuurlijk ook wel me vreetbuien. Maar kan ook zo een hele dag soms wel 1,5 dag niks eten, als ik dan bijvoobreeld vakantie heb.

Als ik vakantie heb (zoals nu, totaal bijna 2 maanden... ) eet ik me rond :')

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:10

Ehmmm, enigsinds uit me hoofd. Mik wat in een kom, zet er de handmixer op, laat dit rijzen maak er bolletjes van, laat dit nog even rijzen en dan in de oven totdat het goudbruin/gaar is.
Maar geloof dat ik volgende x beter een goed recept van internet kan plukken. Nouja niet helemaal waar, had dus recept van die cinemon roll's gebruikt voor t deeg minus de suiker en plus de kruiden, knoflook en tomaat.

Wel stom, want vorige week die cinamon roll's gemaakt en dat was echt super gelukt, heel goed gerezen enzo.
Cake lukt gewoon niet in mijn oven, heb een ouderwetse gasoven en das toch altijd wel pielen wat wel en niet lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 07:34

@Unravelation Ik heb het recept van bakeralla gebruikt, die link die je post. Okee, jij kwam dus ook op ong. 350 gram bloem uit? Ik heb zeker nog 100 gram er bij weg gelaten en vind ze nog redelijk droog? Maar wel erg lekker :j

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:51

Oke, thanks! Ik zal eens kijken of het gewicht idd klopt, heb zelf namelijk de amerikaanse maatbekers (cups en spoons) Zal het eens afwegen! Ik wilde het met de hand gaan maken, maar dan moet je de droge ingredienten als eerst bij elkaar zeven, dus dan zal het lastig zijn als het idd teveel bloem is...Mij viel het ook al op dat er weinig 'natte' ingredienten zijn, alleen boter en ei, heel apart! Maar heb een paar andere recepten gezocht, en die zijn ongeveer hetzelfde.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:26

Haha, ik heb iedereen honger bezorgd met mijn foto zie ik. :P Sorry!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:44

ik lees wel mee maar post niet zoveel :=
zie veel leuke/lekkere dingen voor bij komen
ik bak vanavond denk ik even een slagroomtaart, heb veel gezien bij mijn stage dus ga dat zelf ook proberen

edit; iemand een idee wat ik met kruimels van biscuitbodem kan doen?

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:59

@ Judith, in wat voor pan/schaal heb jij het gemaakt? Ik had alleen een lasagneschaal, die kleiner was dan in het recept, dus heb maar een springvorm genomen met een iets grotere inhoud. Nu is het best hoog geworden, heb het denk ik wel 20-30 min langer in de oven gehad dan voorgeschreven, en het is nog steeds behoorlijk zacht...Misschien de volgende keer maar het recept halveren ofzo....Was ie bij jou helemaal gelukt??

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:42

Zo, heb jullie hele topic doorgelezen (wel in 3 dagen..)!
Had direct zin om te bakken, ik heb eergister brownies gemaakt (wel uit pak moet ik bekennen, maar niet minder lekker!), gister arretjescake en vandaag ben ik samen met een vriendin bezig geweest met millionaires shortbread. Hij staat nu in de garage, met de caramellaag er al op. Morgen gaan we bezig met de chocolade en dan proeven natuurlijk :9. We gaan vanavond uit dus dat wordt 'm niet meer denk ik. Uiteraard ook foto's gemaakt!

1. De brownies, met stukjes chocola (van Dr.Oetker in de paarse verpakking)
Afbeelding

2. De arretjescake, niet zo mooi maar wel érg lekker!
Ik heb hem gemaakt met: 1 ei, 8 lepels basterd suiker en 2 scheppen kristalsuiker (basterd suiker op, oeps), zakje vanillesuiker, 3 el cacao, +-200 gram boter en bijna een heel pakje biscuitjes.
Afbeelding

3. En de bodem van de millionaires shortbread, uit de oven. Heb er wel een klein beetje water bij gedaan, anders werd het te korrelig. Hij was nog vrij zacht, las later dan andere hem langer dan een kwartier erin hadden gedaan.. nouja, hoop dat hij zo ook goed is/wordt. Caramel zit er inmiddels ook op, ben ook benieuwd hoe dat wordt.
Afbeelding

Oh, en zal me, ondanks dat het geen HK is, nog eventjes voorstellen; mijn naam is Monica, ik ben 17 jaar en woon in Emmeloord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:08

Unravelation schreef:
@ Judith, in wat voor pan/schaal heb jij het gemaakt? Ik had alleen een lasagneschaal, die kleiner was dan in het recept, dus heb maar een springvorm genomen met een iets grotere inhoud. Nu is het best hoog geworden, heb het denk ik wel 20-30 min langer in de oven gehad dan voorgeschreven, en het is nog steeds behoorlijk zacht...Misschien de volgende keer maar het recept halveren ofzo....Was ie bij jou helemaal gelukt??

Ik had een fijne ovenschaal van 20 x 30 cm gebruikt en 35 min. in de oven gehad. Nu hebben we wel een oven die vaak wat heter worden dan dat hij aan geeft. Eenmaal afgekoelt waren ze bijna goed. Niet droog en te hard, maar ook niet zo smeuiig als ik van echte brownies verwacht.

Blijkt hier wel weer dat ik blijkbaar hele hoge eisen stel... Vond ze niet perfect maar wel goed te eten, had er meer van verwacht en was ook niet heel erg tevreden... Wil een tweede stukje pakken, maar de schaal is al leeg gegeten. De rest van het gezin vond ze heerlijk. :')

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:36

Die brownies zien er lekker uit :9

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:35

Ziet er lekker uit! Ik ben eigenlijk op dieet, maar ik vind bakken zo ontspannend :o Ik heb deze of volgende week dinsdag nog een bestelling voor cupcakes en heb al een leuk ideetje.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:58

De Eton Mess was verrukkelijk :9 .

M'n nieuwe slagroomklopper van de Tupperware is helemaal goud. Ik kan nergens slagroom mee kloppen, behalve met zo'n 'ouderwets' model, met andere middelen heb ik altijd boter >;) .
Er zit ook een boekje bij met heerlijke recepten, mooie nieuwe bakideeën.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:21

Laurabram schreef:
De Eton Mess was verrukkelijk :9 .

Dit heb ik even gegoogled, wat ziet dat er lekker uit! :9 Het recept staat op mijn lijstje, ga ik zeker eens maken!

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:31

Ik heb gisteren nog eens tijd gemaakt om een nieuw baksel uit te proberen: Broodpudding!
Mijn moeder vond het alvast heeeerlijk, ze heeft hem gewoon bijna helemaal opgegeten :Y) :')
Gelukkig had ze nog wel een klein stukje voor mij gelaten! :Y)

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:44

Hier staan 2 cakes in de oven. Paard is morgen jarig en de "hulpboeren" van de zorgboerderij vinden dat er dan getrakteerd moet worden ;) ( en gelijk hebben ze).
Een naturel en een met appeltjes en kaneelsuiker.

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:44

hallo,
wij waren deze week dus 2 nachten in een hotel in lunteren.
en daar hadden ze zo'n lekker toetje ,
maar ik weet niet hoe het heet.
en ik wou het zelf ook graag eens makern dus misschien kan iemand het recept ??
het was een soort chocolade taart met chocolade mouse in het midden en slagroomsoesjes in het midden.
en geloof me het is echt heel erg lekker :9

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:45

Zorro: Heeeele goeie reden! :D

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:00

Inspiratie voor de cupcakes makers onder ons :)

Afbeelding

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:03

Wow, dat is wel heel erg crea zeg!
Zonde om op te eten := .