Hellofresh

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:02

Es_ther schreef:
Wij gaan morgen voor kapsalon :D

Maandag gegeten, was heerlijk :D

Muga

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:07

Wij krijgen morgen onze eerste box! Kan niet wachten. Komt kwart over 6. Meestal eten we laat dus hoop eigenlijk dat we morgen de eerste maaltijd kunnen eten!

Vind het wel spannend. Maar zie hier dezelfde gerechten die wij besteld hebben en het ziet er lekker uit!

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:40

Wij krijgen morgen onze eerste pakket. Vrijdag eten wij de kapsalon.
Ben ontzettend benieuwd.
Wij hebben hiervoor gekozen om
Gevarieerd te eten. Maar onze zoon is eentje wat niet heel makkelijk wat nieuws uitprobeert

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 23:44

Hier vanavond ook de noedels met varkenshaaspuntjes, was lekker! Ik miste alleen de kruiden dus maar zonder gedaan :')
Afbeelding
Morgen de kapsalon!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:07

Wij gisteren ook de noedels en vandaag kapsalon. Ik vond de noedels smaken naar bami ketjap van een pakje dat ik vaker maak :+. Kan dus nu zonder pakje gemaakt worden in vervolg :D.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:28

Mijn pakket is binnen!
Nu ook netjes een berichtje gekregen dat hij waarschijnlijk later zou zijn, was niet eens echt het geval. Netjes opgelost zo :j

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:47

Mjelleke schreef:
Yonker schreef:
Mwah de porties zijn niet groot maar ook niet klein. 800 zit je zo aan vooral met pasta. Ik vind de porties zelf prima :)

Mee eens.

Mijn vriend is er de afgelopen maanden 10kg mee afgevallen, en dan eten we bijna altijd alles wel op plus nog een toetje. Het hangt er ook een beetje vanaf hoeveel je de rest van de dag eet, gemiddeld heeft een vrouw 2000 kcal en een man 2500 kcal nodig.

Heb er hier een zitten die er ook van af valt. Hij heeft een behoefte van circa 4000. Dus ik bak wel vlees bij. Meer dessert. En hij eet nu meer chips. Ook overdag. Dus deze ontwikkeling is echt niet geweldig.

Toch is Hello fresh wel lekker. Dus toch maar voor één persoon meer bestellen. Of zelf meer ingrediënten toevoegen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:48

Wij bestellen voor 3 personen, hier ook een grote vent met lichamelijk werk.
En dat gaat eigenlijk prima. Het restje (vaak groenten en een beetje rijst/aardappelen, vlees is altijd op ;) ) wat dan overblijft kan hij nog meenemen naar werk als 'snack' of onderdeel van de lunch.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:58

Als de behoefte circa 4000 is dan zou ik ook wel meer bestellen ja, maar dat is natuurlijk niet echt de standaard. Bij een normale behoefte aan kcal zijn de porties imo prima :D

Vanavond eet ik de wraps met canellinibonen :)
Volgende week geen box want ik vond de recepten erg tegenvallen. Die week erop wel weer 1!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:06

Mag ik ook meekletsen?

Wij doen eigenlijk sinds de eerste lockdown in maart wekelijks of om de week HF! Mijn box is afgelopen dinsdag gekomen, gepland was 18.40 en hij was er iets voor 19.00u. Dus daar was niets over te zeggen! (wij hebben hier wel een HUB, dat maakt vast verschil)

Op het menu deze week: Orzo met paddenstoelen, kapsalon met kipgyros en de noedels met varkenshaas!

De eerste twee hebben we inmiddels al opgegeten en ook al eerder gehad! Vanavond de noedels, ben benieuwd.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:15

Begrijp ik goed dat het ook mogelijk is om om de week een Box te bestellen in plaats van elke week? Dat zou de overweging voor mij wel makkelijker maken

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:24

de porties en kcal-waardes zijn voor een maaltijd wel prima, ik merk dat ze dat heel goed berekenen.
Als je de rest van de dag ook goede maaltijden neemt en verantwoorde tussendoortjes zie ik eigenlijk niet echt waarom dat een probleem zou moeten zijn.
Ipv chips kan er ook prima een extra boterham of een bak zuivel gegeten worden?

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:25

Deze week hebbenwe geen HF, ivm een detox kuur waar we mee bezig zijn :+ .
En zo te lezen geen verkeerde timing met de bezorging afgelopen dagen haha :') !

Aankomende periode voornamelijk de balans maaltijden gekozen. Deze zitten voornamelijk rond de 500 a 600 kc. Dus dat is heel netjes voor een avond maaltijd.

Las hier iets dat veel gerechten rond de 800 zijn, maar zo extreem is dat toch niet voor een avond maaltijd? Vooral gezien je alles zelf vers maakt en weinig gebruik maakt van kant- en klare sausjes etc.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:27

IMAY1990 schreef:
Begrijp ik goed dat het ook mogelijk is om om de week een Box te bestellen in plaats van elke week? Dat zou de overweging voor mij wel makkelijker maken

Dit kan inderdaad. Je kan pauzeren wanneer je wilt.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:34

Duhelo schreef:
de porties en kcal-waardes zijn voor een maaltijd wel prima, ik merk dat ze dat heel goed berekenen.
Als je de rest van de dag ook goede maaltijden neemt en verantwoorde tussendoortjes zie ik eigenlijk niet echt waarom dat een probleem zou moeten zijn.
Ipv chips kan er ook prima een extra boterham of een bak zuivel gegeten worden?

Dat klopt zeker ook, maar even ter vergelijking:
Een schnitzel, doperwtjes en aardappelkroketjes met een sausje is 650-700 calorieën vs. de 850 of meer die ik bij best een aantal gerechten die mij aanspraken zag is dat toch een 150 a 200 verschil en dat zou maken dat ik in de rest van mijn dag structureel iets zou moeten schrappen. En dat is voor mij soms maar zeker niet altijd chips maar ook een schaaltje yoghurt is al snel die 150. Dat is in mijn ogen wel een belangrijke afweging.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:45

IMAY1990 schreef:

Al wil je maar 1 keer in de maand, of 2 maanden niet, kan allemaal :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:08

Wij zijn een poosje gestopt, dus toen gepauzeerd. En toen wilden we weer en weer open gezet. Ik vind het ideaal *\o/* .
Als je op vakantie bent pauzeer je m gewoon.

Wat ik ook fijn vindt, is dat je per gerecht een man extra kan doen. Stel iemand komt eten dan kan je het voor 3 doen ipv 2. Scheelt weer extra boodschappen doen :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:06

Hoe doe je dat dan? Want ik heb bv voor twee personen en als ik extra neem zijn dat dus ook meteen 2 porties extra.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:11

Needje schreef:
Hoe doe je dat dan? Want ik heb bv voor twee personen en als ik extra neem zijn dat dus ook meteen 2 porties extra.

Ik heb hem vast op 3 personen staan :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:11

Volgens mij kan dat bij bestellen dacht ik..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:17

Es_ther schreef:

Ja je kan per week beslissen hoeveel personen.
Dat kun je aanpassen.
Zelfs per gerecht kan dat zie ik net.
Je kunt de porties dan aanpassen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:31

daantjuhhh schreef:
Es_ther schreef:

Dat kun je aanpassen.

Klopt kun je per gerecht aanpassen!
Heb ik ook wel eens gedaan als ik wist dat er iemand kwam eten :) .

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:09

daantjuhhh schreef:
Es_ther schreef:

Dat kun je aanpassen.

Gaat dat in de app per gerecht? Daar was ik echt naar op zoek. Soms wil ik iets wat de kinderen niet lusten, maar dan is het zo onhandig om alles te moeten bestellen.

Ik krijg het niet voor elkaar helaas. Zou echt een uitkomst zijn.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:25

Jaa! Dat kan in de app. Heb de app zo niet bij de hand, maar dat moet mogelijk zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:55

Nou als ik dat dus probeer gaat ie per 2 personen omhoog. Want omdat ik een box voor 2 heb is 1 portie voor 2 personen. Dus 1 portie erbij is voor 2 personen.... Dus niet maar 1 persoon.