Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarona27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:11

wil even zeggen dat ik het er echt super vindt uit zien zo koop je het echt niet bij een bakker.
Heb trouwens een vraagje net zoals die cars taart die letters maken jullie die allemaal zelf ?
En die dino cubcakes echt geweldig !!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:58

Lindas2 schreef:
Oke, is het niet gaan zakken? moet nog een stukje met de auto dus ben bang dat het dan door de beweging gaat zakken...

Nee, maar het moet wel echt dun. Maar daarom liever ook cake of cc mix, dan blijft de hele handel steviger. Biscuit verliest de stevigheid na het snijden. En iets dikker bekleden scheelt ook. Desnoods ook een beetje bc op je cakeboard, dat helpt tegen eventueel schuiven.

Mayo

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:59

Wereld, ze zijn echt superleuk!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 06:47

ze zijn Idd erg leuk voor uitdelen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 08:07

Gave dino's!

@sarona: voor letters en cijfers zijn er diverse tooltjes in de handel. Ze worden dus niet kant en klaar gekocht, maar meestal ook niet met uit de losse hand gemaakt.

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 08:18

Leuk die dino's!

ben benieuwd hoe de tas zal lukken. Ik heb in de vriezer ook ngo een half 20 cm taartje. Bedoelt voor een tas, maar ga daar nu nog maar even over nadenken of dat wel echt zo'n goed idee is. Zou zonde zijn als hij instort.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:30

Wat een super gave dino cupcakes zeg!!! Echt HEEL tof!!! :j

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:30

vind de dino's echt heel leuk dit weekend ga ik een tietentaart maken voor mijn vriend met vulling echter niet veel speciaals kwa vulling ik wil zelf ook nog mee eten en mag niet alles dus wil jam doen of weten jullie vullingen die minder dan 10 % vet zijn?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:39

Wereld, die dino's zijn echt gaaf!! :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:40

dancertje schreef:
vind de dino's echt heel leuk dit weekend ga ik een tietentaart maken voor mijn vriend met vulling echter niet veel speciaals kwa vulling ik wil zelf ook nog mee eten en mag niet alles dus wil jam doen of weten jullie vullingen die minder dan 10 % vet zijn?

Uh, nou, de taart zelf en de bekleding is ook al niet echt gezond hè, maakt de vulling dan nog veel uit :P ? Je zou ook bijvoorbeeld dun kunnen smeren met chocopasta of botercreme, dat je de vulling gewoon dunner maakt dan normaal.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:43

Wat een schattige dino's :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:49

Nee, deze hobby kun je inderdaad niet 'light' noemen :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:53

nou het gaat erom dat ik chronisch ziek ben en de marsepein voor mij zo wie zo eraf laat.
ik kan dat gewoon niet aan met mijn alvleesklier lig dan namelijk in het ziekenhuis smeer ook af met een mengsel van poedersuiker en water.
had gehoopt dat er nog andere vullingen waren maar hellaas

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:21

Hallo.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik wil een cheesecake maken, maar wil hem graag wat frisser maken met jam of een frisse botercreme. Ik ben bang dat de cheesecake niet stevig genoeg is om door te snijden na het bakken, dus wil dit graag van te voren toevoegen. Weten jullie of je Jam of botercreme gewoon kan meebakken?

Anders ga ik improviseren met lagen taart ertussen ofzo

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:01

Nou wat een leuke reactie's op mijn dino's hahaha :D
Laatst bijgewerkt door wereld op 10-02-11 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:03

Ze zijn ook echt leuk, echt heel erg leuk!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:05

@dancertje: je kan met zoveel vullen. Heb je bijvoorbeeld al eens tussen de (mona) toetjes gekeken? Of iets met vers fruit en slagroom?

@li: botercreme zou ik niet meebakken, die gaat dan smelten, dan krijg je hetzelfde effect als gesmolten boter in een pan. In het proces van het maken wordt jam verhit, maar hoe dat uiteindelijk uitwerkt als je het nog een keer in de oven gooit weet ik niet. Kan je niet als hij uit de oven komt er een laag vlaaivulling oid overheen doen? Dus iets erop ipv ertussen?

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:09

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:42

Meelezer probeert mee te denken voor een magere vulling voor Dancertje. Wellicht iets maken met magere kwark gemengd met jam of fruit? Als je bang bent dat het te dun wordt even een beetje vruchtensap oid opwarmen en er een paar blaadjes gelatine doorheen, taart vullen en dan op laten stijven in de koelkast.

Je kan ook hangop maken van magere yoghurt, door een schone theedoek in een zeef te leggen, zeef boven een kom, pak magere yoghurt in de theedoek gieten en afdekken met folie en dat ong 24u in de koelkast laten staan. Het vocht loopt dan uit de yoghurt, waardoor het een dikkere massa wordt. En dan kun je het net als de kwark hierboven bewerken.

Eventueel om te voorkomen dat de vulling van de taart af loopt met bakpapier een ring om de bodem maken, of onderste deel terug in de schone springvorm doen, vulling erop, volgende laag er op leggen, nieuwe laag vulling, bovenkant erop en dan in de koelkast laten opstijven.

Dan krijg je dus eigenlijk een soort kwarktaartvulling, maar dan zelfgemaakt en dus zeer vetarm. En wat je overhoudt, kun je als toetje eten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:45

Jam kan je ook niet mee bakken, dat wordt vloeibaar bij verhitting.
Ik zou inderdaad gaan voor een laag vlaaivulling, jam of fruit op de cheesecake.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:50

Oke, bedankt voor jullie reacties.
Dan ga ik voor jam oid erop.
Ik bak denk ik een losse bovenkant voor erop dan, want ik wil graag een mooie strakke bovenkant waar ik nog wat op kan schrijven (hij is voor valentijn)

Thnx voor het meedenken!

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:51

Hm wat klinkt het allemaal weer lekker.....en dat terwijl ik aan het lijnen ben....
Leuke dino's.......!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:53

Als jij trouwens het ultieme recept voor een cheesecake hebt, dan mag je die best in mijn pb inbox deponeren hoor O:)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:56

Annick75 schreef:
Meelezer probeert mee te denken voor een magere vulling voor Dancertje. Wellicht iets maken met magere kwark gemengd met jam of fruit? Als je bang bent dat het te dun wordt even een beetje vruchtensap oid opwarmen en er een paar blaadjes gelatine doorheen, taart vullen en dan op laten stijven in de koelkast.

Je kan ook hangop maken van magere yoghurt, door een schone theedoek in een zeef te leggen, zeef boven een kom, pak magere yoghurt in de theedoek gieten en afdekken met folie en dat ong 24u in de koelkast laten staan. Het vocht loopt dan uit de yoghurt, waardoor het een dikkere massa wordt. En dan kun je het net als de kwark hierboven bewerken.

Eventueel om te voorkomen dat de vulling van de taart af loopt met bakpapier een ring om de bodem maken, of onderste deel terug in de schone springvorm doen, vulling erop, volgende laag er op leggen, nieuwe laag vulling, bovenkant erop en dan in de koelkast laten opstijven.

Dan krijg je dus eigenlijk een soort kwarktaartvulling, maar dan zelfgemaakt en dus zeer vetarm. En wat je overhoudt, kun je als toetje eten ;)

dankjewel ga er over nadenken en kijken welke ik mag hebben in de supermarkt echt bedankt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:02

Owww die dino's zijn echt zoo leuk :D

Vind die hangop van magere yoghurt idd wel een goede tip voor magere vullingen :j Ik zou voor de rest ook niet echt iets weten behalve vers fruit.. Misschien kan je iets doen met appel of peer en dan met wat kaneel?