Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:34

Samantha_ schreef:
Beetje rare vraag, want als iemand dat weet, gaan ze dat vast niet hier vertellen maar zelf uitvoeren.

Maar het lijkt mij leuk om een webshopje te hebben met iets unieks.
Er zijn al tig taartenmaak site's, mensen die workshops geven, steeds meer webwinkeltjes.
nu zie je overal shopjes opduiken die die siliconen mallen maken en verkopen.
En de shopjes die printjes maken zijn er ook al tig.

Nou is mijn vraag, wat is nou iets unieks, wat missen jullie, en wat zouden jullie graag nog zien? Iets wat bijv niet in NL te verkrijgen is, en geimporteerd moet worden uit amerika of engeland ofzo.
Iemand die mee wil denken?

Bakvormen van Nordic Ware!!!! :j Daar zijn er zoooooveeeeeeel van en maar weinig in NL :\

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:36

TT, wat superleuk zeg!! Eervol werk geweest als ik de foto's zo zie :)

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:59

_/-\o_ 300 kids!!! Idd wat een werk heb je daaraan gehad!!! Heb je alle cc zelfgebakken?

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:02

Taart, thema iets met orca's en oceaan :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samantha_

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:58

Leuk DM!

Wow TT, respect, 300 kids! Erg leuk idee idd.

Mayo, thanks, ik schrijf m op. :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:10

Ik had nog helemaal niet op de taarten gereageerd die voorbij zijn gekomen!

Fredt: gave taarten! Voor het mooie van de strik op de eerste taart zou je misschien nog een lus in het midden rechtop kunnen zetten, dan lijkt ie nog iets voller :) .
Die sushi-taart is geweldig!! Lijkt net echt zeg! Waar heb je die rijstekorrels mee gemaakt?
Die bedrijftstaart is ook super :) . Heb je het logo zelf geschilderd :) ?

TT: respect := . 300 kinderen, my god, dat is écht veel :)) . Heb je ook een foto van de winnaar van de cupcakewedstrijd :D ?

Diana_Mabel: super leuke taart! Door het "schuim" lijken ze echt uit de oceaan te springen, heel tof!
Vraag me bij die cijfer uitstekers wel altijd af of iemand nou 1 of 7 wordt :') .

Mijn Woezel en Pip taart is klaar, en volgens mij heb ik er weer veel te veel werk in gestoken _O- . Maar hij is wel leuk geworden, het ding weegt alleen echt een ton :') .

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:07

Ben benieuwd naar je Woezel en Pip taart Rinske!

Leuke taart Diana_Mabel! Leuk geboetseerd die dieren :) .

@Rinske; het logo heb ik met verschillende slierten gemaakt. Alleen de schaduwen in het huisje en op het dak heb ik geschilderd.
De rijstkorreltjes van sushi-taart zijn allemaal kleine bolletjes marsepein wat spitser gemaakt tussen mijn vingers.. Ben ik echt lang mee bezig geweest. Kon geen rijstkorreltje meer zien daarna :') .
Thanks voor de tip van de strik! Ik had toen inderdaad nog wel een lus over, maar omdat deze al uitgehard was kon ik deze niet zo makkelijk meer rechtop in het midden zetten. Daarom ervoor gekozen om de gedraaide versiersels in het midden te leggen.
Maken jullie die middelste lus misschien anders dan de andere lussen?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:19

Mayo schreef:
Samantha_ schreef:
Beetje rare vraag, want als iemand dat weet, gaan ze dat vast niet hier vertellen maar zelf uitvoeren.

Maar het lijkt mij leuk om een webshopje te hebben met iets unieks.
Er zijn al tig taartenmaak site's, mensen die workshops geven, steeds meer webwinkeltjes.
nu zie je overal shopjes opduiken die die siliconen mallen maken en verkopen.
En de shopjes die printjes maken zijn er ook al tig.

Nou is mijn vraag, wat is nou iets unieks, wat missen jullie, en wat zouden jullie graag nog zien? Iets wat bijv niet in NL te verkrijgen is, en geimporteerd moet worden uit amerika of engeland ofzo.
Iemand die mee wil denken?

Bakvormen van Nordic Ware!!!! :j Daar zijn er zoooooveeeeeeel van en maar weinig in NL :\

Ja maar ze moet natuurlijk denken aan inkoop en verkoop, zie dat de gemiddelde prijs van een bakvorm 35 euro is, zullen niet heel veel mensen zijn die dat betalen denk ik?

Kan zijn dat het anders is hoor, ik zelf zou het er nooit zoveel voor neerleggen denk ik :))

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:25

Het zijn geen goedkope vormen nee, maar wel hele goede kwaliteit en bijzondere vormen. Hier in NL zijn dat soort vormen ook duur :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:27

ze zijn inderdaad prachtig :j Ik vond die van petit fours heel gaaf, misschien is dat iets voor m'n verjaardag of met kerst _O-

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:27

Bakvormen zijn zowiezo wel duur natuurlijk...
Het is wel lastig, iets unieks te vinden.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:28

Ik had echt een hele lijst die ik wilde hebben :))

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:30

Ze zijn wel heel gaaf ja!

nog andere ideeen? :P

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:40

Hoe denken jullie over natuurlijke kleurstoffen?
Mijn zoontje en vele andere kinderen reageren best op kleurstoffen, dus ik vroeg me af of hier een alternatief voor is?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:14

Hmm, natuurlijke kleurstoffen, ik zou daar zelf denk ik niet eens zo snel voor kiezen (waarom weet ik eigenlijk niet :P ), maar ik denk dat er wel een markt voor is.

Nou de taart is net opgehaald, my god, ik had er beter een meptaartje bij kunnen maken _O- . De grijpgrage handjes wilden zo al een paar stukken koraal vanaf scheuren _O- . Maar moeder (en zoon dus ook :') ) vonden hem geweldig, ze hadden nog nooit zo'n mooie taart gehad zei ze :o . Toch leuk, zulke reacties :D .

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:27

Hahaa o das erg, hij is wel heel gebleven dus?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:27

Ja, gelukkig zat er plastic folie omheen, anders was ie al ernstig gesneuveld denk ik :') .

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:35

Haha!
Dat had ik trouwens met de stapeltaart van bob de bouwer van mijn zoontje. Ik had m neergezet, en wilde de camera pakken. kon m'n schoonmoeder nog net voorkomen dat 1 van die kindjes er met bob de bouwer vandoor ging, hij had m al vast. :oo

Oja, waarom zou je niet kiezen voor natuurlijke kleurstoffen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:39

Hahaha oepsie := .

Waarom ik er niet voor zou kiezen: geen idee :') . Wat de boer niet kent? Bang voor minder mooie resultaten? Het gemak: alles bestellen bij 1 webshop, dus maar 1x verzendkosten.
Ik moet ook zeggen dat ik niet zo vaak kleurstoffen koop, omdat ik met het standaard pakketje van Wilton al een heel eind kom :) .

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:40

Ik wil graag een parelrand hebben maar welke uitsteker is daar fijn voor ?? En hoe groot kun je ze het beste nemen. (heb nl. bij de leukste taarten siliconenrand gezien van 12 en 14 of van 10,8,6 mm

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:57

Ik heb die siliconenrand met 10,8 en 6mm, en die is prima :j . Ik vind hem iig super handig!

De foto's van de Woezel en Pip taart. Ik vind de boot in verhouding net iets te groot, maar door alle icing en ganache is ie groter geworden dan de bedoeling was. Ach ja, hebben ze nog wat extra's te eten := .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:07

O wat gaaf!!! Hoe heb je de boot gedaan ,is dat ook cake?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:10

Ohh Rinske die is leuk!!!!!

Ik heb geen foto van de winnaars nee, ik heb gejureerd en mooi het briefje uit handen gegeven , zag mezelf niet helemaal op dat podium staan hahaha
er waren 9 prijsjes, cat 0-6 jaar, 7-9 jaar en 10 + en dus voor iedere cat 3 winnaars...

Ik heb idd alle cupcakes zelf gebakken, ben 3 dagen bezig geweest pfffffff

Diana_Mabel ook erg leuk taartje! vind hem nog ietswat kaal maar wel netjes!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:34

Thanks! De boot is van cereal treats gemaakt, maar daar moet ik nog wat meer mee oefenen, want echt makkelijk vond ik het niet werken.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:52

Mayo schreef:
blazelover schreef:
waar ligt de crisco eigenlijk bij de makro? ik heb het niet gezien bij de fondant of heb ik er nu overheen gekeken :?

Voorheen sowieso bij de buitenlandse merken, dus waar je amerikaanse popcorn en sausjes (import) kan halen. Nu waarschijnlijk ook wel bij het taartenschap.

oke bedankt! dan ga ik de volgende keer daar wel kijken. :D