Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:15

Ik heb het thuis! Het smaakt erg goed en je kan er wel mee boetseren maar een hele taart bekleden heb ik nog niet geprobeerd

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:35

:o

Valina, bedankt voor je antwoord.
Voor op het bedrijf wil ik proberen CC's te maken en een boltaartje of gewone taart (bv slagroomtaart met witte chocoladeschilfers en abricozenvulling) tegen maandag.(zo heb ik een heel weekend om te proberen :D )
Tegen zaterdag zou ik graag een boltaartje bekleden voor visite.
Voor donderdag hoef ik niets te voorzien, dat wordt een dagje samen met vriendlief die het eten verzorgd. :D

Ik weet het, het is kort dag en redelijk veel zeker voor een 1ste keer, maar ik presteer het beste onder lichte druk.

De CC's met chocolade in, is een goed idee, bedankt. Gebruik ik hiervoor het beste gewone chocolade stukjes of zo van die kleine rondjes(druppelvorm) dat je kan kopen in bv de Aveve?
Als ik CC's maak met fondant, moet ik deze dan nog vullen? Ik heb bijvoorbeeld een set staan om uit CC's uit te hollen en om deze dan te vullen met bijvoorbeeld botercreme, bavarois, ... of is enkel een laagje fondant voldoende?

Soieso, dit weekend ga ik vanalles uittesten en proberen, maar ideeen zijn welkom.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:43

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:49

Als je cc vult is het toch maar een heel klein beetje wat erin gaat, dus vullen en bekleden gaat prima hoor :j

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:52

Hmm, die zien er inderdaad heel lekker uit.
Bedankt, ik denk dat ik deze eens ga zoeken en maken.

Ja, ik dacht ook al dat beide teveel zou zijn

Voor de CC's ben ik er al dankzij Valina :D
Ik ga er verschillende maken, gewone vanille CC's met fondant, dank enkele Muffins met chocolade en CC's met een lichte toets van Karamel(vroeger ooit geprobeerd en waren heel lekker)

Nu nog een idee vinden voor het boltaartje. Ik dacht aan een boltaartje bekleden met fondant en vullen met ofwel botercreme ofwel met bavarois maar heb geen idee welke smaak het beste zou gaan. Welk van de twee zou het 'luchtigste' zijn?

IngridB, en met wat vul ik dan het beste, botercreme of bavarois? Ik wil het geheel graag redelijk luchtig houden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:55

_Jessie schreef:
Ik heb het thuis! Het smaakt erg goed en je kan er wel mee boetseren maar een hele taart bekleden heb ik nog niet geprobeerd

De marsepein met een hoger percentage amandelen is vaak wel geschikt voor boetseren.
Kan je bij de ingredienten zien wat de verhouding amandelen is? Voor een taart te bekleden heb je 1:3 of 1:4 nodig, voor boetseren volstaat 1:2.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:29

MMares schreef:
Nu nog een idee vinden voor het boltaartje. Ik dacht aan een boltaartje bekleden met fondant en vullen met ofwel botercreme ofwel met bavarois maar heb geen idee welke smaak het beste zou gaan. Welk van de twee zou het 'luchtigste' zijn?

Bavarois is het meest luchtige vind ik. En je smeert ook al af met botercreme natuurlijk!
Maar je kunt ook gewoon beiden doen toch?
Kan zelfs in 1 laag, dus je hoeft je taartje niet persé 2x door te snijden. ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:46

let wel op dat bavarois koel bewaard moet worden.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:07

MMares schreef:
Hmm, die zien er inderdaad heel lekker uit.
Bedankt, ik denk dat ik deze eens ga zoeken en maken.

Ja, ik dacht ook al dat beide teveel zou zijn

Voor de CC's ben ik er al dankzij Valina :D
Ik ga er verschillende maken, gewone vanille CC's met fondant, dank enkele Muffins met chocolade en CC's met een lichte toets van Karamel(vroeger ooit geprobeerd en waren heel lekker)

IngridB, en met wat vul ik dan het beste, botercreme of bavarois? Ik wil het geheel graag redelijk luchtig houden.

Wat jij het lekkerste vind :D . Ik ben dol op de botercremé van de mix (funcakes) dus zou zelf daarmee vullen, maar je kunt
ook een beetje jam erin spuiten :j

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:22

Ik moet dat toch ook echt eens gaan proberen: cc's vullen.

Ben best benieuwd hoe dat smaakt!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:34

Dat is echt heel lekker!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:39

chocolade cupcakes gevuld met aardbeienjam hmmmmmmmmmmmmmm :9 :9

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:41

ja he tinkertom das echt lekker he

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:43

Lindas2 schreef:
Ben nog een beetje aan het twijfelen over de website.. Er zijn veel mensen die vragen of ik foto's heb en willen wat meer informatie.
Denk dat een website dan wel handig is..
@ mayo en MM: zag dat jullie ook een eigen site hebben, hoe hebben jullie dat aangepakt?

Ik heb mijn site aangemaakt bij www.one.com en met hun websitemaker in elkaar geflanst, niks professioneels aan :+ En een album/fotopagina daar aanmaken snap ik nog niet veel van en heb ik nog steeds geen tijd voor gehad/gemaakt om mij daarin te verdiepen :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:07

IngridB schreef:
Kreeg net te horen dat ik 30 zwarte pieten cc mag gaan maken voor het sinterklaasfeest :j .
Maar ze vroegen of de cc ook met biscuit gemaakt konden worden omdat ze het een droge hap vonden :? .
Zijn er nog meer die de cc van de mix een droge hap vinden? Ik vind ze zelf juist heerlijk :P
Maar kan het wel cc met biscuitmix maken? Heb het nog nooit gedaan. Ja, het zal vast wel gaan, maar is dat
te doen en blijft het dan wel mooi in vorm? Mij lijkt het een stuk steviger om het met cc mix te doen.

Een minuutje korter in de oven wil helpen wellicht? Bij CC's luistert het jammer genoeg erg nauw.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:13

Lindas2 schreef:
Leuke taart chantaltje!

En draakjes zijn super schattig!

Ik ben er dan toch maar aangegaan.. Wat vinden jullie? :o

http://lekkersvanlinda.webs.com/

Leuk!

Bij vulling heb je alleen Zwitsere room staan ipv Zwitserse :)

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:25

Iedereen bedankt voor de tips. Ik begin al te watertanden
Ik denk dat ik gewoon verschillende dingen ga uitproberen. Ik heb een mix botercrème en bavarois van uit de Aveve gehaald, ga deze eens proberen.
Ik heb donderdag de hele dag vrij en moet van vriendlief tussen 12u en 17u het huis uit dus ga ik bij mijn moeder thuis wat bakken. :D

Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte...

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:51

Lindas2; Super leuk je website! En handig natuurlijk dat je nu gewoon info hebt op internet ;)

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:50

Falona schreef:
calypsoo schreef:
Iemand de marsepein van de Lidl al uitgeprobeerd?

Ik heb hem zien liggen, maar verder niet naar gekeken. De relatief donkere kleur was voor mij een indicatie dat het waarschijnlijk de verkeerde verhouding is om taarten mee te bekleden.

Het is 40 % amandel. De taartjes in mijn vorige post zijn er ook mee bekleed. Vind t fijne marsepein maar ietswat grof..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:01

calypsoo schreef:
Het is 40 % amandel. De taartjes in mijn vorige post zijn er ook mee bekleed. Vind t fijne marsepein maar ietswat grof..

Die zien er goed uit, zeker omdat je niet echt de ideale verhouding marsepein had. Ik ben benieuwd waar je mee komt als je marsepein hebt met een betere verhouding om te bekleden.
Met 40% amandelen is 1:1,5 marsepein. 1:3 of zelfs 1:4 marsepein is veel soepeler en geeft veel mooier resultaat.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:06

Falona : Klopt, je ziet idd wel wat spikkeltjes hier en daar. Maak t eerst wel op want heb 20 pakjes ingeslagen, dus dat is 10 kilo :o Wel fijn om te boetseren!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:44

Vanmiddag nog even de keuken in gegaan :j . Mijn zoontje is ziek thuis en had vanmiddag geen oppas, dus ik mocht ook
thuisblijven ;) . En om de middag te vullen ben ik maar weer aan het bakken en versieren gegaan. Zó erg hé :D .

Voor de kerst alvast wat gaan proberen, maar ben er achter dat ik nodig wat moet gaan inkopen van uitstekers enzo :j ( ook al zo erg := )
Die met de kerstmuts is niet helemaal ophoog gekomen met bakken maar het was de enigste cc die ik nog had staan, dus toen zo maar erop gedaan :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:46

yummie yummie....millionaire's shortbread :)
Afbeelding
Afbeelding

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:12

lindas2 mooie site en hele mooie taarten, en de cc hierboven zijn ook helemaal top.
Zaterdag heb ik ook 2 taarten gemaakt.
Taart 1 voor een 43 jarige man.
Afbeelding
Taart 2 voor een vriendin.
Afbeelding

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:37

Even het vervolg van de bruidstaarten wedstrijd:
Iedereen had tot en met vrijdag de tijd om wat in te sturen. Nu ga ik ze uitprinten en gaan we er naar kijken met een paar collega's. Ik denk dat ik dat morgen even doe want daarna ben ik weer drie dagen vrij. Dan kiezen we er één óf twee, weet ik nog niet zeker, die hem echt mogen maken. Als we er twee kiezen die hem echt mogen maken dan kiezen we na proeven de definitieve.
Maar als we gekozen hebben morgen dan plaats ik ze (als dat lukt want ik heb allemaal tekeningen gekregen dus moet even zien hoe ik die op Bokt ga plaatsen. Misschien even scannen) in het topic en laat ik dus gelijk weten wie hem in't echt mag gaan maken. Dat mag dan 1 laag zijn of een kleine versie ofzo, maar wel iets wat we kunnen proeven. Taart moet niet alleen leuk zijn maar natuurlijk ook gewoon lekker.