Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:17

Oeh, klinkt lekker! :)

De AH heeft nu ook rijstmelkchocolade... het is nog steeds duur, maar wel de helft goedkoper dan bij de biowinkel. Hier gáát mijn gezond-eten-plan. _O-

Ik weet alleen echt niet wat ik met mijn avondeten moet gaan doen... ik wilde eigenlijk gewoon iedere dag warm gaan eten, maar ik lust gewoon zo weinig! -O- Misschien moet ik dat plan maar opgeven en voor de rest gezond eten, ofzo. :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:46

Appelmoes, wat lust je wel graag?

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:51

Eh... falafel :') Sommige vleesvervangers uit de biowinkel vind ik wel te doen, maar die zijn veel te duur om iedere dag te eten. Pasta ben ik niet zo dol op en is meestal niet vegan, groentes lust ik uitsluitend rauw, gebakken aardappelen zijn wel oké maar niet heel gezond... hoezo hopeloos -O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 12:54

Gebakken aardappels kanje best gezond klaarmaken hoor!!! In de oven :j

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:05

Ik heb geen oven :') Ik bak wel zonder boter in een pan met anti-aanbaklaag, telt dat ook?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:19

Oeh dat is wel lastig. Zijn er geen vegan pastaas te vinden, want juist met pasta en couscous kan je lekkere vegan maaltijden maken.

Hou je wel van kikkererwten? Zit ook in falafel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 13:38

Je kan maispasta kopen. Een jongen op mijn vereniging heeft kippenei en glutenallergie, die krijgt die pasta vaak bij de eettafel. Is gemaakt van maïs en water geloof ik.
Je kan best een beetje olie gebruiken hoor :) en laatst kon je bij de Lidl een oven voor 35 euro halen! Die heb ik nu staan :)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:30

Ze hebben bij de Appie nu ook een soort burgers gemaakt van omelet waar rijst en curry in zit! Heeeeel erg lekker :D

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:35

O, die moet ik maar eens gaan halen :D

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:38

Ja, ik ben even de naam kwijt.. m'n vader had ze gehaald. Ze vallen alleen gigantisch uit elkaar als je ze om wil draaien :P

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:45

Frittata en ze moeten in de oven ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 12:00

Rijst en curry? Die heb ik nog niet gezien.

Nieuwe reclame van wakker dier:

Afbeelding

Citaat:
RUINEN - Pluimveehouder Johan Laarman uit Ruinen verzet zich tegen de reclamespotjes van Wakker Dier over de plofkip.

Met de spotjes probeert de stichting de kip uit de supermarkt te krijgen. Een plofkip is een kuiken die in zes weken tijd tot ruim twee kilo wordt gekweekt. De kip zou te zwaar zijn voor zijn poten en ziektes oplopen. Wakker Dier pleit daarom voor een kuiken van acht weken. De zogenoemde 'kip met één beter leven ster'.

Volgens Laarman is er niets mis met de zes weken oude kip en zijn het gezonde dieren. In zijn ogen geeft de campagne van Wakker Dier een vertekend beeld.

Het is toch te gek voor woorden -O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:13

erm...neuh hoor, geen vertekend beeld...beestjes zijn rondom de organen compleet vervet en kunnen niet eens normaal op de poten staan, heel gezond idd :roll:

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:17

Van school moet je altijd kijken naar de achtergrond van een schrijver/van iemand die zijn mening geeft. Ik denk dat ik dit zou kunnen afstempelen als een bron met eigen belangen bij zijn mening.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 13:31

Bedoel je nou die kippenhouder of de schrijver van het stukje? Die laatste is namelijk een regionale omroep in Drenthe.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:35

Ha, eindelijk een goede advertentie van wakker dier, vind die radiospotjes over Olvarit en de Mac echt tenenkrommend.

Wij hebben onverwachts eters vanavond en ik ben een beetje blut dankzij de DA. Moet zo maar even creatief boodschappen gaan doen.. :')

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:43

De kippenhouder in dit geval. Omdat hij vooral zijn mening geeft.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:35

Ik had zelf nog niet van het woord 'plofkip' gehoord tot iemand het hier een poosje terug zei. Ik hoorde vandaag iemand in de trein over praten. Zal vast komen door het spotje dan. Helaas zei hij wel dat hij nu waarschijnlijk een plofkip op brood mee had. Haha, wat grappig -O- Snap je niet dat als je zo'n spotje ziet dat het niet grappig is?!
Maar goed, vanavond eten we bij oma :) Dat is altijd lekker! En ze eet vegetarisch mee, ze is best een hippe oma ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:41

Nou,....het verschil tussen bio en plofkip is wel iets minder groot geworden als op deze foto., dat zal deze meneer waarschijnlijk bedoelen...alleen is het nog niet goed genoeg. Moet gewwon vel en veel beter.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:43

NatasjavE schreef:
Nou,....het verschil tussen bio en plofkip is wel iets minder groot geworden als op deze foto., dat zal deze meneer waarschijnlijk bedoelen...alleen is het nog niet goed genoeg. Moet gewwon vel en veel beter.

Hoe weet je dat? Niet dat ik je niet geloof, ik heb alleen zelf altijd wel moeite met: wat moet je nu geloven? Aangezien de vleesliefhebbers al het leed ontkennen en de extremisten overdrijven weer. Bovendien heb ik nog nooit zelf zo'n boerderij gezien. Dus vandaar dat ik het me afvraag.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:50

Douce schreef:
NatasjavE schreef:

Hoe weet je dat? Niet dat ik je niet geloof, ik heb alleen zelf altijd wel moeite met: wat moet je nu geloven? Aangezien de vleesliefhebbers al het leed ontkennen en de extremisten overdrijven weer. Bovendien heb ik nog nooit zelf zo'n boerderij gezien. Dus vandaar dat ik het me afvraag.

Ik heb een discussie hierover op radio een gehoort. Wakker dier erkende daar dat het inderdaad al wat beter was geworden ten opzichte van een paar jaar geleden. Maar dat ze wel deze foto gebruiken om het verschil te benadrukken omdat de situatie nog steeds niet goed is.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:04

Verklaart een hoop.. Makkelijker dan verwacht haha.

Had het er nog wel met mijn vader over, dat het zonde is dat sommige boeren niet biologisch genoemd mogen worden omdat ze niet voldoen aan een pietteluttig regeltje. Vind ik altijd heel jammer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:21

Net overigens naar een XL appie gegaan en dar half om half biologisch gehakt gekocht. Moet gewoon beter smaken :D

En een...curry nog wat ding, vegaspul. Zag er lekker uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:50

Tagliatelle met champignonsaus en rucolapesto word het hier. Ben een beetje door mn makkelijke vega inspi heen, dus maar op 24kitchen.nl gekeken :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:24

Ik eet broodje falafel :D

Nog een lekker vegan receptje: Chili met rijst en chipjes

Men neme:

basmatirijst
kokosmelk/rijstmelk/soja-room
mix voor chili-con-carne van appie huismerk
Chilipoeder
Gemalen komijnzaad
Blik kikkererwten
Blik kidneybonen
Rode paprika
Witte ui
Taco-chips

Kook de rijst zoals op de verpakking staat en maak de chili zoals op het pakje staat. Gebruik geen vlees en vervang de bruine bonen voor de kikkererwten en kidneybonen. Giet de rijst af en giet er een scheut kokosmelk bij, om de rijst wat plakkerig/romig te maken.

Serveer met wat taco-chips. Eet smakelijk :)