Ik moet de groene smoothies ook weer even gaan oppakken... Merk dat ik de laatste tijd wat afhaak, omdat ik steeds weer het machine moet schoonmaken en nee dat ding van mij kan niet in de vaatwasser Op den duur word je het schoonmaken wel zat... Maar dat mag mij natuurlijk niet van de groene smoothies weer houden! Favoriet is bij mij, sinasappelsap (verse jus) met kiwi en een sla soort er door heen!
Ik ben erg fan van verse spinazie met allles erdoor wat ik in huis heb Laatst had ik hem met banaan, blauwe bessen, een uitgeknepen mandarijn en spinazie, deze werd wel minder smakelijk van kleur maar was wel erg lekker
Ik las laatst ergens dat diepvries groenten/ fruit meestal meer vitamines e.d. bevatten dan vers omdat verse groente en fruit (tenzij seizoensgroente/fruit) worden geoogst wanneer ze nog niet rijp zijn en dat ze dus veel minder vitaminen e.d. bevatten dan wanneer ze volgroeid zijn. Plus dat er tijdens de lange reis nog veel verloren gaat. Bij diepvries wordt het geoogst wanneer de groente/ fruit rijp is en wordt het meteen ingevroren, waarbij veel minder verloren gaat
Lijkt me dus een prima optie. Vind het voordeel ook dat je wat meer kan variëren en het niet meteen na 2 dagen als ligt te rotten in de koelkast
Vaders heeft vandaag goji bessen, gedroogde dadels en moerbeien gekocht. Lijkt me heel gezond? Heeft er iemand ervaring met deze vruchten (door een smoothie)?
Time2Tri
Geplaatst: 26-11-14 07:32
@Naamloos : Aan de groente moet je idd wennen , gewoon met een handje beginnen en smaak overheersend fruit gebruiken . Diepvries fruit gaat hartstikke goed
@Romywils : Een handje Goij bessen doe ik ook regelmatig door de smoothie , of maca poeder . Moerbijen heb ik zelf nog nooit gehad .
Ik zit nu aan de spinazie, mango, banaan en chia zaadjes. Heerlijk zoet en tropisch.
Gelukkig zit de supermarkt hier om de hoek, ga er toch al elke dag langs.
Sjisi
Geplaatst: 26-11-14 20:30
liesen schreef:
Ik zit nu aan de spinazie, mango, banaan en chia zaadjes. Heerlijk zoet en tropisch.
Gelukkig zit de supermarkt hier om de hoek, ga er toch al elke dag langs.
Hoeveel mango doe jij er dan bij?
liesen
Geplaatst: 27-11-14 09:31
Ik heb er gewoon een hele in gedaan. Hij lijkt groot maar er zit een beste pit in. Wordt de smoothie wel echt heel lekker van. Tot nu toe was die het lekkerst! 150 Gr. Spinazie, 1 mango en 1 banaan + water
Heb nu 150 Gr. Spinazie, 125 Gr frambozen en 1 banaan + water. De frambozen zijn best zuur!
Ik ga binnenkort ook framboosjes of bessen o.i.d. kopen.. Vergeet elke keer het diepvriesfruit mee te nemen
Nu ga ik aan een smoothie van een hand vol spinazie, 1 kiwi, 1 sinaasappel en 1 banaan. En als 'toetje' een muesli/wortelmuffin
Dani_
Geplaatst: 27-11-14 18:29
Ik vind een smoothie met mango ook het allerlekkerst. Maar ook wel duur helaas.
Nayan
Geplaatst: 27-11-14 19:34
Hoi allemaal, even een vraagje. Wat zijn jullie ervaringen met invriezen? Om een beetje lekker te kunnen variëren koop ik diverse soorten groenten en fruit, maar ik krijg het niet altijd op tijd op en dat vind ik zonde. Daarnaast heb ik ook niet altijd even veel tijd, maar zonder smoothies ontbijt ik vaak helemaal niet of heel ongezond. Eén keer per week zeven porties maken is makkelijker dan elke ochtend.
Nou moet ik wel bekennen dat mijn smoothies eigenlijk geen smoothies zijn, ik vind het echt niet te zuipen als het vloeibaar is... dus i.p.v. in de blender pureer ik het met de staafmixer. Maar er gaat hetzelfde in, dus ik neem aan dat als je een smoothie kan invriezen dat dat ook met mijn groente/fruitprakje gaat.
ik heb zelf nog nooit een groene smoothie ingevroren, maar wel eens een fruit smoothie (met een mango, ananas en banaan) en dat ging prima. Dus denk dat het wel kan