Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fleur_yen schreef:Vandaag voor het eerst amandelmelk meegenomen uit de winkel, omdat ik er hier al meerdere positieve verhalen over hoor! Om te drinken vind ik het sowieso al lekker, dus denk dat straks/morgen voor overnight oats met amandelmelk ga, ben benieuwd maar heb er nu al zin in terwijl ik het nog niet eens heb klaargemaakt!
Is havermout klaarmaken met water in de magnetron ook schadelijk? Want ik maak het nooit met melk eigenlijk.
Cheetahfan schreef:Nouja, als ik school heb, heb ik echt niet de tijd om het te koken un een pannetje.Maar heb nog een week vrij dus wil het eens proberen.
MightyJoe schreef:Dit lijkt me ook lekker! http://www.youtube.com/watch?v=HUrCg-Lg3rI
Kieffer schreef:Bhriseis schreef:Ik doe zelfs een flinke scheut water in mijn rijstmelkAnders vind ik het zo zoet.
Ik had deze ochtend geprobeerd om een ei in mijn havermout te doen (100 g havervlokken, 200 ml rijstmelk, water, ei), maar ik vond het écht niet lekker en heb het weggekieperd... Iemand tips hoe het wel lekker is met een ei? Ik zou meer eiwitten willen eten, vandaar mijn probeersels. Ik heb uiteindelijk een handje geschaafde amandelen in mijn havermout gedaan: lekker én meer structuur, en ik zit er echt vol van.
Nu staat er Baked Oatmeal in de oven met appeltjes, kaneel en amandelschijfjes, ik hou jullie op de hoogte!
Deze heb ik laatst gepost Bhriseis, zit ook een ei door. Ik vind hem echt heerlijk, zowel warm als koud. Ik maak er altijd twee, eentje om warm op te eten en de andere eet ik de volgende dag koud:
Vanmorgen heb ik weer iets lekkers gemaakt met havermoutIk zag dit recept ergens op internet en het sprak me wel aan. Is voor 1 portie:
[ Afbeelding ]
Ik zette de oven op 185 graden en na 20 minuten heb ik de oven iets hoger gezet naar 200. Nog eens 10 minuten later was hij klaar. Wat gehakte walnoten, beetje honing en kaneel erop en smullen maar:
[ Afbeelding ]