Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:56

Ohja, DIE vraag wilde ik nog beantwoorden. Goed dat je hem even opnieuw plaatst. :D
Uit ervaring is inmiddels gebleken dat we nog weleens over vragen willen heen lezen, maar iedereen is van harte welkom hoor. ;)

Als ik het goed begrijp heb je eerder een gespoten taart gegeten die niet lekker was. Heb je die zelf gemaakt? Of weet je toevallig ook waar deze mee gespoten was?
Er zijn namelijk kleursprays te verkrijgen, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee. Het is de bedoeling dat deze sprays niets doen met de smaak en structuur van de taart, maar in hoeverre dit 100% klopt durf ik niet te zeggen.
Kijk eens aan: Link naar eetbare pearl-spray
Is dit een beetje wat je zoekt? De sprays zijn ook nog in andere kleuren verkrijgbaar, via deze link:
Link naar eetbare glanssprays

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:16

Als je de pearl van de onderste link gebruikt zit je voor minder geld ook goed. gebruik deze spray regelmatig. Geeft net even dat extraatje aan je taart.

En zo maak je eeb afspraak om naar Duitsland te gaan. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* .
Niet aankomend maar volgend weekend.
Zaterdagmiddag heen(heb eerst nog een ws in Lelystad), ergens slapen en zondag baby Akita kijken.
Vervolgens weer een uurtje of 5 á 6 terug.
Lijken wel gek! :D

Kinke

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:28

Ik heb ooit de spray van PME geprobeerd, echt te goor :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:47

Marinaaa! Ik wacht nog steeds op "een" mailtje. Mijn geduld wordt wel op de proef gesteld zo :')

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:55

Kinke schreef:
Ik heb ooit de spray van PME geprobeerd, echt te goor :)

Echt??
Ik heb nog nooit gehoord dat ie ranzig is. Hapje? :Y)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:16

Jolien87 schreef:
Ohja, DIE vraag wilde ik nog beantwoorden. Goed dat je hem even opnieuw plaatst. :D
Uit ervaring is inmiddels gebleken dat we nog weleens over vragen willen heen lezen, maar iedereen is van harte welkom hoor. ;)

Als ik het goed begrijp heb je eerder een gespoten taart gegeten die niet lekker was. Heb je die zelf gemaakt? Of weet je toevallig ook waar deze mee gespoten was?
Er zijn namelijk kleursprays te verkrijgen, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee. Het is de bedoeling dat deze sprays niets doen met de smaak en structuur van de taart, maar in hoeverre dit 100% klopt durf ik niet te zeggen.
Kijk eens aan: Link naar eetbare pearl-spray
Is dit een beetje wat je zoekt? De sprays zijn ook nog in andere kleuren verkrijgbaar, via deze link:
Link naar eetbare glanssprays

Ik zocht iets met deze glans, http://taartenmaken.punt.nl/content/2009/01/taarten-met-bloemen
En Dan van die 1e taart
Weet niet wat het resultaat van de spray is

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:24

Ik heb ook de Lustre Spray Pearl van PME.
Ik vind m een vreemd zurig smaakje hebben.
Ik zou dan voor een dust gaan.
Deze zijn over het algemeen smaakloos.

Edit: als ik zo naar de foto's in je link kijk gebruikt zij dezelfde. Dus de PME pearl spray.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:31

Jolien87 schreef:
Marinaaa! Ik wacht nog steeds op "een" mailtje. Mijn geduld wordt wel op de proef gesteld zo :')

Ehhmmm....haar kennende gaat het nog wel ff duren _O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:33

DIVA2 schreef:
Echt??
Ik heb nog nooit gehoord dat ie ranzig is. Hapje? :Y)

Bedankt :n
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:24

Vandaag waren de jeugdvakwedstrijden, ben redelijk tevreden over het resultaat.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:05

heb je fotos Fading?

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:15

Jolien nog gefeliciteerd!
Weer mooie taarten en cakejes gezien hier :)

Zelf heb ik de kitkat/m&m taart van jolien geprobeerd na te maken! Wordt toch steeds leuker om te doen hoor dat taartenbakken haha
Afbeelding

Binnenkant bestaat uit: Normale bescuit, chocolade bescuit, normale bescuit en daar tussen een laag botercreme met kersen en een laag botercreme met een verkruimelde reep chocolade met koek er in. Afgesmeerd met bebogeen.
Afbeelding

Volgens m'n broer en schoonzus was de taart enorm lekker! Heb er zelf helaas geen stukje van kunnen proeven, dus dat wordt gewoon nog een keer maken :D

Ik heb ook nog een cupcake gemaakt voor de verjaardag van een vriendin van me
Afbeelding

Zoals jullie zien ben ik lekker aan experimenteren met kleurtjes! Ik hou wel van die knalkleurtaarten!

In de cupcake had ik een stukje chocolade gestopt toen hij nog warm was, dus het was gesmolten chocolade toen we hem opaten en het cakeje afgekoeld werd. Echter toen we de volgende dag nog een cakeje gingen eten was de chocolade natuurlijk alweer gestold... Weet iemand hier hoe je die chocolade vloeibaar kan houden?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:21

Cocoladepasta of ganache gebruiken?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:14

Ziet er goed uit Filou, :9 , ga vooral doooooor :D

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:31

Ik wil heel graag als het even kan een hart maken voor valentijsdag, maar weet niet echt hoe ik moet beginnen. Kan wel cupcakes maken, maar altijd als ik taarten bak mislukken ze :\ Dus als jullie tips hebben, graag!!

Laatst gemaakte cupcakes
http://fc05.deviantart.net/fs71/i/2013/ ... 5u8epz.jpg

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:51

Wat mislukt er dan aan je taarten Limitless? Het beslag? Of loop je spaak bij het vullen en/of bekleden?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:59

Nou, de taart bakken lukt opzich nog wel. Heb een combi magnetron oven die wat verouderd is (woon helaas bij ouders dus heb het niet voor het zeggen). Echter, als ik ga vullen gaat het mis op de een of andere manier. en ik weet nou niet precies hoe ik het beste een taart kan bekleden..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:00

Wat gaat er precies mis dan? Valt je biscuit uit elkaar? Of zakt je vulling eruit?
Bekleden is sowieso een kunstje dat je in de vingers moet krijgen. Dan is een hartvorm zeker niet de meeste makkelijke vorm om mee te beginnen.
Het beste kun je dan beginnen met een boltaart of een ronde taart.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:09

Nou, beide eigenlijk := laatste keer ging de fondant helemaal schuiven :\

Heb nog wel een ronde hoge vorm, misschien kan ik daar dan mee aan de slag :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:13

misschien toch eens een workshop volgen Limitless?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:07

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:16

Vorige week heb ik een taart gebakken met Funcakes biscuitmix, ik heb hem gebakken in een springvorm. Ik heb er tot 1/2-2/3 beslag in gedaan en verder de aanwijzingen op de verpakking gevolgd.
De biscuit is goed gerezen en de structuur is ook prima, het enige probleem is dat het aan de bovenkant heel bol is geworden door het rijzen. Ik wilde eigenlijk een platte taart maar dan zou ik er qua hoogte bijna de helft af moeten snijden en dat vind ik erg zonde. Hebben jullie dit ook en zo nee, hebben jullie een handigheidje dat mijn taart mooi plat (of slechts lichtjes gebold) uit de over komt?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:19

heb je een metalen/rvs bakvorm gebruikt? Dan zou het namelijk kunnen dat de zijkant te snel gaar is geworden, waardoor deze niet meer omhoog komt, maar de binnenkant wel. Hierdoor wordt hij bol. Je kan dit voorkomen door een natte doek om de bakvorm te leggen en eerst de oven op 140 graden te zetten. Vervolgens na zo'n 15 á 20 minuten de temperatuur verhogen naar 160 graden. De baktijd wordt dan natuurlijk wel langer.
En uiteraard de veelgebruikte techniek: na het bakken de biscuit op de kop leggen zodat de bovenkant de onderkant wordt. Op deze manier druk je de bolling plat en houd je de nieuwe bovenkant van de taart mooi strak.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:54

Taart voor dochterlief is klaar. Gelukkig was ze helemaal van K3 af en wilde ze een roze taart. Nou dat kan geregeld wordem.

Afbeelding

Afbeelding

Ben best tevreden. Het enige wat compleet verkeerd ging was het bekleden. Ik had fondant gekocht van intratuin, maar kon er totaal niet mee overweg. Het scheurde steeds en kreeg het niet netjes over de taart. Vandaar bij de onderste gewoon een stukje choco ganache gelaten. Afwerking kan ook nog beter, maar dat zijn net de dingetjes waar ik niet zo goed in ben. Grof werk wil wel, maar zodra het gepiel is en heel netjes moet begin ik te bibberen. -O-
Maar goed, al met al wel een leuke taart vind ik. Onderste is trouwens choco biscuit met kinderreepjes mousse en bosvruchtenvlaaivulling, afgesmeerd met pure choco ganache. Bovenste is gewone biscuit met aardbeien mousse en aardbeienvlaaivulling, afgesmeerd met pure/melk ganache. Dat word smullen. Hoop wel dat het genoeg is, er komen 15 mensen. Denk dat ik voor de zekerheid nog een brownie of wat cupcakes bij maak.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 10:10

Hele leuke taart!!
En gefeliciteerd met Norah.

Ik zou vandaag naar Lelystad gaan voor ws airbrushen. Zou.......
Zit dus nog gewoon thuis.
15 cm sneeuw bij Almere, wegen Flevopolder spekglad en hier ook pak sneeuw.
Met pijn in mijn hart besloten niet te gaan. Zonde van de centjes maar so be it.