Jawel, maar wil gewoon meer varieren in groente, dus niet 3 dagen spinazie eten (smoothie, salade, pasta bijv) heb juist het idee dat de afwisseling van de groentes juist gezond is...
Probeer het vaak wel hoor, als ik spinazie of andijvie heb maak ik er sowieso 1 keer salade van en dan 2 keer smoothie, maar dan verdeeld over de week
pasta's eet ik zelden meer eigenlijk, vind het te 'zware kost' voor de avond
Mootje
Geplaatst: 17-04-12 19:08
Voor in de pasta neem ik dus altijd van die diepvriesblokjes spinazie... Om dezelfde reden als Colway. Ik krijg anders zo'n zak niet op Alhoewel het vers lekkerder is.
Symbeami
Geplaatst: 17-04-12 19:09
Heeft iemand van jullie ook ervaring met tarwegras sap of poeder? Ik wil het wel proberen... maar ben benieuwd of iemand het hier al eens gehad heeft.
Phylos
Geplaatst: 17-04-12 19:42
Nou ik vond de spinazie niet echt een groot succes in de smoothie, beetje een grondsmaak. Heb nog een half glas voor vanavond, drink het nog wel op want er zit ook een halve banaan en kiwi in De rest van de spinazie heb ik net maar voor mijn avondeten gebruikt
Century
Geplaatst: 17-04-12 19:51
Mootje schreef:
Century, hoe eet jij ze?
In de kwark/yoghurt, of gewoon zo Ik heb gedroogde van gezondaanhuis.nl; misschien dat dat ook nog uitmaakt?
Ik heb vanavond lekker aardappels met prei en een gehaktbal gegeten. Heb maar 1 aardappel gepakt en 2 en een halve schep groente.
Ook heb ik vandaag een hoepel gekocht zodat ik toch iets aan beweging doe haha. Het is heel lang geleden dat ik aan hoelahoepen heb gedaan dus ben benieuwd.
Ik wist ook niet dat Greenpeace zo met voedsel bezig was, wat grappig dat een gesprek dan zo kan lopen. Vind het altijd erg interessant wat anderen hun kijk hierop is.
Zit nu lekker in de trein met een beker thee en chocola Zit alleen iemand voor me die heeft gerookt dus dat is een beetje jammer. Je neus wordt ook een stuk beter van al dat gezonde voedsel. Mijn pannenkoekjes maar bestrooid met een beetje kokos, kaneel en beetje honing. Hopelijk is het lekker morgen! Het is in ieder geval aardig gezond! Beter dan tarweboterhammen Ook een bakje nootjes en gedroogd fruit mee, dus ik ben er klaar voor!
Mijn uiteindelijke lijstje vandaag:
O: Smoothie pruimen, dadels, banaan, andijvie, chia zaden, amandelmelk en drupje vanilleextract T: Paar nootjes en boekweit rijswafel met hummus T: Smoothie met selderij, peterselie, komkommer en ananas (1e helft) M: Salade quinoa, rauwe groenten, waterkers, alfalfa, sesamzaad, lepel cottage cheese, citroen, zout en peper en veeel olijfolie T: Andere helft van smoothie A: Geroerbakte prut van bonen, groenten, gehakt en ananas met een lepel witte rijst T: Beker after dinner thee met 85% chocola en nootjes
Qua beweging: - Fietsen met flinke wind naar stal, 20 min heen en 20 min terug - Een buitenrit van zo'n 3 uur - Gyrokinesis, soort yoga
Mooie lijst weer hoor! Jullie hebben lekker gekletst. Ik ben nog niet echt begonnen met de smoothies, maar ga wat spul inslaan! Net wel alvast eieren gekookt voor morgen. 1 in mijn salade en 1 op brood morgenochtend. Moet meer ontbijten.... Nu nog even twee mandarijnen en een kop thee en dan morgen eens op de weegschaal.....
Ik heb inderdaad ook een doosje zomerfruit en aardbeien ingeslagen..altijd handig en lekker. Ik ben tot nu toe nog wel van de fruit met yoghurt smoothies..
Toad
Geplaatst: 17-04-12 22:09
O jippie, vriesfruit in de aanbieding! Dat wordt inslaan
Maartpaard, netjes hoor! Wel veel smoothie
Ik was net bij een vriendin, en die had als drinken 'vitaminewater' van de Aldi. Kijk ik bij de ingredienten: water, fructose, suiker...... tjongejonge, dat ze dat vitaminewater mogen noemen.
En even offtopic: mijn kat ligt bij de dierenarts, het gaat niet goed met haar maar ze weten niet wat het is. Zo sneu en ik ben zo gek op haar
Ik ga ook bij de AH langs, wil ook wel eens smoothies daarmee maken! Sterkte met je kat Toad! Ik weet hoe het is als een huisdier ziek is. Ben mijn cavia verloren op jonge leeftijd en dat heeft me veel gedaan.
Toad
Geplaatst: 17-04-12 22:17
8 pakjes vriesfuit Ik ben van plan om er een stuk of 5 te halen denk ik.
dankje century en mootje. Ik hoop dat mijn lieve kleine poes morgen gezond weer naar huis komt, maar ik vrees erger... huisdieren verliezen is niet leuk.
Ik gebruik zoiezo al 1doosje frambozen per week voor door mn spa rood... Als inkort zo gevoelig zou zijn voor fruit zou ik veel meert gebruiken. Ik heb denk ik een doosje of 15 in de vriezer.... Ideaal voor toetjes als visie komt.
Laten jullie die doosjes eerst ontdooien voor je ze door de smoothie gooit? Ik wil morgen frambozen uit de diepvries blenden met een banaan, wat kokos, biogarde en misschien wat stukjes pure chocola. Maar stel dat ik de frambozen bevroren erin doe, heb ik dan een soort milkshake?
En Silence, gewoon gezellig blijven meekletsen! Je hoeft niet continu overal op te reageren en het 'bij te houden', soms gaan we ook gewoon best hard en dan heb ik ook niet altijd de puf om op alles en iedereen te reageren. Maar ik denk dat niemand je het kwalijk neemt als je niet altijd alles mee/bijleest en erop reageert.
Over het vriesfruit, heb vandaag een doosje blauwe bessen gekocht! Had al een keer ooit aardbeien gekocht maar die vond ik echt vies, ze waren zo zurig! Volgens mij waren ze gewoon onrijp ingevroren ofzo. Had met blauwe bessen iets meer vertrouwen en ik had gelijk, ik heb ze niet echt ontdooit. Had ze gekocht en was toen nog even over de markt gaan zwerven dus ze hebben denk 15 minuutjes buiten de koeling gelegen. Toen eerst wat yoghurt en toen hop een handje bessen erin gedaan, geen probleem voor me blender. Maar als je vriesfruit als ananas of Aardbei heb, dus grote stukken fruit kan je het misschien beter ontdooien anders trekt je blender het misschien niet. En blenders hoeven helemaal niet duur te zijn, wij hebben hier eentje van het merk 'Princess, geloof voor 15/20 euro bij de Blokker en ik ben er echt super blij mee.
@Phylos: jammer van je smoothie, ik durf de stap ook nog niet te maken naar smoothies met groenten, misschien moet ik het gewoon een keer bij iemand anders proeven. Vind het anders inderdaad ook zonde om de helft ervan weg te gooien.
Wat zielig voor je kat Toad, ik hoop voor je dat hij er weer bovenop komt.
Over het vriesfruit, lijkt me wel lekker. Ik had een keer 2 bakjes gekocht bij de AH toen ik nog op kamers woonde, maar toen bleek dat mijn vriezer gewoon niet goed was, hij vroor niet goed. Dus kon ik alles weggooien. Heb er 1 bakje yoghurt mee kunnen maken.
Die groene smoothies,vallen opzich mee hoor. Ik heb gister mijn eerste gemaakt. Hij smaakte een beetje apart maar ik vond hem niet vies ofzo en heb hem gewoon opgedronken. Je moet er echt even aan wennen.
Silence, ik lees ook niet altijd alles bij hoor. Dat lukt me echt niet!
Mijn lijstje voor vandaag: O: bakje bio yoghurt met 2 schepjes kokos schaafsel van ekoland en 3 scheppen muesli. T: banaan L: 2 volkoren bh met kaas en jam T: smoothie D: wat de pot schaft
En gister is het me ook weer gelukt om 1,5l water te drinken! Dus ik ga de goede kant op. Vandaag moet ik naar stage dus kan ik niet zomaar onbeperkt met mijn flesje water rondlopen maar ik ga proberen om ook op stage de 1,5l water te halen.