Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dancertje

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:03

ooww brittkitt daar had ik nog niet eens aan gedacht een klinkt ook erg lekker en dan zelf de appels helemaal fijn maken en dan beetje kaneel erover hmmmm

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:05

Ja idd, wel even het vocht er uit laten lekken, evt met gelatine wat laten opstijven oid, maar het is wel errug lekker :j
Misschien zou je ook nog een laagje honing kunnen gebruiken als vulling?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:07

hhmmm brittkitt kom maar op met die lekkere ideeën

misschien banaan prakken:P
eens even kijken wat mijn vriend lekker vind.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:19

die dino's zijn echt super gaaf..

Als jullie cc maken? vullen jullie ze dan ook met wat of gewoon standaart cake met marsepein of fondant er boven op

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:23

Bedankt allemaal,

ik ga voor zondag idd nog taarten maken, ik zal wel foto's plaatsen :D
sorry moet even weer verder werken :D reageer straks wel

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:30

Die ene keer dat ik cc heb gemaakt heb ik ze wel gevuld, maar ik heb ook een keer mini's gehad zonder vulling.
Nou vind ik zelf cake an sich niet zo bijzonder dus ik zou er wel voor kiezen er een vulling in te doen, maar het kan ook goed zonder. Afhankelijk van de wens.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:50

Anc schreef:
Als jij trouwens het ultieme recept voor een cheesecake hebt, dan mag je die best in mijn pb inbox deponeren hoor O:)

Ik heb een boek gekregen voor mijn verjaardag waar een recept in staat. Ga het nu proberen, als die lekker word zal ik het recept online zetten :D

Maar vrees dat het nooit zo lekker wordt als de echte van de cheesecakefactory in amerika :')

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:51

liloenstitch schreef:
Leuk die dino's!

ben benieuwd hoe de tas zal lukken. Ik heb in de vriezer ook ngo een half 20 cm taartje. Bedoelt voor een tas, maar ga daar nu nog maar even over nadenken of dat wel echt zo'n goed idee is. Zou zonde zijn als hij instort.

1 helft? Denk dat dat té flexibel is na het doorsnijden en dan ook nog rechtop zetten. Meestal wordt het van 2 halfjes tegen elkaar gemaakt.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:54

dancertje schreef:
nou het gaat erom dat ik chronisch ziek ben en de marsepein voor mij zo wie zo eraf laat.
ik kan dat gewoon niet aan met mijn alvleesklier lig dan namelijk in het ziekenhuis smeer ook af met een mengsel van poedersuiker en water.
had gehoopt dat er nog andere vullingen waren maar hellaas

Jam, vers fruit, banketbakkersroom (poeder met water). Misschien nog wat dingen uit het natuurschap? Zoals producten van Zonnatura?

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:00

Mayo schreef:
liloenstitch schreef:
Leuk die dino's!

ben benieuwd hoe de tas zal lukken. Ik heb in de vriezer ook ngo een half 20 cm taartje. Bedoelt voor een tas, maar ga daar nu nog maar even over nadenken of dat wel echt zo'n goed idee is. Zou zonde zijn als hij instort.

1 helft? Denk dat dat té flexibel is na het doorsnijden en dan ook nog rechtop zetten. Meestal wordt het van 2 halfjes tegen elkaar gemaakt.

Hoe snij je m door om te vullen? Als het kapsel rechtop staat horizontaal of juist vertikaal? Ik dacht om de taart horizontaal door te snijden. Maar denk, na jouw verhaal, dat dat t niet gaat worden. Ga wel iets anders ermee doen. Misschien cakepops.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:02

Li_lee_yang schreef:
Anc schreef:
Als jij trouwens het ultieme recept voor een cheesecake hebt, dan mag je die best in mijn pb inbox deponeren hoor O:)

Ik heb een boek gekregen voor mijn verjaardag waar een recept in staat. Ga het nu proberen, als die lekker word zal ik het recept online zetten :D

Maar vrees dat het nooit zo lekker wordt als de echte van de cheesecakefactory in amerika :')

Ik had ooit een recept voor een heerlijke cheese cake met chocola.
Die had ik gekregen van iemand die ik tegenkwam op mijn rondreis door Australie.

Helaas is hij tijdens het vele in en uitpakken van mijn rugzak ergens blijven liggen.
Heb het hele internet al afgestruint, maar hij is nooit zo lekker als daar :')

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:06

Nee, zoals ik gisteren/eergisteren al tegen (ik dacht) Linda had gezegd :D ;) De ene helft leg je plat neer, daarop leg je een dun laagje vulling. Tweede helft erop, licht aandrukken en dan voorzichtig rechtop zetten. Eventueel een kloddertje BC op je cakeboard tegen het schuiven.

Ik raad alleen geen biscuit aan, maar óf cake óf CC-mix gebruiken. Die zijn veel steviger en dus minder poreus en wiebelig.

Ik heb wel bij de Louis Vuitton de tas in vorm gesneden en daarna alle scherpe randen egaler geschaafd. Daarna pas gevuld, rechtop gezet en afgesmeerd. Iets dikkere bekleding dan bij een normale taart kan ook helpen, dan is het geheel nog steviger.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:06

Horizontaal de tas vullen kan misschien ook werken hoor, is alleen niet hoe ik het aangeleerd heb gekregen :)

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:03

@Mayo, bedankt voor je tips. Ga het in ieder geval niet met biscuit doen :-)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:06

Ik volg jullie, in stille bewondering, al vele topics lang! Maar nu moet ik het toch even zeggen:
"wat maken jullie allemaal een prachtige dingen, super" Ik geniet er van, puur en alleen van er naar te kijken :)
Veel bakplezier nog :)

sarona27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:43

alleen van kijken krijg ik er al trek in

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:24

Deze is vandaag bij mij opgehaald, de eerste van de reeksvan aankomende week hahahaha!
Afbeelding

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:36

mooie taart RoxyVip

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:48

LEUK die dino's! :D

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:51

Jaime/ MM, waar halen jullie hier in de buurt je marsepein/fondant? zit er hier ergens een winkeltje of niet echt dichtbij...?
Moet eigenlijk zaterdag hebben, maar ben vergeten te bestellen... dommm...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:03

Leuke Dino's zeg!!

@ Fioon, ik bestel het, omdat ik het minstens in porties van 5kg koop, dat is in verhouding voor mij veel voordeliger ;)

Kben bezig met n pump, uit de hand, dus zonder shoekit enzo, en hij wordt best wel gaaf :D *trots*

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:12

xFioon schreef:
Jaime/ MM, waar halen jullie hier in de buurt je marsepein/fondant? zit er hier ergens een winkeltje of niet echt dichtbij...?
Moet eigenlijk zaterdag hebben, maar ben vergeten te bestellen... dommm...

In Hengelo zit een winkeltje :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:16

RoxyVip hele leuke taart echt leuk dat paardje erop

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:44

Leuke dino's Wereld!

Mooie taart Roxyvip!

@ Mayo: Dat was inderdaad tegen mij :D. Had je die louis vuitton tas ook van cake gemaakt?

Edit: heb overigens net chocolate fudge gemaakt volgens het recept van DLT maar vind m eigenlijk helemaal niet zo lekker :n..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:05

Afbeelding

Moet nog x btere foto's maken, maar kwou deze ff delen, en nu ga k werken :wave: