Taarten decoreren XXII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:09

DAMENS!! niet zo veel kletsen jullie haha. Mijn verjaardagstaart was super goed gelukt, wel scheurde mijn roze fondant helemaal (heeeeel raar, gewoon of het oud was ofzo, maar de rest deed het allemaal niet...). En mijn nieuwe fondant uitgeprobeerd, oeh wat fijn! morgen zet ik de foto er op, ben nu een beetje dood. Hij was wel super lekker!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:17

GEFELICITEERD!!!!
(op de valreep)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:21

Amy gefeliciteerd!! :):)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:30

Gefeliciteerd! *\o/*

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:53

Dankjullie! En gister ook nog geslaagd voor mijn theorie examen van de auto! Dubbel feest dus:)!

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 06:40

Nog gefeliciteerd!

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:02

vandaag ga ik een koekhuisje maken :)) :9

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:00

Pff, net een ballerina taart gemaakt, foto's volgen nogwel maar ik denk dat dit de laatste was. Ik bak nu enkel voor familie en vrienden maar zelfs dat durf ik niet meer aan. :\
Telkens ik met suikerpasta bezig ben vind ik korte zwarte haartjes terug in mijn fondant. Kan maar van 1 iets komen en dat is mijn hond. Ik heb nog nooit gehoord van iemand dat ze een haar in de taart hebben gevonden maar ik durf het gewoon niet meer nu. Voor ik begin met mijn taarten was ik mijn handen, doe mijn haar samen, gooi alle vodden en handdoekjes in de wasmand en neem propere, daarmee kuis ik de tafel en kast waarop ik werk af. Tijdens het werk zorg ik ervoor dat ik de hond absoluut niet aanraak ofzo, maar wijn haar dwarrelt hier gewoon rond, echt niet leuk. Ik weet niet wat ik eraan kan veranderen, aangezien ik nog thuis woon. Ik vind het echt heel lastig !

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:02

Ik kan jullie niet bijhouden, hihi. Wel helemaal meegelezen en iedereen alvast veel succes aankomend weekend met de taarten!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:10

Mieke93 schreef:
Pff, net een ballerina taart gemaakt, foto's volgen nogwel maar ik denk dat dit de laatste was. Ik bak nu enkel voor familie en vrienden maar zelfs dat durf ik niet meer aan. :\
Telkens ik met suikerpasta bezig ben vind ik korte zwarte haartjes terug in mijn fondant. Kan maar van 1 iets komen en dat is mijn hond. Ik heb nog nooit gehoord van iemand dat ze een haar in de taart hebben gevonden maar ik durf het gewoon niet meer nu. Voor ik begin met mijn taarten was ik mijn handen, doe mijn haar samen, gooi alle vodden en handdoekjes in de wasmand en neem propere, daarmee kuis ik de tafel en kast waarop ik werk af. Tijdens het werk zorg ik ervoor dat ik de hond absoluut niet aanraak ofzo, maar wijn haar dwarrelt hier gewoon rond, echt niet leuk. Ik weet niet wat ik eraan kan veranderen, aangezien ik nog thuis woon. Ik vind het echt heel lastig !

Mieke er schijnt een mat in omloop te zijn die dubbel is. Kijk maar eens bij De leukste Taarten en gebruik in de zoekfunctie ' mat of de mat, the mat'.
Ik weet er te weinig van maar ik heb begrepen dat je dan uitrolt terwijl je fondant tussen de twee matten ligt. Op die manier komt er dus geen stof, haartjes of wat dan ook bij de fondant in de buurt.
Maar nogmaals; het fijne weet ik er niet van.

Succes!!

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:29

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:39

Ik zat laatst ook een filmpje te kijken waar ze die mat gebruiken en ik vond het wel heel erg lijken op mijn doorzichtige plastic tafelkleed. Ik heb nog een los stuk en zat eraan te denken die de volgende keer te gebruiken.
Ik heb wel het idee dat het behoorlijk statisch spul is dus dan kan het nog steeds haren en pluisjes aantrekken.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 15:03

Ik heb vorige week zo n bureaublad onderlegger meegenomen bij de ikea...misschien als je er 2 hebt dat je hetzelfde effect hebt...

2e opdracht van deze week...steekwoorden...Roos 6 jaar, rozen, rose en paardjes...
Gelukt??

Afbeelding

Nu eerst de boel gaan opruimen hier thuis en vanavond mijn knollie een knuffel geven en dan 2 weken vakantie! :-)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:13

Ja. Gelukt!!!
En hoe!!

In welk programma maak jij je foto's Miranda?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:19

MssMaris schreef:

Zo, dat is nog eens een taart bekleden.
Wat doe ik toch fout met mijn langzame gedoe :D ?

Denk dat deze mat bedoelt wordt. Ziet er wel handig uit. Heb hier tafelzeil liggen en ook drie kapsel die ik moet bekleden vanavond. Ik ga het eens proberen en vertel dan of het werkt.
Denk echter wel dat haar mat dikker is dan mijn flinterdunne zeiltje.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 15:30

DIVA2 schreef:
Ja. Gelukt!!!
En hoe!!

In welk programma maak jij je foto's Miranda?

ik schiet mijn foto s altijd in RAW en die moet ik eerst bewerken en als jpg opslaan in photoshop CS5 daarna open ik ze in corel paint shop pro 12 en maak er een collage van :-)

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:38

Gaaf Tinkertom!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:49

Jeetje TT, wat een prachtige taart weer!! Ik heb dit weekend ook een paardentaart, ze willen graag de ster-biscuit dus heb al bedacht om bovenop iets van een weilandje te maken en rondom de ster stalletjes met paarden := Eens zien of dat wil lukken O:)

En 2 Kiss-taarten.. heb vandaag foto's af laten drukken die erop komen. Boetseren of puzzelen lijkt me onbegonnen werk met de mannen van Kiss :=

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:55

die mat lijkt me echt ideaal!! hij is maar 25 dollar, ben er alleen nog niet uit of ze hem ook verzenden over sea

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:08

nou de ganache is niet weggelegd voor mij het mislukte constant dus helaas maarja het zei zo.
ga me langzaam voorbereiden op volgende week een aantal cakepops maken en een kasteeltaart,
dus is wel even spannend.
weet een van jullie trouwens hoe lang je cake pops kunt bewaren?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:30

Wat ging er mis?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:51

nou bij het afsmeren ging de cake constant kapot ondanks dat als ik ging smeren op brood dat dat wel goed bleef.
kreeg hem ook echt niet netjes afgesmeerd want als ik smeerde en dan glad wou trekken trok die hem gelijk weer kapot dus helaas pindakaas

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:59

Dan is ie waarschijnlijk niet zacht genoeg geweest.

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:25

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:57

Marisje76 schreef:
die mat lijkt me echt ideaal!! hij is maar 25 dollar, ben er alleen nog niet uit of ze hem ook verzenden over sea

Krijg je meteen weer bakkriebels? :D