Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:53

Hier nu ook niets kwijt, maar ik vermoed dat dat wel anders is als ik weer naar de wc kan :=
Zie wel duidelijk verandering in mn figuur nu!

Ik heb wel even zo'n "ik twijfel of dit wel het juiste dieet voor mij is-dag". Gaat wel weer over, had even de balen dat ik niet gewoon even snel een broodje kan smeren of een kant en klaar maaltijd kan pakken. Gaat wel weer over :')

Romeo2007

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:24

O help!! Ik verga van de honger vandaag na mijn koolhydraten dagje gisteren. Ik eet bijna het behang op...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:29

Wel nog van gegeten quellian? Zo herkenbaar, kijk je ergens naar uit maar uiteindelijk is het het dan toch niet. Balen van je gewicht.
Itsme2, fijn!!!
Laura, herkenbaar. Wij hadden vandaag iemand bij de lunch erbij dus had afbakbroodjes gemaakt. En voor mezelf een khdarme bh met avocado, gekookt eitje, plak oude kaas erbij. Wel lekker hoor maar broodje keek me wel erg smekend aan haha.
Romeo, te herkenbaar. Ik geef er maar gewoon aan toe, maar dan wel allemaal khdarme dingen en veel water drinken!

Morgen onverwachts uit eten, nog behoorlijk lastige kaart om keuze te maken, veel ingredienten. Wordt een beetje stoeien, maar zal vast goed komen uiteindelijk. Eerst lekker sporten in de ochtend en zorgen dat lunch en ontbijt voor de week klaar zijn.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:39

Wij gingen vandaag naar broer en schoonzus, normaal altijd lekker wijntjes, lekkere dingen op tafel en vaak uiteindelijk mee eten. Nu moest ml nog weg voor het werk ook, dus heb 2 wijntjes fedronken en wat kkmkommer gegeten, en sta nu braaf te koken met hongerige kinderen om me heen. T is zwaar geweest, maar ben ook wel heel trots op mezelf eigenlijk. Normaal zou t excuus geoot genoeg zijn geweest.

Mn broer zei ook neteen dat ik zo goed afgevallen ben, en dat terwijl hij niet heel attent is, dus onwijs leuk om te horen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:40

Altijd leuk om te horen als iemand een compliment geeft, ik heb mezelf vanmorgen een compliment gegeven haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:41

Zie dat mn bericht van gisteren nogal wat typo's bevat, was niet van de drank hoor :+

Ben wel weer uit ketose >;) was van plan om over 2 weken, na een etentje wat niet koolhydraatarm gaat zijn, wat meer khd te gaan eten (wat rood fruit, peulvruchten en misschien wat meer griekse yoghurt) en kijken of ik daarmee ook afval. Nu ik echter nu alweer uit ketose ben, en ik het mn man en kinderen echt even niet aan wil doen weer zo'n monster te zijn, ga ik dat nu alvast doen. Werkt t is t mooi, werkt t niet pak ik de draad van nu weer op na alle feestjes en etentjes die komende weken op de planning staan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:52

Irritant laura, denk je van de wijntjes?
Mijn gewicht doet ff stom, maar denk dat het een berg vocht is van alle spierpijn. Straks weer trainen, nog beetje zoeken wat vanwege spierpijn en last van schouder. Volgende week alleen thuis, dan is tracken nog net ff makkelijker

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:01

Ja ik denk de wijntjes, alleen had ik verder een heel lage dag in khd, dus of ik kan echt maar heel weinig khd hebben, of er is een andere factor waardoor die ketose niet goed wil lukken. Ben ff klaar met die frustratie, dus ik ga t ff over een andere boeg gooien. Werkt t niet kan ik altijd nog terug.

Vervelend die spierpijn en last van schouder! Meer gedaan dan anders of denk je dat t vanwege het eten is?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:03

Nee, heb vrijdag echt een hele zware workout gehad bij de crossfit dus daar komt de spierpijn in mijn benen vandaan. Em schouder is denk ik van het in de tuin werken gisteren, slijmbeurs lijkt aardig geirriteerd te zijn en daar ben ik helaas toch gevoelig voor.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:58

Oh slijmbeurs is vervelend ja!

Net boodschappen gedaan, lekker veel groenten, aardbeitjes, walnoten en kikkererwten gehaald. Ook een halfje kha brood, voor de momenten dat ik echt heel veel zin heb in een broodje. Ben benieuwd hoe dit gaat zijn. Ga ook even helemaal niet tellen maar meer naar mn gevoel luisteren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:36

Kikkererwten door een klein beetje olie doen paprika poeder en uienpoeder er bij en dan in de oven tot ze knapperig zijn.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:09

Oeh dat klinkt lekker!
Ik vind ze zelf gewoon door de salade ook erg lekker.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:16

Zijn heerlijk, alternatief voor borrelnoten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:25

Maar wel aardig hoog in khd... Dan pak ik liever een handje walnoten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:57

Qua noten zou ik dat idd eerder pakken, peulvruchten wil ik ong 1x pw toevoegen aan mn salade, gewoon omdat ik dat erg lekker vind, en mn darmen vinden t erg fijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:47

Hmmm ik had vanavond een etentje en ik vond het stiekem nog best lastig. Wareb wat luxere maaltijden en veel ingredienten, wat het lastig maakte om te kiezen.
Uiteindelijk vootaf zalm en tonijn met wakame en beetje guacamole gegeten. De limoenmayo heb ik laten staan, vertrouwde hem niet of hij suikervrij was. Guacamole wel gedeeltelijk op.
Hoofdgerecht was vis met mosselen en rivierkreeftjes. Rijst gelaten en jus ook. Groente (venkel en groene asperges) wel op. Toe heb ik kaas genomen en nog een kop thee.

Blijft lastig allemaal, je weet de precieze bereidingen niet. Maar heb wel lekker gegeten en dat is ook belangrijk. Zou er alleen geen 2 dagen brakheid voor over hebben. :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:05

Ik ben jaloers op je zelfbeheersing := wel lekkere dingen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:09

Hmm, toen de rest ijs en fruit had kreeg ik het lastig en bij de koffie kwamen er pindarotsjes op tafel |o als ik nu morgen uit keto ben ga ik vloeken haha. Voor niks al het lekkers laten staan :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:17

Hahaha kan ik me voorstellen. Had ik vanochtend ook.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:34

Hoe denken jullie over de 'sport' touwtjespringen?
Is dat een goede manier om thuis aan je conditie/spieren te werken?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:49

Hier vanavond de pit van een mango af staan kluiven. Kon me niet beheersen!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:16

Ik heb ooit een tijdje touwtje gesprongen, werd er wel fitter van. Vond t alleen oersaai :o

Oeh lekker quellian!

Voel me sinds gistermiddag stukken beter, en was vanochtend eindelijk weer afgevallen. Dit mag van mij wel doorzetten!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:28

Touwtje springen is inderdaad wel effectief maar lijkt me ook saai om langere tijd te doen. Beetje afwisseling heb ik wel nodig.
Hmm, quellian, wel heel lekker zeg....
Laura, fijn dat je je beter voelt!

Ik heb vanochtend niet gemeten, wacht even af hoe ik me voel. Nu wel wat trek en dat irriteert me maar heb net koffie op en heb water en thee. Wil eten toch even uitstellen, kijken wat er gebeurt en hoe mijn lichaam dat vind.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:54

Ben een echte fruiteter (en melkdrinker) en stond dus meloen en mango te snijden en in bakjes te doen, zodat vriendlief ontbijt heeft in de auto. Maar er blijft altijd zoveel aan de pit hangen en hij was zo lekker rijp en zo sappig en en en... :9

Hier 100gr eraf in een week. Niet razend enthousiast, maar beter 100gr eraf dan erbij.

Voornemen vandaag:
O: 125gr Griekse yoghurt, Slimpie en granola reep
T: feta en olijven uit olijfolie
L: moet meer groente gaan eten, dus denk een zak schlaa halen bij AH met iets van garnalen of kip erdoor
T: niets
A: denk pasta, maar dan zonder pasta :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:06

Goed bezig geweest jullie!

Sec knap hoor dat je er zo goed mee omgaat ook al ga je uiteten!

Mijn weekend was goed en over eten gaan we het maar niet hebben :')

Ik ben alleen vergeten te meten vorige week dus doe dit nu wel einde van de week.
Weegschaal als ik daar nu op zou gaan staan zou die zich kapot schrikken dus ben nog steeds blij met lege batterijen :P