Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:36

Nou zo bekend is het niet, want ik wist het ook niet. Wel van de zuid amerikaanse paardenmishandeling omdat daar een tijd terug ophef over is. Maar ik zou niet weten welke cafetaria daarvan afneemt.
Zo ook met de varkens uit Tiel. Vreselijk en ben blij dat ik nog zelden vlees eet, maar ik zou toch niet weten aan wie zij leveren. Dat kan misschien wel mijn AH om de hoek zijn en daar koop ik toch ook gewoon mijn boodschappen, maar wel vegan boodschappen :)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:45

Overigens las ik gister op NOS dat dat slachthuis weer mag gaan slachten. Dat is toch van de zotte!? Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij waarom die mensen niet gewoon achter tralies zitten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:53

Nou inderdaad!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:04

Er Was toch ook een schandaaltje dat de filmende activist niet kosjer gehandeld had?
Als in dat hij degene was die ten tijde van het filmen verantwoordelijk was voor het aanvragen van euthanaseren etc maar dat niet deed?

Dat het slachthuis weer open is kan prima , maar werken er dan ook nog exact dezelfde mensen?
Ik gaat eens googlen geloof ik

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:33

Sonja_vR schreef:
Er Was toch ook een schandaaltje dat de filmende activist niet kosjer gehandeld had?
Als in dat hij degene was die ten tijde van het filmen verantwoordelijk was voor het aanvragen van euthanaseren etc maar dat niet deed?

Ik geloof hier echt vrij weinig van, maar goed dat is natuurlijk het slachthuis tegen Animal Rights. Ik kan me helemaal voorstellen dat het slachthuis wanhopig probeert om verzachtende omstandigheden aan te dragen, maar daar zijn ze nu wel laat mee :+ Het was geloofwaardiger geweest als ze dat direct hadden gezegd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:30

Ik heb er ook mijn gedachten bij idd
Maar ben wel benieuwd wat er nu eigenlijk bekend over was/is
Niet direct ergens op reageren is trouwens ook verklaarbaar hoor
Een bedrijf zal eerst willen onderzoeken hoe wat waar en overleg hier daar zus en zo doen voor ze iets naar buiten brengen

Vandaag ergens eens zoeken ;)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 23:14

Het slachthuis zegt dat de filmer stalmeester was, maar AR zegt van niet. Kan me ook niet voorstellen dat je je als activist op die positie laat neerzetten, te veel verantwoordelijkheid.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:26

Riraito schreef:
Het slachthuis zegt dat de filmer stalmeester was, maar AR zegt van niet. Kan me ook niet voorstellen dat je je als activist op die positie laat neerzetten, te veel verantwoordelijkheid.

Dit idd. De filmer had zelf de verantwoordelijkheid dat er fair met de dieren omgegaan werd want hij was stalmeester. Say what now?

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:42

Ik ben hier een stille meelezer, maar heb nu een vraag. Sinds anderhalf jaar ben ik vegetariër, maar ik probeer zo veel mogelijk plantaardig te eten. In die tijd ben ik nog niet op vakantie geweest, maar nu ga ik in de zomer kamperen in Frankrijk terwijl ik helemaal niet weet hoe het vega(n) aanbod in de Franse supermarkten is. Kan iemand mij hier meer over vertellen? In Nederland eet ik regelmatig plantaardige yoghurt etc, dus ik hoop dat ze dergelijke producten ook in de Franse supermarkt hebben.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:21

Goeie vraag! In september ga ik ook naar zuid frankrijk, mega supermarkten, maar had ook al bedacht bepaalde producten vanuit huis mee te nemen :)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:01

Specifiek op plantaardige yoghurt e.d. heb ik niet gelet, maar o.a. Carrefour heeft een goede hoeveelheid aan biologische producten. Ergens lijkt het me logisch dat er dus ook veganistische alternatieven zijn :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 09:06

In het buitenland is veganistisch eten vaak wel prima te doen hoor. Het wordt wellicht wat eenzijdiger. Het is dan bij mij vaak veel groenten, fruit, salades, eventueel Alpro yoghurt (hebben ze vaak wel al in het buitenland), falafel, tofu, tempeh, speltbrood, etc.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 10:09

Afbeelding

Op de slagroom na is hij vegan. Even een lekkere treat gemaakt.
Bestaat er ook plantaardige verse slagroom?
Dus niet zo'n dun goedje, maar dat dikkere zoals dit?

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 10:11

Ik heb een keertje voor vegan tiramisu , dus meer room dan slagroom, soyayoghurt en ceshewnoten in een blender gegooid. Was erg lekker!

Edit: er zat ook een druppeltje amandelextract in trouwens.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 10:28

Volgens mij kun je het dikke gedeelte van kokosmelk kloppen tot een soort slagroom. Maar daar zit dus wel kokossmaak aan.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 10:29

Ik ben allergisch voor pinda's en noten, dus dat is voor mij helaas geen optie :o

Overigens erg blij met de tip van de Mayolijn die niet zuur is. Gekocht en gister mn favo chips/dipsaus van gemaakt. Zaaalig! Blijheid!

Oh eigen vraag beantwoord: alpro heeft soya opklop slagroom :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:19

Ik heb de Magic Bullet gekocht en hij is fantastisch :oo Dat gaat m'n leven een heel stuk makkelijker maken!
Gelijk even een 'milkshake' gemaakt van banaan, bevroren aardbeien, spinazie en sojamelk.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:01

Hier nog een meelezer die komt binnen vallen met een vraag. De zomer komt er weer aan en nu ben ik op zoek naar een fijne vegan cruelty free zonnebrandcreme, het liefst zo natuurlijk mogelijk. Heeft iemand hier nog tips? :)

Mocht het niet in het topic passen aangezien het niet voedsel gerelateerd is dan hierbij mijn excuses.

@Jotoma en Noukie22 In het buitenland kan je natuurlijk altijd gaan voor producten die zeker weten vegan zijn, zoals fruit, groentes, bonen, aardappelen, rijst ed. Alpro is sowieso in veel landen te vinden, voor de plantaardige yoghurt en melk. Wellicht is het handig om in het Frans te kunnen vragen of er melk verwerkt zit in het brood ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:28

Marijkjuh schreef:
Hier nog een meelezer die komt binnen vallen met een vraag. De zomer komt er weer aan en nu ben ik op zoek naar een fijne vegan cruelty free zonnebrandcreme, het liefst zo natuurlijk mogelijk. Heeft iemand hier nog tips? :)

Mocht het niet in het topic passen aangezien het niet voedsel gerelateerd is dan hierbij mijn excuses.

Bodyshop, Hema, Lush?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:02

Magrathea schreef:
Marijkjuh schreef:

Bodyshop, Hema, Lush?

Biggreensmile.nl
Die hebben ene aardig assortiment merken die ook Zonnebrand hebben

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:04

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:46

Ik heb de Mayolijn gevonden bij de Vomar. Bedankt voor die tip, ik had me al rot gezocht naar eivrije mayo :)

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:20

Na al die burger recepten jullie heb ik besloten zelf aan de slag te gaan. Ik was €10 kwijt en ik heb nu al zes burgers. Ik heb pas 2/5 recepten gemaakt, dus waarschijnlijk komen er nog een stuk of 8 bij! De prijs zit in ieder geval wel goed zo, voedingswaarden zijn ook een stuk beter (minder zout, meer eiwiten per kcal), de smaak laat nog op zich wachten. Uiteraard zal ik die met jullie delen als ik alle vijf de types eens geprobeerd heb!

Bij twee recepten moet ik een half ei gebruiken, opzich geen heel groot probleem, ik ben vega en geen vegan, en we pakken dan uiteraard bio eieren, maar het zou helemaal super zijn als ik ook geen ei nodig heb. Iemand een idee of ik dit kan vervangen met iets vegans? Ik dacht misschien met amandelmelk, maar misschien dat dit niet stolt.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:59

Uncover Skincare is vegan en een aanrader! Ik hecht best veel waarde aan de ingredienten die er in zitten en bij Uncover zit je eigenlijk altijd goed.

Mocht je iets goedkoper willen zitten, even kijken bij Holland & Barrett, hebben ook fijne merken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 10:16

marinke182 schreef:
Bij twee recepten moet ik een half ei gebruiken, opzich geen heel groot probleem, ik ben vega en geen vegan, en we pakken dan uiteraard bio eieren, maar het zou helemaal super zijn als ik ook geen ei nodig heb. Iemand een idee of ik dit kan vervangen met iets vegans? Ik dacht misschien met amandelmelk, maar misschien dat dit niet stolt.

Ik weet niet wat voor burgers je maakt maar zou je het niet gewoon eens kunnen proberen zonder ei? Een half ei zet nou niet echt zoden aan de dijk in de meeste recepten..
Anders raad ik kikkererwtenvocht aan, dat is echt een magisch goedje en een uitstekende eivervanger