Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:51

TinkerTom schreef:
Mayo schreef:
Hoe lang moeten mini-CC's in de oven? Normale CC's +/- 18 minuten, maar ik gok die kleintjes korter?

Hoe mini is mini?
Ik had laatst van die mini s gemaakt van 4 cm doosnee, die hebben totaal maar iets van 8 of 10 minuten in de oven gestaan...

Ehh geen idee, gewoon die van 24-bakpan. Het bakjesformaat mini uit de webshops.

Kinke

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:06

ehmm..goeie vraag, ik heb ze ook gebakken maar weet niet meer hoe lang :)
Gewoon ff proberen joh, zal toch niet zo moeilijk zijn?

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:24

Vorige vrijdag en zaterdag aan het ploeteren geweest op de taart voor mijn moeder der verjaardag. misschien dat sommige van jullie nog wel herinneren dat ik hier om advies had gevraagd, en zoals beloofd een foto van eind resultaat!

Vulling van bovenste is bastogne :9 en onderste is slagroom met verse aardbeitjes!
Was mijn eerste stapeltaart. ben niet helemaal tevreden over de afwerking maar was al zo lang mee bezig geweest en hij zou toch opgegeten worden dus afwerk randjes achterwege gelaten :o

Iemand nog tips?
Afbeelding

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:29

Mooi gedaan Nadine, mooi hoog ook!
Dat randje valt niet zo op vind ik.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:30

Hallo
Zaterdag is mijn vriend jarig en ik ga proberen een hardloop schoen te maken!
Spannend! Mijn eerste echte 3D taart :D

Zijn verjaardag kado is dan ook hardloop schoenen! Haha hoe origineel

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:57

Mooie taarten weer!

Taart! Is een leuk boek :j duidelijke uitleg met foto's.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:05

OKe, dank je, dan zal ik die maar eens gaan bestellen, pas als ik mijn opleiding heb afgerond ga ik echt aan de slag, eerst mijn diploma maar eens halen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:37

Ik vind Taart niet zo bijzonder :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:42

Hooii,

vandaag het leuke nieuws te horen gekregen dat ik Tante wordt!
Nu wil ik graag een 'zwanger' taart maken voor ze, met 3 bollen; buik, 2 borsten.
Afbeelding <-- als inspiratie voorbeeld.

Dit wordt pas mijn 3e taart en heb nu de vraag of jullie tips voor mij hebben hoe
te bekleden???
Bedankt alvast!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:45

Heb dan eindelijk de bakvormpjes van Ikea in huis. Die van 12 cm. Ga morgen of vrijdag alvast het biscuit bakken
en dan zaterdag decoreren. Voor moeders en schoonmoeders voor , natuurlijk, moederdag. *\o/*
Weer eens wat anders dan een bosje bloemen :D

Heb ondertussen ook tig uitstekers in huis, iedereen komt aan met uitstekers, want die kan ik vast wel gebruiken zeggen ze :j .
Ja kan wel, maar ze zijn allemaal hetzelfde _O- . Ach ja, het is goed bedoeld ;)

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:18

IngridB schreef:
Heb ondertussen ook tig uitstekers in huis, iedereen komt aan met uitstekers, want die kan ik vast wel gebruiken zeggen ze :j .
Ja kan wel, maar ze zijn allemaal hetzelfde _O- . Ach ja, het is goed bedoeld ;)

Beter teveel dan te weinig :')

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:45

Kinke schreef:

Ik vind hem voor een echte beginner wel heel geschikt :) daar wordt echt alles stap voor stap in uitgelegd, iets waarvoor ik heel veel op internet heb lopen speuren :))

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:50

Is dat blad 'taart' gewoon in de winkel te verkrijgen?

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:58

ENOMIS schreef:
Kinke schreef:

Ik vind hem voor een echte beginner wel heel geschikt :) daar wordt echt alles stap voor stap in uitgelegd, iets waarvoor ik heel veel op internet heb lopen speuren :))

Dan is ie voor mij denk ik ook wel goed, heb alleen nog maar bij een workshop een taart gemaakt en verder nog nooit, ben dus een echte beginner!

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:58

alweer een vraagje XD
ik moet voor kennissen van ons een taartje voor moederdag maken.(hoeft niet grooot te zijn is voor 2 volwassenen en 3 kinderen van leeftijd 4 tot 10 ongeveer) maar ik heb geen blandaschaaltje oid, kan ik het ook gewoon in een cakevorm doen (zn vierkante) of kan ik toch weer beter ccs maken (makkelijker om te bekleden) wat raden jullie aan, ik heb nu 1x een ronde taart gemaakt (appeltaartvorm) en cc`s en het bekleden gaat nog niet toppie ofzo :(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:12

Je kunt zeker een cakevorm gebruiken ilovetessa, maar de hoeken bekleden kan dan misschien wel lastig zijn voor je. Bij een vierkante vorm maak je een 'kommetje' met je hand en maak je eerst de hoeken glad en daarna de rechte stukken.
Ik wil je wel even helpen als je toevallig in de buurt woont?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:22

Vanmiddag kreeg ik nog last van acute bakkerietus, had zin om een nieuw cupcake recept uit te proberen. Duidelijk is dat er meer beslag in moet, maar ze waren erg lekker :)
Afbeelding
Afbeelding

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:00

hmm ik deed Track And Trace -controle bij mijn pakketje van DLT,
en daar stond ' Niet Thuis bericht' en 'afgeleverd' bij :')
Maar wij hadden geen briefje in de brievenbus, en ik ben nog ff langs de buren gegaan of zij wat hadden ontvangen, maar was ook niet het geval. Maar net keek ik nog een keer, en daar stond 'Rotterdam' bij het 'depot' xD Maar dan hoort er toch geen 'Niet thuis bericht' en 'Afgeleverd' bij te staan? xD

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:14

corinne1981 schreef:
@ Mamamiesje: wat schattig! Zou zo een echt baby'tje kunnen zijn.
Zijn die molds zo gedetailleerd? Ziet er echt heel mooi uit.

Even een beginnersvraagje, ik heb al vele boeken op internet zien staan, maar welk boek raden jullie aan voor een starter? Ik zag het boek "Taart!" van Petra Achtien, is dat een goed bruikbaar boek?

Nee :n Denk dat er dan wel betere boeken zijn.... Al moet ik zeggen dat ik geen beginner-beginner was toen ik dat boek kocht haha!
Heeeel groot nadeel aan dat boek (of haarzelf) is dat gewoon een erg groot deel gedecoreerd is met ouwel bloemen.... lekker makkelijk ;)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:22

Sorry kom zomaar weer eens binnenvallen. less wel zo nu en dan mee, maar heb erg weinig tijd om het allemaal bij te houden hier.
Lindsay mijn dochtertje is zaterdag jarig en word 3. Ik wil een prinsessentaart maken, maar wil deze vullen met verse aardbeitjes. Ben alleen nog aan het denken wat ik er voor een cremevulling onder gaan maken.
Wil een lekkere frisse vulling waar ik de aarbeitjes overheen doe, dus moet wel lekker smaken bij aardbeien.
Hebben jullie misschien suggesties O:)

Ooh en trouwens zag die leuke stapeltaart, hoe krijg je eigenlijk dat patroon in die witte fondant? Zeg maar dat het net een kussen lijkt. Vind het superleuk uitzien :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:31

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:24

Ik vind banketbakkersroom ook altijd wel lekker bij aardbeien :)

Ik zag hier vorige week zo'n leuke geboortetaart met lange vingers en muisjes en afgelopen vrijdag werd ik tante... 1 en 1 is 2, dus ik heb hem ook gemaakt :D De papa en mama waren er super blij mee. Leuk om te maken ook, is zo klaar. Weer wat anders dan altijd fondant of marsepein.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:59

Grapje schreef:
Ik heb net hier taartjes gehaald..wellicht een inspiratie bron voor jullie!

http://www.derouw.nl/

Hmm, ze hebben nog een leuke vacature. :D

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:58

Gisteren mijn eerste biscuit gebakken, iets te lang in de oven, of door het afkoelen in de oven. Bovenkant is 'uitgehard' maar de kant in het vormpje was helemaal goed dus binnenkant zal ook wel goed zijn!
Wel even wennen een beslag zonder boter!
Klopt het dat het niet echt omhoog komt??? Ik had 8 minuten geklopt, ei warm gemaakt van te voren... (had recept van DLT per ei en had maar 1 ei nodig).

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:01

Misschien volgende keer met 2 eieren proberen en desnoods een randje van bakpapier in je vorm doen, voor het geval het beslag toch iets teveel/te hoog is en overe rand komt?