Haha, true Nu weet ik niet precies wat de herkomst van mijn ene wollen vest is, maar ik was sowieso van plan om geen wol meer nieuw te kopen.
Die site staat trouwens ook een leuk artikel op over dat vegetarisch of zelfs vegan voer voor honden en katten beter is dan vlees Kijk dat het beter is dan die supermarktreut kan ik me voorstellen, maar veganistisch voor je hond? Gelukkig dat zelfs de PETA-aanhangers in de reacties eronder zeiden dat ze dat te ver vonden gaan. Gelukkig
Sonja_vR
Geplaatst: 07-01-14 17:42
peta weet het wel weer te overdrijven op een paar vlakken ja, katten en honden vegetarisch of zelfs veganistisch laten leven is er idd zo 1 hier krijgt ie dan ook gewoon KVV , want sja, de gemiddelde brok is bijkans vegetarisch
hier ga ik weer wat meer vega koken geloof ik, heb nu een tijd vrij veel vlees gegeten op advies van orthomoleculair therapeut, maar krijg gewoon last van mijn binnenkant, dus lekker weer 4 dagen vegetarisch en 3 dagen bio/scharrelvlees en duurzame vis, daar voel ik me een stuk beter bij.
Ik voer ook kvv hoor, vega eten voor de hond gaat me ook te ver, daar is hun darmstelsel helemaal niet op gebouwd. En in mijn ogen is het toch minder erg om dat afvalvlees te voeren.. dat orgaanvlees enzo, dat is vast veel te veel om alleen maar frikandellen van de maken, en vernietigen is ook zonde.
Silence
De afgelopen weken heb ik het ingesleten vlees hier thuis redelijk kunnen omzijlen.
Goh, het voelt op een of andere manier heel voldaan
Wat eten jullie trouwens als broodbeleg? Ben een beetje aan het kijken wat ik op mijn brood kan doen voor op het werk. Of een lekkere gezonde salade (zonder tomaat en rauwe paprika, dat moet ik nog leren eten )
Mijn lieve vriendje heeft me vandaag een lekkere boterham meegegeven met daarop brie en komkommer, en cherrytomaatjes voor erbij Verder eet ik wel eens smeerkaas, de vegopatés van de AH zijn ook errug lekker, zelf eiersalade maken is nom, of natuurlijk gewoon het oerdegelijke plakje kaas (met op je boterham een beetje kruidenkaas en een paar plakjes komkommer, jammie )
Salade is echt het simpelste op aarde. Ik kijk niet eens wat ik erbij doe. Trek gewoon de koelkast open en gooi alle groenten bij elkaar die ik zie (eventueel met eerst koken vooraf). Dan pasta erbij, kaasblokjes, nootjes, eventueel wat dressing (daarin ben ik lui, ik heb een fles knoflookdressing van de AH en die is lekkerrr en lui)
ik vermoed van wel...hoewel ik ook wel eens recepten ben tegen gekomen om het zelf te maken...
geloof trouwens wel dat je niet zomaar een merk moet pakken, ik weet dat er 1 merk is wat door veel mensen heel erg jakkes word gevonden... gene idee welke zou je even op vegatopia.com moeten kijken
Appelmoes_11
Geplaatst: 08-01-14 18:47
Ja, de Yakso, die moet je níet kopen Dat spul is eng wit en alleen geschikt als glijmiddel. Ik kan me niet voorstellen dat mensen dat vrijwillig eten.
Dit is het merk dat je wél moet hebben: Dit merk heeft een eivrije variant bij de Jumbo en de Plus in de allergiehoek.
" Schat. is er nog mayo in de koelkast?" "Nee, die staat naast eht bed, maar hier is nog een tube glijmiddel voor bij de patat." Zijn die smaakjes toch nog ergens goed voor
Magrathea
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-14 14:15
minikatje schreef:
" Schat. is er nog mayo in de koelkast?" "Nee, die staat naast eht bed, maar hier is nog een tube glijmiddel voor bij de patat." Zijn die smaakjes toch nog ergens goed voor
Mijn vriend had laatst een vraag voor me waar ik ook zo één twee drie geen antwoord op wist... Hoe zit het met keurmerken voor slagers? Hoe kun je weten of vlees van een "goede" slager komt? Beter leven is alleen voor supermarktvlees, maar wat nou als hij een keer grosso modo wil koken en daarbij vlees wil gebruiken van de slager (want goede kwaliteit), dan wil hij eigenlijk ook wel "goed vlees" gebruiken. Kan er alleen niks over vinden, buiten dat er een biologische slager hier in het centrum zit. Maar die schijnt weer 2,5x zo duur te zijn als de Turk waar hij het ook kan halen. Ik ben dan weer van mening dat bio niet duurder is maar de Turk is gewoon goedkoper over de ruggen van de dieren heen, maar goed, daar ga ik me ook maar weer niet aan wagen. Ben allang blij dat hij erover nadenkt
Wat leuk dat hij zich daar mee bezighoud! ik heb ook geen idee hoe dat werkt, maar de slager weet natuurlijk wel waar zijn vlees vandaan komt ( lijkt mij)