Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lindas2 schreef:Oke, is het niet gaan zakken? moet nog een stukje met de auto dus ben bang dat het dan door de beweging gaat zakken...
dancertje schreef:vind de dino's echt heel leuk dit weekend ga ik een tietentaart maken voor mijn vriend met vulling echter niet veel speciaals kwa vulling ik wil zelf ook nog mee eten en mag niet alles dus wil jam doen of weten jullie vullingen die minder dan 10 % vet zijn?
Annick75 schreef:Meelezer probeert mee te denken voor een magere vulling voor Dancertje. Wellicht iets maken met magere kwark gemengd met jam of fruit? Als je bang bent dat het te dun wordt even een beetje vruchtensap oid opwarmen en er een paar blaadjes gelatine doorheen, taart vullen en dan op laten stijven in de koelkast.
Je kan ook hangop maken van magere yoghurt, door een schone theedoek in een zeef te leggen, zeef boven een kom, pak magere yoghurt in de theedoek gieten en afdekken met folie en dat ong 24u in de koelkast laten staan. Het vocht loopt dan uit de yoghurt, waardoor het een dikkere massa wordt. En dan kun je het net als de kwark hierboven bewerken.
Eventueel om te voorkomen dat de vulling van de taart af loopt met bakpapier een ring om de bodem maken, of onderste deel terug in de schone springvorm doen, vulling erop, volgende laag er op leggen, nieuwe laag vulling, bovenkant erop en dan in de koelkast laten opstijven.
Dan krijg je dus eigenlijk een soort kwarktaartvulling, maar dan zelfgemaakt en dus zeer vetarm. En wat je overhoudt, kun je als toetje eten