Na elk dingetje dat ik maak, maak ik het aanrecht schoon en was ik mijn handen en gereedschap.
TinkerTom
Geplaatst: 01-07-11 17:38
Ik werk ook alleen met Fondant, vind het lekkerder lust geen marsepein...maar ik bied het wel aan als mogelijkheid wanneer mensen een taart willen bestellen...
Hygiene, handen was ik heel vaak tussendoor met detholzeep uit de dispender,erg handig tafel en werkblad doe ik af met detthol en keukenpapier. Ben lichtelijk Dethol verslaafde...poets er heel mijn huis mee eigenlijk
net nog voor mijn verjaardag van 2 vriendinnen een cadeaubon van DOK Cookware gekregen 15,- Waar ze ook super veel taart-decoratiematerialen verkopen
KozieZ
Geplaatst: 01-07-11 23:35
Hier ook steeds handen wassen en steeds alles weer af doen. Went ook gewoon, denk er niet eens meer over na. We hebben ook zo'n easy pull in de keuken hangen. Die wordt tijdens het bakken ook veelvuldig gebruikt.
Ja ik had de bloempjes erop geplakt met suikerwater achtig spul, en er ook maar overheen gedaan dat is later gewoon droog geworden, hier was hij net klaar met versieren.
Volgende keer niet over de hele taart doen, daar wordt hij heel nat van . Is namelijk niet nodig .
Wel een erg leuk taartje voor de eerste keer !
IngridB
Geplaatst: 02-07-11 14:16
Leuk eerste taartje, maar het lijkt of er iets van folie overheen ligt of is de taart zo nat?
Ben net bij Intratuin geweest en zag dat ze daar erg veel spullen hadden voor taarten te bakken en decoreren . Veel van Patidess, maar wel erg duur, niet normaal!!! De uitstekers waren ook zo vreselijk duur. Had een gerbera vast die ik al een tijdje wil, maar die was al 7,99 en dat was maar een kleintje . Volgens mij is die bij DLT toch ietsje goedkoper!
Maar wel heeeeeel leuk om ff te snuffelen daar ( met zo weinig mogelijk geld op zak anders is het op)
Jamin ook?? Oo oke :-D makro hebben wij geloof ik niet in de buurt. ik zag bij de Jumbo al wel marsepein liggen
astriidj
Geplaatst: 02-07-11 15:01
Bij de pipoos ook nog. Maar t wel duur daar overal. Dus ik bestel altijd gewoon in een van de webshop.
IngridB
Geplaatst: 02-07-11 15:05
Zeker als je veel wil hebben ineens dan kun je beter in de webshop kopen. Daar hebben ze eigenlijk alles en wel zo makkelijk! Jamin is ook niet de goedkoopste
simsimba
Geplaatst: 02-07-11 17:15
Ik had nog een vraagje, ik ga voor me zus een taart met bijpassende cupcakejes maken. Alleen ben ik bang dat ik heel veel fondant ga overhouden. Dus is mijn vraag of het ook mogelijk is om het wat je over hebt in te vriezen. En dan een andere keer pas weer te gebruiken?
Fondant kun je best lang bewaren hoor als je het maar heel goed luchtdicht verpakt en op een donkere plaats legt. Ik denk dat invriezen niet gaat, maar dat durf ik niet zeker te zeggen. Heb t nog nooit gehoord dat iemand dat heeft gedaan
simsimba
Geplaatst: 02-07-11 17:59
Rinske schreef:
Alleen de fondant of geheel beklede cupcakes?
nee alleen de fondant. Want ik bak nog niet zo veel dus denk dat het wel even duurt voordat ik weer wat ga maken, en ik zou het erg zonde vinden als alles dan helemaal hard is.