da's toevallig èn handig!! misschien doet je baas ook wel mee
die Mudpie van NieneWwiep is echt gaaf! (ik krijg zo'n zin om ook 1 te maken, maar dan in een iets ander thema misschien..)
Roquen
Geplaatst: 14-12-09 12:36
Dit is mijn creatie van zaterdag, voor de verjaardag van een vriendin. Eerste keer dat ik zo'n taart heb gemaakt. Dus ben tevreden over het resultaat. Ik had ook nog een sneeuwster (niet gedecoreerd) gemaakt. Maar daar heb ik helaas geen foto's van.
Ik de achterkant niet op de foto staan, maar ik had daar nog het steeltje van de roos met daaraan vast blaadjes.
Je kan bijvoorbeeld een slagroomtaart maken door een cake te bakken in een springvorm, en die door midden te snijden en daar slagroom tussen te doen. Daar kun je vervolgens aan de zijkanten nougatine op plakken en van die chocoladedingetjes enzo, en dan heb je een echte, zelfgemaakte slagroomtaart
Ik heb vandaag Chonelly's gehaald.... Ik ben me alvast geestelijk aan het voorbereiden op de Pig-in-the-mud pie, haha.
romy_b
Geplaatst: 14-12-09 22:52
lijkt me best leuk om die choco-pig (of hoe jullie hem ook noemen ) taart te maken, heb je aan 250 gram roze marsepijn genoeg voor 2 varkentjes en een kontje als je ze niet heel groot maakt ?
En kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen fondant en marsepijn? Behalve de prijs! veder kom ik niet.
Google doet wonderen "Het verschil tussen fondant en marsepein is dat fondant zonder amandelen wordt gemaakt, dat is eigenlijk kneedbare suikerpasta. De basis van marsepein zijn de amandelen. Fondant is ook witter en meestal zoeter. " van deze site gehaald
Mijn moeder is dit weekend jarig, ze heeft gevraagd of ik een appeltaart en een marsepeintaart wil maken (om mee te nemen naar haar werk). Moet nu alleen even gaan bedenken wat ik dan wil maken. En maar eens even m'n eigen kleurstoffen gaan bestellen, ik leen nu steeds de spullen van een vriendin, maar dat is niet echt handig, vind ik ook vervelend.
Heb maar weer besteld bij deleukstetaarten, weer een aderlating verder .... Misschien ga ik maar voor een wintertafereel ofzo, ik vond die pinquins wel erg leuk
Wow Jaffel, die is echt gaaf! Heb je dat getekend of een hele strakke puzzel?
De boltaart hierboven is erg netjes! Marsepein zit er mooi om heen
En de sinterklaas taart op de vorige pagina is ook erg leuk gedaan
Ik zit ook met een winter-taart idee in mijn hoofd. Maar zoek een soort witte choconelli's of grote bokkepootjes ofzo voor de zijkant. Iemand een idee?
Maar even een vraag; Als ik een cake bak in een ronde springvorm heb ik altijd het probleem dat hij ongelijk wordt. Het middelste gedeelte word heel hoog en de rest is gewoon mooi. Hoe kan ik dit veranderen?
LovingTweety
Geplaatst: 15-12-09 11:59
Sodera schreef:
Maaaaar die vond ik wel niet te eten... Moet je echt van houden...
Een donkere chocolade taart en dan witte chocola die is 'over heen loopt' Wordt wel een uitdaging om dat netjes te gieten Maar dan hoef ik geen koekjes/witte twixxen te gaan plakken die ik een afbreuk aan de taart vind
Bayja
Geplaatst: 15-12-09 13:08
Ethelate schreef:
Wow Jaffel, die is echt gaaf! Heb je dat getekend of een hele strakke puzzel?
Het is een puzzel Ik zag het plaatje op een kerstkaart en vond hem zo leuk dat ik die eens wilde proberen
wil de pig in de mud pie maken in een winterthema. idd witte twixen aan de zijkant en ijsberen ipv varkens, maar wat kan in dan gebruiken ipv modder? wil het blauw maken...