Taarten decoreren XIX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: Taarten decoreren XIX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:36

Heeft de kat over DIE taart heen gepist? :oo Ow je zou die beesten af en toe _-:(

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:37

Uh ja, dat was deze dummie := . Helaas betrapte ik hem niet en kwam ik er later achter. Anders had ie een paar poten minder gehad, en ik braadzakken gebruikt 's avonds denk ik :') := .

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:06

af en toe he...kun je die katten wel xxx....
heb er ook zoeen die nog wel eens op bed wil piesen .....zo goor!
zorgen er nu voor dat alle deuren dicht blijven maar soms is ze zo snel!

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:12

Zo dames! Wat een mooie taarten heb ik weer gezien!

Die zwijnenkop! Echt briljant Rinske! En dan vooral al die commentaren die er achteraan komen. :')

Magnificent, die vierkante stapel is ook super mooi! Die kleuren :~

TT, mooie hawaïtaart! Ik denk dat je 'water' realistischer is met de botercreme dan met fondant. En die palmbomen, die hebben gewoon te lang geen water gehad.

Bij mij is het even wat stiller op het taartengebied. Cupcakes bak ik wel veel. Heb het cupcakesboek van Rudolph gekregen. Jummie wat staan daar lekkere dingen in. Maar binnenkort ook maar weer eens een taartje maken.
Afbeelding
Vanillecupcakes met mokkabotercreme, pure chocoladeganache en gesuikerde walnotennougatine (zo heet dat toch?) Moet alleen het spuiten nog even oefenen. Dat valt niet mee.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:18

Ik mag binnenkort ook weer aan de slag: een basketbal taart :=
En in februari is mijn zoon jarig en even daarna mijn buurmeisje. Haar heb ik ook een taart beloofd omdat zij heel vaak 's morgens met mijn zoon naar school loopt, als ik moet werken en mijn echtgenoot al de deur uit is of in bed ligt na zijn nachtdienst :)

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:51

Rudolph is geweldig met z'n cupcakes, ze zien er echt heerlijk uit Ettesil! @Rinske, foto's bewaren en event. door mailen naar ze. Heb dit probleem ook al eens gehad met ze.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:27

Oehhh die zien er heel erg lekker uit :D

Geloof dat ik dat Rudolf boek ook maar eens moet halen :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:47

Even offtopic, woei, bevestiging van mijn stand op Paard & Zo 2012 binnen gehad :D . Ik heb een mooi plekje naast de ingang van de hoofdtribune! Echt tof! Dus: kom volgende week zaterdag 21 januari naar Paard & Zo in Oenkerk (en koop een caphoes :P ).

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:55

Sta je alleen met je caphoezen, of neem je ook nog wat van je taartentoestanden mee?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:57

Nee, alleen met caphoezen. Of iemand van hier moet zeggen dat ze wat nodig hebben, zakken biscuitmix oid, dan wil ik dat wel meenemen :P .

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:11

Hallo,
Ik lees altijd een tijdje mee op dit forum en op het leukste taarten forum. Nu ben ik een taart aan het bakken. Ik heb het recept aangehouden van "De leukste taarten maak je zelf" en dan Biscuit 2. Ik heb het beslag 13 minuten gemixt en daarna nog 1 minuut op de zachtste stand.
Mijn taart heeft net 13 minuten op 140 graden gestaan, staat nu 13 minuten op 155 graden en straks nog 13 minuten op 165 graden.
De taart is al aardig aan het rijzen en komt nu al boven de rand van het bakblik uit. Is er een manier om dit tegen te gaan? Ik las dat mensen op cupcakes iets leggen zodat ze niet bol komen te staan. Wordt dit na het bakken gedaan of al tijdens het bakken in de oven. Ik heb een 24cm taartblik gebruikt en denk ik iets teveel beslag heb gebruikt, waardoor het nu al boven de rand uit komt.
Iemand een oplossing?
Laatst bijgewerkt door Deau op 13-01-12 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:13

Stoer Rinske! Vond je everzwijn trouwens ook wel heel heel gaaf :D

Van t weekend maar weer eens een taartje bakken, ben alleen nogal inspiratieloos...

Deau ik leg altijd een zware plank op mn biscuit gelijk als t uit de oven komt. Dan is hij mooi plat :) Hoeft niet lang, maar eventjes om deze mooi plat te maken.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:15

Bedankt, dan ga ik dat doen!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:20

@deau: bij mij komen ze in de oven ook altijd boven het blik uit. Dat is geen enkel probleem. Idd gewoon na het uit de oven halen even een plank erop en dan is hij mooi recht.
Wel draai ik hem altijd nog om, dus dat de onderkant in het blik de bovenkant wordt. Dan krijg je namelijk scherpere randen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:22

Hoorde gisteravond zoiets maf van een bakker.
Die moest vorige maand 70 taarten à 24 punts bakken voor een bedrijf.
Directeur van bedrijf kwam in tussentijd te overlijden.
Bakker had al 50 taarten klaar staan om af te maken, dus die moesten maar ingevroren worden.
Bakker had niet zoveel ruimte beschikbaar, dus een vriend gebeld die beschikking heeft over industriële vriescapaciteit.
Taarten in dozen gezet, dozen in stapels geseald en hup de vriezer in.
Bedrijf wilde de taarten nu maar uitdelen, dus man wil de biscuits op halen. Alle 50 weg.

Iemand van het bedrijf waar ze ingevroren waren, had twijfels toen een ander voor de dingen kwam, desondanks die man toch de boel laten in laden, maar wel een kenteken genoteerd.
Men weet nu wie de taarten gestolen heeft, maar wat moet je in godsnaam met 50 grote biscuits?
De bakker in kwestie is ze niet tegen gekomen op marktplaats e.d.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:23

Rinske schreef:
Nee, alleen met caphoezen. Of iemand van hier moet zeggen dat ze wat nodig hebben, zakken biscuitmix oid, dan wil ik dat wel meenemen :P .

Of een hompje fondant, zodat je tussen de caphoezen kunt laten zien hoe je moet frillen etc. :+

Is dat overigens een leuke beurs?
Ben er nog nooit geweest.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:30

tienus63 schreef:
Hoorde gisteravond zoiets maf van een bakker.
Die moest vorige maand 70 taarten à 24 punts bakken voor een bedrijf.
Directeur van bedrijf kwam in tussentijd te overlijden.
Bakker had al 50 taarten klaar staan om af te maken, dus die moesten maar ingevroren worden.
Bakker had niet zoveel ruimte beschikbaar, dus een vriend gebeld die beschikking heeft over industriële vriescapaciteit.
Taarten in dozen gezet, dozen in stapels geseald en hup de vriezer in.
Bedrijf wilde de taarten nu maar uitdelen, dus man wil de biscuits op halen. Alle 50 weg.

Iemand van het bedrijf waar ze ingevroren waren, had twijfels toen een ander voor de dingen kwam, desondanks die man toch de boel laten in laden, maar wel een kenteken genoteerd.
Men weet nu wie de taarten gestolen heeft, maar wat moet je in godsnaam met 50 grote biscuits?
De bakker in kwestie is ze niet tegen gekomen op marktplaats e.d.

jeetje...wie steelt er nu 50 taarten? waren ze al betaald?
lijkt anders meer om een snode plannetje om niet te hoeven betalen....

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:33

Jeetje dat is ook vreemd zeg! Wat moet je daar nou mee! T zal je maar gebeuren!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:34

Ik heb geen idee, ben er nog nooit geweest :)) . Het is iig een eind rijden := . Maar ik heb er super veel zin in :D . Het programma is leuk, beetje Horse Event achtig iig, met verschillende dingen en 2 ringen.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:37

Wouw jullie maken echt de meest mooie taarten en cup cakes! *D

Ga straks met een vriendin cup cakes bakken maar wanneer moet je er bv een boek opleggen om ze plat te krijgen ? :+

Me mams heeft nog roze marsepijn om te versieren :D Denk dat we er binnen iets van chocolade vulling willen =)

Maken jullie trouwens ook icing taarten?? :D ( Die maakt me mams altijd met verjaardagen ook erg leuk en lekker :o )

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:41

Wow, zomaar ff 50 biscuits weg :oo

Weet iemand trouwens of het kwaad kan als ik de mix voor botercreme langer dan een uur laat indikken? Ik moet het in twee batches maken en ook nog boodschappen dus. Dus ik dacht om die beide klaar te zette, dan boodschappen, en dan afmaken. Maar dan kan het best dat een van de twee anderhalf uur staat.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:42

Heel ver rijden voor jou ja... als je de weg maar weet ;)

Zag hele lekkere cupcakes! Mmmm... (en ook nog mooi om te zien ;))

Ik heb mijn eerste biscuits in de over staan... Gemixed met mijn nieuwe KitchenAid!!! Heb hem vanmorgen opgehaald :D het besluiteloos blijven is afgelopen, mijn vriend vond dat ik hem gewoon moest gaan halen. Ik vind hem zo mooi!

Nu druk aan het bakken. 2 Minnie Mouse taarten, 1 geboortetaartje en een mepper. Druk druk druk.

De plank leg je erop als je taart de oven uit komt. Even onderste boven in de vorm werkt trouwens net zo goed.
Ik maak wel eens icing taarten. Pas een cursus over gdaan. :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:54

Politie wilde aangifte nog niet opnemen, moet dinsdag terugkomen.
Verzekering was wel erg blij met kenteken en auto/bestuurder omschrijving. Dader is op die manier bekend.
Geen idee eigenlijk of de verzekering de schade dekt.
Bedrijf dat ze besteld had, had bij de annulering meteen gezegd dat ze ze dan later gingen afnemen omdat het ivm het overlijden niet gepast zou zijn, taart uit te delen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:34

Falona, al laat je het een dagdeel staan, maakt niet uit hoor :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:45

Gelukkig. Ik had al zo'n vermoeden, maar wist het niet zeker. De eerste batch is nu aan het ronddraaien. Dadelijk even de bak enzo een beetje schoonmaken en dan kan de tweede erin. Die ondertussen al bijna anderhalf uur staat.

Zijn er trouwens meer die de roomboter van de alberth heijn gebruiken? Ik heb er regelmatig nog kleine klontjes boter in zitten. Ik vroeg me af of dat aan mij lag of aan de boter.