Ibbel schreef:Jouw paprika had 'kasblad'. 'Opgevoerd' blad door teveel licht en vooral te veel mest. Dat doet het buiten niet, is ook te slap en te dun, en gaat meestal gewoon dood. Het nieuwe blad zal kleiner, lichter groen en steviger zijn.
Volgens mij had ik ditzelfde aan de hand met mijn AH-tomaat. Ik heb er aardig wat van kunnen oogsten, vlak nadat ik 'm kocht, maar daarna was 'ie uitgeput en verdorden de bladeren. Op goed geluk heb ik toen bijna alle bladeren (in etappes, zodat hij niet een te grote klap in een keer kreeg) eraf gehaald. Het duurde even, maar toen begonnen er weer mooie, maar kleinere blaadjes aan te groeien en nu hangt hij alweer vol met trossen groene vruchtjes, ik gok wel een stuk of 40 
Verder gaat het goed met mijn balkonnetje (
), al wandelen er nog steeds hardnekkige bladluizen rond. Ik heb mijn eigen tomaatje met succes opgekweekt,die staat nu in de hangbak en kan tegen de muur opgroeien als 'ie wil (wat moet ik er van de winter eigenlijk mee doen, weet iemand dat..?) en er hangen ook al bloemknopjes aan. Ik heb mijn eerste cayennepeper hangen, en ook in de regenboogpepers van een paar maanden oud zitten al knopjes. Die cayennepeper heeft wel veel bloemen gehad, maar de steeltjes bleken te slap, dus die vielen er bijna allemaal uit. Op eentje na, daar groeit nu dus die peper