Taarten decoreren XX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dancertje

Re: Taarten decoreren XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:29

wat super kinke.
voor iedereen die een knuffel nodig heeft een dikke knuffel.

Even een vraag moet dit weekend 175 cupcakes maken voor mijn moeder maar heb nog niet echt ideeen iemand nog leuke ideeen ze is jarig maar heb volledig de vrije hand gekregen

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:43

@ Dancertje, misschien een paasthema?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:49

Heb weer een heule snelle vraag :).. Ik weet dat het al heel vaak gevraagd is en ik heb het opgezocht maar nu staan er tegenstrijdige antwoorden.. Ik wil namelijk de taart zo in de vriezer doen.. Maar moet die in een pedaalemmerzak EN DAN in een taartdoos? Of JUIST ALLEEN in een taartdoos? Wat heeft de beste houdbaarheid? Alvast bedankt!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:33

Lindas2 schreef:
Heb weer een heule snelle vraag :).. Ik weet dat het al heel vaak gevraagd is en ik heb het opgezocht maar nu staan er tegenstrijdige antwoorden.. Ik wil namelijk de taart zo in de vriezer doen.. Maar moet die in een pedaalemmerzak EN DAN in een taartdoos? Of JUIST ALLEEN in een taartdoos? Wat heeft de beste houdbaarheid? Alvast bedankt!

Ik zou zelf eerst in een doos doen en dán een pedaalzak erom :j . Anders 'plakt' de pedaalzak misschien aan je taart vast en dat kan niet als je die eerst in de doos zet ;) . Maar weet niet of het normaal ook zo gedaan wordt.

Leuke cc Kinke :j

@Dancertje, ik zou iets met pasen/voorjaar doen.Maar dat wordt een grote verjaardag dan als je 175 cc mag maken :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:46

Alleen een zak, de doos voegt niets toe. De zak plakt niet aan je taart

Iemand die een goede reden kan bedenken waarom ik weer eens een taart moet maken? :+

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:50

De zon scheen vandaag :)*

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:54

Dat is wel een goede ja! Pasen kan ok nog natuurlijk of een disney taart omdat we daar dit weekend heen gaan....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:02

Zie...redenen genoeg ;)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:09

Hi, kom even binnenvallen, ik moet cake lollies maken maar die wil ik met zo'n glanzend dun laagje chocla eromheen.
Nou hebben jullie vast wel de beste tip voor mij want van alle recepten op i-net kan ik geen keuze meer maken :=

Hebben jullie de gouden tip?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:49

Als je ze neutraal wilt houden kan je gewoon mix voor cupcakes gebruiken en daar de balletjes mee bakken. Wil je wat anders dan kan je ook een cake bakken met elke smaak die je lekker vind, als de cake niet klef genoeg is om balletjes mee te maken kan je dat eventueel met wat botercreme doen. Als ik ze met de hand draai pak ik 20 gram cake per bolletje.
Wat ik zelf de fijnste chocolade vind is die van Swiss en als je chocolade voor het smelten neemt uit een zakje (drops) dan vind ik die van babycakes de fijnste.
Je kan ze overal mee versieren. Is erg leuk om te doen en verslavend, maar ja dat zijn de cc's en de taarten ook...

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:36

benangelique schreef:
Alleen een zak, de doos voegt niets toe. De zak plakt niet aan je taart

Bij mij wel. ;)
Dus wat ik doe is de taart heel even zonder zak en zonder doos in de vriezer zetten, zodat het vocht/plakkerige een beetje aanvriest.
Half uurtje ofzo.
En daarná doe ik de zak erom.

Bij het ontdooien, DIRECT de zak eraf halen wanneer je de taart uit de vriezer haalt, want de taart gaat altijd wat condenseren en dan plakt de zak vast aan je fondant, met beschadigingen/vlekken als gevolg.

Is de taart al klaar Lindas2?
Of ging je hem nou dit weekend pas maken,...? (weet het even niet meer) :o

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:35

meggiemeg schreef:
Als je ze neutraal wilt houden kan je gewoon mix voor cupcakes gebruiken en daar de balletjes mee bakken. Wil je wat anders dan kan je ook een cake bakken met elke smaak die je lekker vind, als de cake niet klef genoeg is om balletjes mee te maken kan je dat eventueel met wat botercreme doen. Als ik ze met de hand draai pak ik 20 gram cake per bolletje.
Wat ik zelf de fijnste chocolade vind is die van Swiss en als je chocolade voor het smelten neemt uit een zakje (drops) dan vind ik die van babycakes de fijnste.
Je kan ze overal mee versieren. Is erg leuk om te doen en verslavend, maar ja dat zijn de cc's en de taarten ook...

Ik heb choclat melts maar hoor vaak dat daar nog wat doorheen gaat (boter en suiker.........
Dacht dat ik dat geoon kon smelten en ze daar in dippen maar nou begon ik te twijfelen omdat ik al die recepten tegenkom.

Tja cupcakes heb ik zal zoveel gemaakt en het meisje wilde weer eens wat ander tracteren ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:59

Taffje schreef:
meggiemeg schreef:

Ik heb choclat melts maar hoor vaak dat daar nog wat doorheen gaat (boter en suiker.........
Dacht dat ik dat geoon kon smelten en ze daar in dippen maar nou begon ik te twijfelen omdat ik al die recepten tegenkom.

Tja cupcakes heb ik zal zoveel gemaakt en het meisje wilde weer eens wat ander tracteren ;)

Ik voeg niets toe aan de chocolade, ik hoor ook wel eens dat ze er wat aan toevoegen om een dunner te krijgen.
Wat voor merk melts heb je? Zit veel verschil in, die van Wilton hoor ik altijd dat die erg lastig stolt en maar blijft druipen.

Heb ze van de week nog gemaakt en versiert met o.a. kokossnippers, krokante hazelnootjes en discodip. Persoonlijk hou ik met dat soort versieringen meer van een neutrale cakepop omdat je anders de smaak van bijvoorbeeld de hazelnootjes niet meer zo goed proeft.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:13

Ik bak de cakes neutraal met de popcakemaker, ideaal dat ding :D
Vorige keer had ik chocola maar ik vond het er te dik op komen vandaar mijn vraag, ik wil graag zo'n strak dun laagje.....
Ik heb melts waar geen merk op staat, hier uit zo'n bakproducten winkeltje....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:47

Ik heb diverse melts geprobeerd, de enige die ik fijn vind zijn die van babycakes, dat zijn kleine platte stukjes chocolade die vierkant zijn van vorm. De andere die ik heb geprobeerd (van wilton, intratuin en van dlt) vond ik niet prettig werken, duurt enorm lang voordat ze gaan stollen en daardoor heb je vaak druipers. Het maakt niet uit of de cakepops zijn gekoeld of niet bij die andere merken.
http://www.theeentaartspulletjes.nl/Web ... -puur.html
Verder vind ik de chocolade van Swiss ook prettig werken, wordt net als de chocolade uit de link mooi dun, heb je niet zo'n enorme hap chocolade om weg te werken, houdt niet iedereen van.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:04

Candy melts blijven soms een beetje stroperig en daardoor moeilijk over je cakepops te verdelen. Door er een beetje crisco of olie doorheen te smelten wordt hij vloeibaarder en is beter te verdelen. Na het dippen ronddraaien tussen duim en wijsvinger terwijl je met je andere hand op je pols tikt, dan drup het overtollige eraf. Daarna even in de koelkast om goed te stollen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:24

Ik heb die candymelts van Intratuin een keer geprobeerd... En het halve pak weggegooid.
Ze verbrandde helemaal ipv dat ze smolten. Vreselijk... Werd een hele harde kruimige koek ipv een gladde vloeibare massa. Terwijl ik keurig de aanwijzingen op de verpakking had gevolgd en in een ander potje ook candymelts van wilton had zitten tijdens dezelfde bereiding. Die kwamen er wel prima uit :j

Ik ben zelf helemaal verslaafd aan de choco-mint candymelts van wilton.
Geeft een heerlijke after eight smaak.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:37

Femke schreef:
Ik heb die candymelts van Intratuin een keer geprobeerd...Ik ben zelf helemaal verslaafd aan de choco-mint candymelts van wilton.Geeft een heerlijke after eight smaak.

Ik heb het ook weggegooid toen...
Die ken ik nog niet, ook maar eens proberen.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:07

Hm, after eight smaak lijkt mij ook wel wat :D

Thnks voor de tips, ga zo even op pad.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:46

Zo..heb mezelf getrakteerd op het Cupcakes boek van Rudolph :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:14

Kinke schreef:
Zo..heb mezelf getrakteerd op het Cupcakes boek van Rudolph :)

Da's een leuk kadootje voor jezelf, staan lekkere recepten in! :9

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:56

echt wel!!!! krijg nu al zin om te bakken :)

loesjevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:59

de chocolade callets van taartje tuttebelle (heeft webshop) zijn super, maak daarvaak lollies en lollypops mee, misschien hebben jullie wat aan deze tip

en cupcake boek van rudolph is geweldig hij is als goed is met nieuw boek bezig ook een vervolg erop

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:39

Hoho, wat gaan jullie snel! hihi.

Ik heb de afgelopen weken in de klas aan een wedstrijd gewerkt. Je moest een taart ontwerpen rondom de kinderfilm Tony 10. De kinderen zijn op papier aan het ontwerpen gegaan, hebben gestemd op de mooiste en deze heb ik in het echt nagemaakt. Gisterenavond was hij af en vandaag hebben we hem heerlijk opgesmuld!
Dit is hij geworden:
http://i28.photobucket.com/albums/c208/ ... leiner.jpg
Niet alles ging vlekkeloos. Dit was de eerste keer dat ik hele poppetjes heb geboetseerd en toen ik de taart in elkaar wilde zetten viel natuurlijk de helft uit elkaar. Gelukkig had ik cocktailprikkertjes bij en kon ik het zo een beetje repareren.
De kinderen vonden het in ieder geval geweldig!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:24

supermooi Corinne!!!