Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:36

Thnx! Zag net dat de vloeibare natrena ook laag is in khd.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:45

Zo weer alles bij gelezen :D

Jullie zijn allemaal goed bezig zeg, en wat fijn om wat ideeen op te doen voor gerechten en tussendoortjes hier, heel handig :9

Trouwens, jullie hadden gelijk over de shake van B&F, deze is de slim protein en bevat 1.5 khd per shake.
Valt opzich wel mee, maar omdat ik nu toch alle suikers en zoetstoffen laat staan, neem ik hem niet meer.

Verder heb ik nogal wat moeite om mijn vet inname te verhogen en dan toch op mijn calorieen te blijven, tevens kom ik wel netjes uit met mijn eiwitten :-)
Maar als ik meer vet ga nemen in mijn maaltijden gaan mijn calorieen in eens flink stijgen en kom ik makkelijk op de 1600 uit terwijl ik tussen de 1200 en 1400 zou moeten nemen.

Ik heb gister het volgende gegeten:
Ontbijt: griekse yoghurt met een paar cashenoten
Tussendoortje: overgeslagen ivm laat ontbijt
Lunch: Salade met sla, paprika, komkommer, camembert en feta.
Tussendoortje: stukjes worst
Avondeten: Salade met sla, paprika, komkommer, feta, camembert, tonijn en een dressing van mayo, mosterd en een leptje griekse yoghurt.

Ik kwam uit op 28 khd en op 1500 Kcal, 98 gram vet en 68 gram eiwit.

Natuurlijk heb ik nu wel twee keer een salade gegeten waar vrij veel vet in zat en vrij hoog in de calorieen zit. Maar hoe meer vet, hoe meer calorieen, en ik vind het nog lastig om hier een goede balans in te vinden.

Vanmorgen heb ik een omelet gegeten van 2 eieren en een lapje spek gebakken in boter.
Mijn lunch is een mengeling van tonijn, olijven, camembert en feta met wat mayo en griekse yoghurt.

Ik probeer wat uit te proberen en kijken hoe ik het beste aan alle nodige vette en eiwitten kom :+
Maar toch voelt het vreemd om zoveel vet te eten :')

M_D_H

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:28

ik begrijp wat je bedoelt MabuPets.

Wat ik mij afvroeg, hoe zit het met kibbeling?
Lijkt mij dat dat niet heel erg KHB is, maar een collega van mij die ook KHB doet, zat vanmiddag bij de lunch toch echt aan de kibbeling :wow:.
Was er nu toch wel erg nieuwsgierig naar.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:34

Kibbeling zit hoger in koolhydraten door het krokante laagje.. Dat is paneermeel/zetmeel. :+

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:43

Ik ben 'bang' dat mijn lichaam hetzelfde reageert op zoetstoffen als op suiker. Ik heb nu 2 dagen de suikervrije ranja laten staan.. en heb hetzelfde gevoel als toen ik net begon met kha. Morgen op de weegschaal. Is dit positief dan zet ik weer door.
Maar dat maakt het wel lastig als mijn lichaam op beide hetzelfde reageert.. balen! ^)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:59

M_D_H schreef:
ik begrijp wat je bedoelt MabuPets.

Wat ik mij afvroeg, hoe zit het met kibbeling?
Lijkt mij dat dat niet heel erg KHB is, maar een collega van mij die ook KHB doet, zat vanmiddag bij de lunch toch echt aan de kibbeling :wow:.
Was er nu toch wel erg nieuwsgierig naar.

10-20gram khd per 100gram kibbeling. Dus tikt lekker aan ja...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:01

Kibbeling is niet koolhydraatarm nee. Ik heb wel eens iemand gehoord die het zelf maakte, en dan zelf paneelmeel (?) maakte van een koolhydraatarmer product. Misschien zoiets?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:11

Laura82 schreef:
Kibbeling is niet koolhydraatarm nee. Ik heb wel eens iemand gehoord die het zelf maakte, en dan zelf paneelmeel (?) maakte van een koolhydraatarmer product. Misschien zoiets?

Nee, zij heeft het gewoon bij ons in de kantine gekocht. Denk niet dat dat een KHA product is :+

Wel leuk om te lezen dat je het natuurlijk ook zelf kan maken.

ItsMe2 schreef:
Ik ben 'bang' dat mijn lichaam hetzelfde reageert op zoetstoffen als op suiker. Ik heb nu 2 dagen de suikervrije ranja laten staan.. en heb hetzelfde gevoel als toen ik net begon met kha. Morgen op de weegschaal. Is dit positief dan zet ik weer door.
Maar dat maakt het wel lastig als mijn lichaam op beide hetzelfde reageert.. balen! ^)

Dat is wel balen, het verschilt natuurlijk per lichaam waar je wel op reageert of niet. Als dit werkt is dat wel weer een pluspunt natuurlijk :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:40

M_D_H: Dan is het zeker een pluspunt.. maar ergens wel balen.. dan valt er nog meer af, terwijl ik al een beetje moeite heb met afwisseling.

Heeft iemand nog suggesties voor lekkere thee? Een beetje de friszoete smaken vind ik het lekkerst?

Edit: ik twijfel nu ook of ik die smart protein shakes ga proberen.. daar zit ook zoetstof in..
Laatst bijgewerkt door ItsMe2 op 19-08-16 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:45

ItsMe2 schreef:
M_D_H: Dan is het zeker een pluspunt.. maar ergens wel balen.. dan valt er nog meer af, terwijl ik al een beetje moeite heb met afwisseling.

Heeft iemand nog suggesties voor lekkere thee? Een beetje de friszoete smaken vind ik het lekkerst.

Groene thee met Cocos...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:58

Ik drink vaak verse thee van simon levelt. Ik heb nu appel cranberry, ik vind het erg lekker (beetje zurig).

Ik zou de shakes denk ik even achterwege laten als je zo op zoetstof reageert. Welke limonade had je? zou ook nog kunnen dat je op verschillende zoetstoffen anders reageert. Maar dat is wel erg uitproberen dan.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 17:16

Pineapple fusiob (andere smaak geen idee) van de pickwick?
Is zonder theeine. Wel met ananas, maar is te verwaarlozen denk ik.
Van lipton heb ik altijd de andalusia

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:15

Kibbeling is inderdaad teveel khd, ik haal haring voor mezelf als zoonlief z'n kibbeling wil.

Zoetstof gebruik ik de vloeibare van Kruidvat, die wordt ook niet bitter na verhitting, blijft dus zoet bij koekjes enzo.

Vanmiddag shakes besteld bij B&F, ga het deze week even proberen.

Vandaag naar de Apenheul geweest, daar 2 frikadellen met mayo gegeten en Pepsi light. Net iets met bloemkool, courgette, biefstuk en kaas uit de oven gegeten. Vriendlief had gekookt, was niet heel lekker, maar daar zeggen we maar niets van; positief gedrag belonen :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:35

Hier hetzelfde quellian, ik klaag maar niet :')

Hadden kip met roerbakgroenten. Nogal uitgeschoten met de chilipeper, groenten helemaal slap gebakken... maar goed, ik heb mn prakkie weer binnen. Alleen niet helemaal voldaan dus zo nog ff kijken wat ik nog kan snaaien :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:32

Ik ben verslaafd aan thee van pukka en clipper :+
Verschillende chai melanges(groen chai van clipper en vanille chai van pukka. <3 )
En yogi thee
Alledrie ook wel een aantal frisse en zoetere smaakjes

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:31

Ik had de RAAK suikervrije ranja.
Zit sucralose, aseculfaam k en stevia glycosiden in.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:48

Hier is het cheatmeal dag, sorry!!
Had een stukje pizza en een appelgebakje toe. Voor wat het waard mag zijn: voel me belabberd en misselijk.

Morgen weer lekker weer met kh arm!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:59

Ik ben nu zelf ijsthee aan het maken :+
Kan ik morgen toch iets anders dan water/koffie of gewone thee drinken :)

Ben zo nieuwsgierig wat de weegschaal morgenochtend aangeeft..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:19

Zwak moment!! Kaneelcrunchies en muffins in de oven nu. Hoewel ik makkelijkere (en slechtere) dingen zag in de kast.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:25

Dat is dan toch nog best sterk op een zwak moment!

Ik heb vanavond nog worstjes op en een stuk kaas. En nog steeds trek, ik moet maar gewoon gaan slapen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:42

Nou, was er snel klaar mee, dat was niet waar ik zin in had. Zit nu met een pakje carpaccio op schoot.

Hahahaha de keuze eten of slapen is altijd lastig als het rond bedtijd is. Normaal eet ik 's avonds niet meer, maar niet zo heel veel gegeten vanavond <<)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:49

*\o/* *\o/*
De weegschaal was weer lief voor mij! Dus we gaan nu weer positief verder! Wel laat ik de zoetstoffen staan. Vind het nu even teveel gedoe om uit te zoeken op welke ik reageer

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 08:31

Top +:)+ en uiteindelijk alleen maar beter om de zoetstoffen te laten staan. Hopelijk zet het door!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:50

We zullen het volgende week zien :)
Ben stiekem wel blij dat het toch weer doorzet :o

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:55

Wat fijn, ItsMe!

Hier deze week niets kwijt, denk dat ik meer groente moet gaan eten ipv vlees en vis. En minder light frisdrank, deze week eens gaan proberen.
Die shakes zijn heel prima te doen als je je adem inhoudt! Rietje erin, verstand op nul en wegklokken.