Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ginootje schreef:Nog helemaal niets.. Iemand hier tips om iets te eten als je gelijk misselijk word zodra je eet?
corientjuhh schreef:Meer vraagt mijn kichaam op dit momrnt ook niet
Ik ga jiet tegen mijn zin eten om zo maar te zeggen dan krijg ik juist heel erg veel honger
Sheran schreef:corientjuhh schreef:Meer vraagt mijn kichaam op dit momrnt ook niet
Ik ga jiet tegen mijn zin eten om zo maar te zeggen dan krijg ik juist heel erg veel honger
Hangt een beetje van je 'dikte' af en aan hoeveel calorieen je per dag moet binnenkrijgen. Maar als ik bijvoorbeeld alleen eet wanneer ik trek heb dan krijg ik een heeele lege dag...
corientjuhh schreef:O; 2 broodjes met gegrild gehakt en een glas vifit
L; soepstengels met 20+ smeerkaas
T; 2 of 3 mandarijnen
A; nog geen idee
Verder drink ik water en savonds 2 koppen thee
De soepstengels verander ik volgende keer naar volkoren soepstengels even lekker maar veel gezonder
Is dit een goed eetpatroon voor een dag?
imd schreef:09:00: twee mini afbakpistoletjes met kaas, tomaat en pesto, 2 glazen thee
11:15: 1 glas thee, kommetje kippensoep
Sheran schreef:Als je maagzuur hebt helpen een paar slokken melk heel goed. Bij mij althans.
Citaat:Melk helpt juist niet tegen maagzuur. Het bindt het zuur wel even, maar stimuleert daarna de aanmaak van maagzuur. De pijn neemt even af en wordt daarna alleen maar heviger. Om maagzuur te voorkomen kunt u het beste sterk gekruid voedsel, chocolade, pepermunt, alcoholhoudende of koolzuurhoudende dranken, sinaasappelen en koffie proberen te vermijden. Daarnaast kunnen grote maaltijden de druk in de maag verhogen, waardoor het klepje onderin de slokdarm opengaat en maagzuur de slokdarm in kan stromen. Ook vet voedsel vertraagt de maagontleding en kan zuurbranden veroorzaken. (http://www.maagzuur.nl)