Taarten Decoreren VIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Re: Taarten Decoreren VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:20

Hoeveel kosten ze ongeveer?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:21

Noppes schreef:
Bedankt voor de tips! Ga het volgende keer dan even op die manier proberen. De boter mix jij dan helemaal niet?
Poedersuiker heb ik inderdaad niet gezeefd, maar die kleine klontjes waren echt boterklontjes.

Nope, die gooi ik na een uurtje buiten de koelkast te hebben gestaan in blokjes bij de mix die stond te rusten en dan zet ik de mixer aan voor 10-11 minuten.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:21

Ik heb nu de oven aan en aan de andere kant staat de airco te koelen.

Misschien kan ik mijn taart vannacht ook wel bekleden. Mijn merrie verwacht namelijk een veulen en ze is wat onrustig. Dus misschien ga ik vannacht ook wel een paar uur waken.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:28

Nathalie1981 schreef:
Nou ik heb hem maar via taartendecoratie gedaan, was inderdaad gewoon brievenbuspost :D

Top!
BrittKitt schreef:
Die van de bovenste foto zijn gewoon kleine vaasjes toch? Bij de blokker ofzo :+

Dat dacht ik ook! Gewoon een goedkope htk oplossing zoeken :) En over puntbelasting: er zit een taartkartonnetje onder toch? Of piepschuim ofzo. Daarnaast moet je dan natuurlijk ook geen zware dingen gebruiken :=

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:32

Je moet ook gewoon extra stutten, net als bij een stapeltaart :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:41

Ja maar t lijkt me beter dat je ze dan van kunsstof kan hebben dan van glas? scheelt aanzienlijk in gewicht

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:45

Dat zal ook flink kunnen schelen :j Sowieso al het risico, breekt het glas, dan kan je taart weggooien.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:47

bij de xenos hebben ze ook vaak van die leuke dingen
of action

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:59

Ik wilde net zeggen, de xenos idd :j Blokker, action etc.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:19

Ik heb ruim een maand geleden van een Bokker een bestelling gekregen voor a.s. zondag. Nu heb ik van de week een berichtje gestuurd of de bestelling nog door ging, zodat ik niet voor niets sta te bakken. Nu heeft ze het bericht nog niet gelezen, want ze is na de 21e heel vroeg in de ochtend niet meer online geweest. Ik heb geen e-mail adres of telefoonnummer :\

Wat nu? :+

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:26

Ja lastig.. ik zou het niet weten.. persoonlijk zou ik hem gewoon maken :j maar ik vraag om die reden gewoon een aanbetaling van 50%..

Je steekt er natuurlijk veel tijd en moeite in, maar ook ingredienten, en als ze hem dan niet komen afhalen zit jij er mee

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:31

Nou heel eerlijk, als ze hem niet komt afhalen dan ga ik alsnog het hele bedrag vragen. Gemaakt is gemaakt :)

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:33

Jaime_, ik zag een klein typfoutje op je site :o
Ipv geboortetaart staat er gebroortetaart :+

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:36

haha dankje, ja er staan wel meer foutjes, moet dat nog steeds eens aanpassen :o

@ Mayo, terecht hoor

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:58

ik heb zo juist mijn taart en cupcakes uit de vriezer gehaald en in de koelkast gezet. ben bang dat hij anders morgen nog bevroren is haha

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:08

Mayo, als het een algemene taart is (qua kleur en vorm) en je hebt eventueel nog een andere opdracht staan kan je ook de basistaart maken en dan de details als ze reageert?

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:18

Oh ff wat anders :D
Mijn oma is naar een verzorgingsflat en nu mogen we haar vriezer hebben. Vriendlief moet hem nog even goedkeuren en dan kan ik ook wat meer kapsels bakken :+

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:28

Nope, hij moet gitzwart met het logo van The Godfather. De vorm wel is wel basic, 20cm rond. Zit te denken om dan iig maar het kapsel te bakken en die in de vriezer te gooien, dan kan ik zondag de rest doen als ik de bevestiging ontvangen heb. De taart zou om 17.00 uur opgehaald worden. En als de taart niet opgehaald word, dan eten we zondagavond taart :+

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:29

Nathalie1981 schreef:
Oh ff wat anders :D
Mijn oma is naar een verzorgingsflat en nu mogen we haar vriezer hebben. Vriendlief moet hem nog even goedkeuren en dan kan ik ook wat meer kapsels bakken :+

Kijk dat is altijd lekker :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:31

Jaime_ schreef:
Ja maar t lijkt me beter dat je ze dan van kunsstof kan hebben dan van glas? scheelt aanzienlijk in gewicht

Kun je niet zoeken op etaleer spullen ?
Ik weet dat we zulke spullen ook op school hadden bij Etaleren van kunststof.. ik weet niet of je hier wat aan hebt maar toch :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:44

Wauw wat een gave dingen zeg die cake seperator dingen! :wow:

Mayo; Als ze de taart niet ophalen, idd gewoon het bedrag vragen hoor!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:53

JOEHOE lang leve de action. bolschaaltjes diverse maten, slagroomspuit, siliconenvormpjes, muffinvormen, bakpapier voor nog geen 10 euro klaar!
morgen de kapsels maken voor de prinsessentaarten ben benieuwd of ze er fatsoelijk uit gaan zien.
Wil er 1 vullen met wittechocoladeganache met verse aardbeien, de andere met pralinebotercreme. jammie
zal zondag de foto's plaatsen als ze klaar zijn.
wish me luck...

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:17

Wat voor siliconenvormpjes heb je?

Weet iemand hoe je een Wavy taart maakt? Kun je daar die bakvorm van de IKEA voor nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:29

Gaaf zeg die cake seperators, ik zou inderdaad ook op zoek gaan naar een goedkope oplossing. Er zijn vast wel winkels die kunstof vaasjes/bakjes verkopen? Ik denk nu meteen aan de verpakking van de jodenkoeken. :')

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:16

Bonjour,

ik kijk al een aantal topics lang naar jullie prachtige taarten, maar heb nooit de moed gehad om me hier zelf aan te wagen.
Nu heb ik voor mijn verjaardag echter een taartenboek, colouringset en een aantal uitstekers gekregen, en aangezien ik zaterdag mijn verjaardag vier,
moet ik er toch mar eens aan geloven :D Ik heb vandaag hier in de stad marsepein besteld, die is morgen binnen dus dan kan ik beginnen!
Ben echt heel benieuwd, mij kennende zal het grandioos misgaan, dus be prepaired voor een aantal grote bloopers en wat mislukte taartfoto's morgen x)

Dan ook maar meteen een vraag :) In het boek dat ik hier heb liggen staat een recept voor een boltaart. In plaats van de biscuit in boltaart te bakken
snijd zij echter een normale biscuit aan stukken en vult daarmee, in combinatie met de vulling een bolvorm. heeft iemand hier ervaring mee en is het een
makkelijker dan het andere? En valt de taart dan niet uit elkaar als je hem aansnijdt? x)