Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:52

Colway: een smoothie met een rode biet, ben benieuwd hoe dat je gaat smaken :D of heb je dat al vaker gedaan?

Eydis: moeilijk, misschien nog een cracker met iets van pindakaas ofzo? Of een gekookt ei?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:52

zo weer druk geklets en mooie uitleggen.

Annemiekes lijstje vond ik wat magertjes, zo zou ik het zelf niet trekken op een dag.
Ik ben wel iemand die om de 2 a 3 uur wat moet eten. De hele middag niet eten omdat mijn ontbijt zo vullend was gaat bij mij niet gebeuren. Maar persoonlijk denk ik ook dat het belangrijk is regelmatig te eten om je spijsvertering aan de gang te houden en het echte hongergevoel voor te zijn..

Qua uiteten doe ik ook niet moeilijk. Ik kies iet het grootst/vetste/meeste, maar gewoon iets wat me lekker lijkt. Uiteten ga ik voor mijn lol en zo vaak gebeurt dat niet, zelfde als met verjaardagen

Hier een goede dag gehad, me helemaal aan het lijstje kunnen houden. Op het beleg van 1 boterham na, ipv kaas werd het pindakaas, want de kaas was op :P

chiazaad en lijnzaad zou je eventueel ook half half kunnen doen. Ik had lijnzaad laatst door de pannekoek en dat vond ik ook erg lekker. Net als chiazaad smaakt het ook eigenlijk nergens naar en ik zie het altijd als een mooie 'vulling' van mijn kwark, heb ik weer minder muesli nodig.

Daar moet ik trouwens nog een goede oplossing voor vinden, de muesli. De speltmuesli van ekoland vind ik niet te eten :P Ik houd niet van die kleine zachte muesli, maar van die grotere harde brokken. Maar het probleem is dat die natuurlijk gesuikerd zijn en daardoor knapperig..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:53

Eydis schreef:
Oei ik heb nu na het sporten echt hartige trek! Heb al een klein crackertje genomen en een smoothie maar het blijft. Heb helaas geen noten in huis, iemand een goede tip?

Ik kom ook net terug van 1,5 uur hardlopen. Zelf heb ik een bak kwark genomen (kan ook met wat extra muesli en een kiwi en als 'zoets' en half kopje chocomelk..
noten zou idd een idee kunnen zijn, maar die heb je niet..misschien een blokje kaas, of een gekookt eitjte?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:54

Colway: mijn uitspraak over lijnzaad was voor silence bedoeld maar ik kwam er niet tussen :D whaha.. Geen idee of dat qua voedingsstoffen overlapt..

Heeft iemand een aanrader qua receptje met gojibessen? Ik heb ze al een tijdje in huis, maar nog niet gepakt.. Ze zien er ook zo droog uit ofzo.. :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:54

@ Vogeltje M, nee ga ik morgen uitproberen, was wel gewoon een recept. Ben op zich gek op bieten, lekker zoet, dus denk dat het wel gaat smaken

@ Phylos, ik eet dus ook geen muesli, ik ben gek op cruesli maar ja dat eet ik dus ook niet meer. Ik heb wel van die spelt vlokken zeg maar (soort corn flakes) die vind ik nog wel te doen, wel beetje smakeloos, maar ja dan moet je er iets van kaneel bij doen ofzo

Collie2008

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:55

1,5 uur hardlopen OMG :+ dat ga ik nooit van mijn leven evenaren (sowieso een hekel aan hardlopen)

wel voornemen om op mijn nieuwe stal straks 3 keer per week te fietsen (10 km heen en 10km terug) pik ik toch weer wat extra beweging mee

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:00

Zo ik heb een goed dagje achter de rug!

O: smoothie avocado, amandelmelk, amandelen, dadels en frambozen + wat honing
T: niets ik was bij mijn paardje, wel 25 min heen en 25 min terug gefiets en een uitgebreide TTouch massage gedaan ;)
M: quinoa gekookt in amandelmelk met amandelen en frambozen + wat pecanoten en paardenbloemthee (moeilijke huid)
T: rijstwafel met gemengde kiemen, brazilian spread en honing (ja ik ben gek op honing)
A: mijn overheerlijke en ubergezonde sushiwraps, echt een aanrader! Vooral die met geitenkaas.
N: After dinner thee met een stukje 85% chocola

Ook nog een uurtje naar Gyrokinesisles geweest, het nieuwe yoga ;)

Morgen ontbijten met smoothie met tofu, iemand ideeën wat daar lekker bij is?

Receptentopic moet trouwens wel even 'het gezonde receptentopic' gaan heten ;)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:01

Ja de training is 1,5 uur, dus dat is wel incl inlopen en oefeningen. Maar in totaal toch zo'n 11 km gelopen, dus heb mezelf maar wel een schouderklopje gegeven. Het is toch altijd nog wel erg pittig hoor. Voor mezelf loop ik dan ook nog 1 of 2x per week en dan loop ik tussen de 30 en 45 min (5-7 km)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:02

Mijn plan voor morgen:
O: yoghurt, chiazaad, banaan, bosbessen, wat noten en kaneel.
2 speltcrackers met biojam en sandwichspread
L: 4 bio boterhammen met kaas, ga er een tosti mee maken op t werk.. dat brood is aardig droog..
T: wortelen, tomaatjes en radijsjes
D: gebakken aardappeltjes, forel en een gevulde salade met wortel, paprika, zonebloempitten en pijnboompitten.

En donderdag gaan we zelf pizza maken.. met tonijn en lekker veel ui. Zonder kaas, lust mijn vriend niet en zonder is eigenlijk ook best lekker! Wil don. weer ontbijten met een smoothie. En nog even kijken voor speltmeel aangezien boekweit geen succes was..

Silence wat lastig dat je niks naar binnen krijgt in de ochtend.. als het kon zou ik je wat eetlust van mij geven. :) idd yoghurt met wat fruit en evt voor eerst wat roosvicee oid toevoegen om eerst in ieder geval in de ochtend te leren eten?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:09

Goji bessen zijn lekker door yoghurt! Maar ook lekker om zo op te eten!

Of het receptje wat aan het begin van t topic stond: chiazaad laten weken, goji bessen en een mespuntje pure cacao. Persoonlijk vond ik die niet erg lekker.. dan proeft chia toch ineens wel erg slijmerig, dat heb ik niet als ik het door de yoghurt doe.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:10

Wow 1.5 uur, knap hoor phylos!!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:27

Op zich weinig mensen die als lunch een salade nemen valt me op? Is dat 'gemakzucht'? Of omdat jullie het niet lekker vinden als lunch? Ik zweer er echt bij, en blijf echt goed vol tot een uur of 3

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:28

Das knap inderdaad.

:j ik ga sowieso met kleine beetjes beginnen.

Iemand nog tips voor wat ik mee kan nemen voor na het sporten?
Ik zag al noten voorbij komen.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:38

Salade is idd gemakzucht voor mij 'smiddags.

Voor na het sporten misschien wat gedroogd fruit? En inderdaad gewoon veel verschillende noten! Voor het sporten misschien nog een banaan nemen?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:42

Das een goeie, die banaan voor het sporten :j

Salade... ik eet meestal thuis dus dan pak ik snel een boterham. Heel soms maak ik wel een salade, maar dat is meestal in de zomer.

Ik heb laatst wel een salade gehaald op het werk bij de AH wat ik als lunch gegeten had.
Maar ik vrees dat die vast niet zo gezond was als je denkt.... of moet ik zeggen hoopt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:55

Ik snij de avond van te voren de dingen die ik in de sla wil, doe ik in allemaal mini bakjes, en een bak/zak sla mee. Dat mix ik met de lunch dan door elkaar...Ben sneller dan mijn collega's die broodjes moeten smeren ;-)

Ik eet minimaal 1 keer per dag salade :o

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:56

@ silence, ligt er erg aan welke salade je hebt gehaald ;-) alleen de sausjes zijn vaak niet zo goed, maar sommige salades verder wel gezond hoor

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:57

Ik had de ceasar salade.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:00

da's zonder pasta toch? Ik vind die sowieso niet lekker :+ volgens mij valt het ongezonde wel mee hoor ;-) maar als je zelf salades maakt kan je ook zelf bepalen wat er in gaat en kan je een zo gezond mogelijke salade maken

Maar goed, in die van vandaag had ik ook kant en klare dressing, welliswaar gehalveerd (aangelengd met water) maar ben nog niet zo handig in dressings maken merk ik :+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:06

:j zelf maken is altijd beter natuurlijk.

Die is zonder pasta inderdaad, was met stukjes aardappel.

Dressings maak ik ook nooit zelf, maar wel goed om daar ook eens mee te beginnen.
Als we toch bezig zijn he ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:29

ik doe er nooit aardappel/pasta in, nou ja heel soms, als ik het echt als avondmaaltijd neem, maar zonder zit ik ook vol, doe er gewoon veel groenten doorheen

idd zelf dressings maken, ik moet maar eens op zoek naar lekkere recepten

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:34

Gelukt, heb een gekookt eitje genomen, goede tip dus. Ik heb net een uur hardgelopen, elke dinsdag. Loop vaak ook veel langer. :)

Morgen maar weer eens goed opletten. Heb speltbrood gehaald. Wat vinden jullie gezond broodbeleg?
De gojibessen heb ik al een paar weken, bevalt goed en ik eet ze ook gewoon zo als een soort rozijnen. Doe ze door smoothies, yoghurt met muesli en zelfs door de brinta :Y) .

Verder Chiazaden besteld, maar nog niet binnen. Ik ben benieuwd wanneer ze komen en hoe ik die eens ga verwerken. :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:36

Moet wel zeggen dat dit topic erg motiveert :j

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 01:49

Dat is toch ook de bedoeling? :)
Ik had vandaag steeds erg trek, heel vervelend. Heb uiteindelijk een hele (verse) ananas opgegeten... (wel verspreid over de dag). Gelukkig is dat wel gezond.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:33

Heb jij een koeling op je werk colway?
Ik niet.. en dat houd mij wat tegen om salade mee te nemen..