Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:55

Met crisco heb ik alsnog het idee dat het aan mijn aanrecht plakt, en ik draai de plak niet om, dus heb geen last van een witte waas, die zit namelijk aan de onderkant. Crisco gebruik ik wel om mee soepel te kneden, en als ik aan het kneden ben op het aanrecht doe ik ook een lik ervan op het aanrecht, maar niet bij uitrollen.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:39

waar ligt de crisco eigenlijk bij de makro? ik heb het niet gezien bij de fondant of heb ik er nu overheen gekeken :?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:13

blazelover schreef:
waar ligt de crisco eigenlijk bij de makro? ik heb het niet gezien bij de fondant of heb ik er nu overheen gekeken :?

Waarschijnlijk wel, want het ligt er gewoon bij :D . Kan natuurlijk op zijn geweest :j

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:30

*kruipt nogeens even uit meeleeshoekje*

Even een tip, misschien hebben jullie ze al gezien, maar ik zag vandaag bij de hema echt super leuke cc papiertjes, heb ze meteen gekocht, 200 voor €3,- met bloempjes, sterretjes, ruitjes en stippen geloof ik :)

*kruipt weer in meeleeshoekje*

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:53

Dan is crisco wel nieuw in het assortiment bij de Makro want zij verkochten het (nog) niet.
Of niet alle Makro's verkopen het zelfde, dat kan ook nog, al lijkt mij dat niet waarschijnlijk.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:54

josie schreef:
Dan is crisco wel nieuw in het assortiment bij de Makro want zij verkochten het (nog) niet.
Of niet alle Makro's verkopen het zelfde, dat kan ook nog, al lijkt mij dat niet waarschijnlijk.

Ik heb het al een hele tijd terug gekocht bij de makro :j dus misschien toch niet overal hetzelfde
assortiment ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:55

s_v schreef:

Even een tip, misschien hebben jullie ze al gezien, maar ik zag vandaag bij de hema echt super leuke cc papiertjes, heb ze meteen gekocht, 200 voor €3,- met bloempjes, sterretjes, ruitjes en stippen geloof ik :)

jaa die heb ik! leuk zijn ze hè?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:13

Slagroom mag je eigenlijk niet op de hoogste stand kloppen.
Weet alleen niet meer waarom. :+
Stiekem deden we het toch vaak op de hoogste stand als we ongeduldig waren, en als je dan op tijd af zet nooit problemen mee gehad. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:43

imd schreef:
s_v schreef:

jaa die heb ik! leuk zijn ze hè?

Volgens mij heb ik die ook, maar deze zijn niet fijn.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:00

Waarom zijn ze niet fijn Janneke, laten ze los van de cupcake?

Nou, mijn Woezel en Pip taart vordert hoor, de onderste taart is bekleed, nu op naar de bovenste taart :D . Zeethema, dus gemarmerd blauw :) .

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:01

bij mij niet, ze bleven prima zitten, en zijn zelfs de enige die precies in m'n muffinvorm van de action passen!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:05

Ik heb al diverse hema papiertjes gebruikt, blijven prima zitten, alleen het papier is niet zo dik, waardoor ze wel vettig worden en enigszins verkleuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:00

Rinske; ze blijven erg vast zitten aan de cc's. ik moest ze er echt vanaf scheuren!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:10

@Grapje: volledig off-topic, maar ik zie dat je best wel wat Windspiel-veulens hebt gefokt!?
In mijn profiel staan er ook nog 2.
Gefokt uit mijn inmiddels overleden merrie Valina. (Wallenstein)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:17

toevallig! we hebben er idd een aantal gehad. heb er zelf nu een 4jarige merrie van. als veulen door de hengstenhouder geprikt voor de afstammelingen keuring. nu b-klaar, aangespannen beleerd, veulen aan de voet en drachtig. volle zus is net een maand weg, die heeft een tijd bij mij gestaan om keuringsklaar gemaakt te worden en is ook drachtig.

leuke dieren, wel dag en nacht verschil in karakter. de 4jarige vind alles prima en is er als ie er moet zijn. de 3jarige had lompe gevaarlijke streken.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:23

Beetje rare vraag, want als iemand dat weet, gaan ze dat vast niet hier vertellen maar zelf uitvoeren.

Maar het lijkt mij leuk om een webshopje te hebben met iets unieks.
Er zijn al tig taartenmaak site's, mensen die workshops geven, steeds meer webwinkeltjes.
nu zie je overal shopjes opduiken die die siliconen mallen maken en verkopen.
En de shopjes die printjes maken zijn er ook al tig.

Nou is mijn vraag, wat is nou iets unieks, wat missen jullie, en wat zouden jullie graag nog zien? Iets wat bijv niet in NL te verkrijgen is, en geimporteerd moet worden uit amerika of engeland ofzo.
Iemand die mee wil denken?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:42

Fredt! wat een leuke taarten!! moest goed kijken bij die suchi! net echt!

En die laatste taart....geverft met kleurstof??

Ik heb vandaag 300 kids overleefd....300 kids kwamen in de feesttent cupcakes versieren...
het was echt een groot s6!
Heb heel veel leuke reakties gekregen en heel veel vrolijke kinderen.
De eerste 10 minuten werd het bijna zwart voor mijn ogen door de drukte, was een stormloop maar gelukkig had ik nog 2 mensen die meehielpen en is alles prima verlopen!

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:43

blazelover schreef:

Het kan ook bij de Wereld afdeling liggen. Daar liggen allemaal dingen uit andere landen.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:24

Ik heb nog wat foto s van vanmiddag...

kids bezig
Afbeelding

Afbeelding

er waren prijsjes te winnen voor d emooist versierde cuppies, er waren er hele veel die ze meteen wilde opeten maar ook die mee wilde dingen voor de prijzen
Afbeelding

Afbeelding

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:27

Wat ontzettend leuk! Was dat jouw idee of ben je gevraagd ofzo? Echt lief, wie heeft er gewonnen?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:32

Nou mijn man zit in de organisatie en ik sprak het hoofd van de organisatie een tijd terug,
ze doen al zeker 20 jaar beschuit versieren met de kindermiddag maar dat was zo anno 1980 zeg maar...
dus ze wilde wat anders verzinnen en ik dus met mijn grote mond...cupcakes versieren is helemaal hot op het moment...
dus de week erop dat ik ze tegen kwam zei ze tegen ij dat ze dat eens opgezocht had en dat echt helemaal in is en dat dat erg leuk was...
dus of ik daar even een prijsopgave voor wilde maken wat dat ging kosten en of ik dat dan helemaal wilde verzorgen...
nou prima...zo gezegd zo gedaan hahah
kan alleen geen cupcake meer zien ff :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:33

Kan het me voorstellen zeg := Maar wel super leuk!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:03

TinkerTom schreef:
Fredt! wat een leuke taarten!! moest goed kijken bij die suchi! net echt!

En die laatste taart....geverft met kleurstof??

Ik heb vandaag 300 kids overleefd....300 kids kwamen in de feesttent cupcakes versieren...
het was echt een groot s6!
Heb heel veel leuke reakties gekregen en heel veel vrolijke kinderen.
De eerste 10 minuten werd het bijna zwart voor mijn ogen door de drukte, was een stormloop maar gelukkig had ik nog 2 mensen die meehielpen en is alles prima verlopen!

Hier in mijn omgeving ook veel mensen die even goed moesten kijken :wow: .

De laatste taart heb ik gemaakt met verschillende kleuren marsepein... Wat een gepuzzel := .

Wooow 300 kids een middagje vermaken met cupcakes! Respect!
Erg leuk die geconcentreerde koppies op de foto's! Heel leuk! Kan me voorstellen dat je voorlopig even geen cupcake meer kunt zien ;) .

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:32

blazelover schreef:

Voorheen sowieso bij de buitenlandse merken, dus waar je amerikaanse popcorn en sausjes (import) kan halen. Nu waarschijnlijk ook wel bij het taartenschap.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:32

josie schreef:

Weet niet wat je onder nieuw verstaat, maar een paar jaar al wel volgens mij :)