Sushi liefhebbers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veseosunce

Re: Sushi liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:19

Zodra salaris binnen is maar weer lekker sushi eten met mn beste mattie. :D

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:23

superrizzo schreef:
Welk al you can eat restaurant is leuk in de buurt van oosterhout NB

We zijn nu 3x bij KOI in Tilburg geweest maar willen iets anders.

in Tilburg heb je nog enjoi (voormalig osaka), sushi suki, en shenzo lounge.
Verder zit er in de Reeshof nog een sushirestaurant waarvan ik de naam niet ken.

bij ons in de buurt zit verder volgens mij niet zoveel aan sushi restaurants.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:24

Ik denk dat ik van de week nog even snel de lunch daar ga halen... kan het niet laten!

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:24

Vala schreef:
Vanavond sushi eten bij Sumo in Breda!

Laat maar even weten hoe het is geweest, wij zijn alleen nog maar in Tilburg geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:31

als ik nog een tip mag geven van lekkere sushi: Edo in Ede. In de buurt van Arnhem dus. Ik vond het beter dan Veenedaal en Nijmegen.
We komen steeds weer bij Edo terug. Helaas is vooral op zaterdag en zondag de bediening niet geweldig omdat ze ook de bakplaten vol hebben zitten. Wel errrrrug lekker!

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:05

Tokyo Lounge in Tiel was heerlijk. Erg leuk restaurant. Geen typische all you can eat. Niet strepen op een kaart, maar gewoon doorgeven aan de bediening. Maar 3 gerechtjes pp per keer vond ik ook wel een goeie, gewoon rustig aan. Bediening meldde elke keer netjes wat ze op tafel zetten. Alle gerechtjes prima in orde, leuke kaart, wat andere dingen als bij Shabu Shabu.
Absoluut pluspunt vond ik dat de sashimi ook gewoon op de kaart stond. Bij Shabu Shabu (eigenlijk mijn enige vergelijking (Leiden, Zoetermeer en Amsterdam)) moet je daarvoor wat bijbetalen.
Wat ik dan wel weer jammer vond dat de sashimi op ijs geserveerd wordt en daar wordt hij toch wel minder van. Op kamertemperatuur vind ik hem lekkerder.

Dus is inderdaad een aanrader. Jammer dat hij zo ver weg zit voor mij, want met name de sfeer, bediening en sashimi zijn hier toch echt beter dan bij Shabu Shabu.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:26

freakish1977 schreef:
in Tilburg heb je nog enjoi (voormalig osaka), sushi suki, en shenzo lounge.
Verder zit er in de Reeshof nog een sushirestaurant waarvan ik de naam niet ken.

bij ons in de buurt zit verder volgens mij niet zoveel aan sushi restaurants.

Bij Pieter Vreedeplein heb je nog YaYa (afhalen).
Die in de Reeshof zou ik persoonlijk niet doen, die zou van de eigenaren van Royal Palace zijn (de Chinees bij tennisbaan) en dat vind ik al niet zo geweldig eten :+
En ik blijf fan van Enjoii O:)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:42

Ninaka schreef:
Tokyo Lounge in Tiel was heerlijk. Erg leuk restaurant. Geen typische all you can eat. Niet strepen op een kaart, maar gewoon doorgeven aan de bediening. Maar 3 gerechtjes pp per keer vond ik ook wel een goeie, gewoon rustig aan. Bediening meldde elke keer netjes wat ze op tafel zetten. Alle gerechtjes prima in orde, leuke kaart, wat andere dingen als bij Shabu Shabu.
Absoluut pluspunt vond ik dat de sashimi ook gewoon op de kaart stond. Bij Shabu Shabu (eigenlijk mijn enige vergelijking (Leiden, Zoetermeer en Amsterdam)) moet je daarvoor wat bijbetalen.
Wat ik dan wel weer jammer vond dat de sashimi op ijs geserveerd wordt en daar wordt hij toch wel minder van. Op kamertemperatuur vind ik hem lekkerder.

Dus is inderdaad een aanrader. Jammer dat hij zo ver weg zit voor mij, want met name de sfeer, bediening en sashimi zijn hier toch echt beter dan bij Shabu Shabu.

I told you :j

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:25

Ik ga donderdag mijn eerste portie afhaal via groupon afhalen :D

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:09

Yellowfish: *\o/*

Ik heb die deal die batje aanraadde ook maar gekocht O:) incl 2 drankjes is zeker niet slecht ... hopelijk kunnen we morgen terecht voor Valentijn!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:11

Ik meld me ook, ik woon tegenover een Japanner :\ onbeperkt sushi voor 19.95

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:37

Nimber schreef:
Ik meld me ook, ik woon tegenover een Japanner :\ onbeperkt sushi voor 19.95

:o Jij geluksvogel !!! Ik hoop wel dat je over een gezonde dosis zelfbeheersing beschikt... :=

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:23

ik zal het vanavond en anders morgen middag eten en klaar maken.
weet namelijk niet of ik het geweldig lekker ga vinden. welke vinden jullie het lekkerst?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 16:29

Ga je zelf sushi maken williejanne? Vind ik wel dapper als je niet weet of je het wel lekker vindt :D
Het kost namelijk best veel tijd, dus het zou zonde zijn als je het dan niet lust

Ik vind zelf nigiri suhi altijd lekker, deze zijn ook niet moeilijk te maken omdat je niet met zeewier zit te klieren
Maki (met zalm, komkommer, tonijn bijv) zijn ook simpel en lekker :j En ik vind handrollen (temaki) ook super lekker, met name california :9

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sushi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:29

Weet iemand hoe die sushizaak bij de jaarbeurs heet? :+ Ik kom er elke dag langs maar ik kan niet meer op de naam komen :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 16:30

Bedoel je Hasekura? :)

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:33

Corelli schreef:
Ga je zelf sushi maken williejanne? Vind ik wel dapper als je niet weet of je het wel lekker vindt :D
Het kost namelijk best veel tijd, dus het zou zonde zijn als je het dan niet lust

Ik vind zelf nigiri suhi altijd lekker, deze zijn ook niet moeilijk te maken omdat je niet met zeewier zit te klieren
Maki (met zalm, komkommer, tonijn bijv) zijn ook simpel en lekker :j En ik vind handrollen (temaki) ook super lekker, met name california :9

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sushi

ik heb 1x sushi op een vis beurs gehad. 1 met zeewier maar zat geen smaak aan, dus toen in heb ik het in de sojasaus gedoopt, maar daar hou ik helemaal niet van. Daarna gewoon nog 1 met rijst en zalm genomen, maar proefde meer rijst dan zalm. Maar wanneer ik de zalm proefde vond ik het wel erg lekker. dus ik bestel denk ik vanavond bij mijn oom (heeft viswinkel) rauwe zalm en garnalen sowieso. want die lijken me wel erg lekker. zodra ik iets minder rijst ga nemen dan wat ik de vorige keer kreeg :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:34

Hasekura ja!

is die aan te raden?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:39

vikki gelukkig wel! vanavond mag ik weer :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 16:40

Jans:Ik ben er in November geweest en schreef het volgende:

Ik ben gisteren bij Hasekura in Utrecht geweest was wel lekker, maar niet bijzonder lekker ofzo en dat had ik wel verwacht voor 25,50 pp..
Verder een leuk restaurant om te zitten en snelle bediening, maar niet erg vriendelijk Eindoordeel: het was prima om de sushi verslaving mee te bevredigen, maar niet voor herhaling vatbaar

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 16:41

Nimber schreef:
vikki gelukkig wel! vanavond mag ik weer :D

Ik zie dat je in Holten woont? Waar zit die Japanner dan? :)
Laatst bijgewerkt door Corelli op 13-02-12 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:42

Tnx Corelli! Dan laat ik Hasekura voorbij gaan.

Er zit ook een sushirestaurant bij het voetbalstadion in Utrecht. Eens opzoeken hoe die heet.

http://www.sushitoday.nl/

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:01

Zit er iets in de buurt van de RAI? Ik ga nl. binnenkort naar de huishoudbeurs en ben gek op sushi!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:15

Ja, het Okura hotel, maar dat is denk ik een beetje buiten de prijsklasse :')

Shabu Shabu zit in bij het Heinekenplein, dat is redelijk dichtbij de Rai, kan alleen even geen directe tram/bus verbinding bedenken. Het is iig een rechte lijn van de Scheldestraat en Ferd. Bolstraat.

Haha Nouka, ik heb jouw tip van de groupon gekocht en ik had nog een bon van AsianKings. Heb nu dus 3 afhaal bonnen en 2 diner. Geloof dat ik de maand zo wel door kom :9 ;)

De warme hapjes zijn bij Boss ook heel lekker.. hoop dat je er morgen terecht kan! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:17

batje schreef:
Ja, het Okura hotel, maar dat is denk ik een beetje buiten de prijsklasse :')

Shabu Shabu zit in bij het Heinekenplein, dat is redelijk dichtbij de Rai, kan alleen even geen directe tram/bus verbinding bedenken. Het is iig een rechte lijn van de Scheldestraat en Ferd. Bolstraat.

Haha Nouka, ik heb jouw tip van de groupon gekocht en ik had nog een bon van AsianKings. Heb nu dus 3 afhaal bonnen en 2 diner. Geloof dat ik de maand zo wel door kom :9 ;)

De warme hapjes zijn bij Boss ook heel lekker.. hoop dat je er morgen terecht kan! :)

Shabu: Lijn 4 nemen, stadhouderskade uitstappen en een stukje langs de stadhouderskade lopen. :j