Taarten decoreren XI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:19

Oke dan... super>..

Ben nu aanhet betsellen

Effe smaak vraagje

IK ga een taart ,maken met peren vulling. Nu zag ik dat ze marsepein hebben met fuitsmaak. Alleen hebbe ze maar 3 smaken. Sinasappel, banaan en framboos.
Wat is jullie ervaring qua smaak combi. Ik zeg framboos en mijn man zegt banaan :o

imd schreef:
Taart en decoratie is voor 5 uur bestellen = volgende dag in huis geloof ik.

Jaime_

Re: Taarten decoreren XI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 23:20

@ IMD, als dat zo is.. dan zou ik morgen mijn bestelling meoten krijgen van hun :P kheb namelijk gisteravond besteld..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:20

imd schreef:
Taart en decoratie is voor 5 uur bestellen = volgende dag in huis geloof ik.

In de praktijk vaak wel, maar zo adverteren ze niet op de website. Verwerking binnen 2 werkdagen na ontvangst betaling en dan heb je het binnen 2 werkdagen in huis. Zou theoretisch gezien dus maximaal 4 werkdagen kunnen duren.
Ik zou gewoon even naar Pipoos of de Makro gaan. Dan heb je het meteen. En de Makro is iedere dag tot 22u open.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 23:23

Nou ik heb gisteravond besteld, en ging het net even controleren en er staat inderdaad verzonden/afgehandeld bij mijn bestelling :) zou tof zijn als ik beide bestellingen morgen binnen krijg..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:24

Ik heb het idee dat ze inderdaad zo snel werken, maar (in geval van drukte) als voorbehoud op hun site hebben staan dat ze het binnen 2 werkdagen verwerken. 1 werkdag is ook nog binnen 2 werkdagen :+

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:25

Mensen..

Echt SUPER bedankt voor julie HELE SNELLE HULP.............

GEWELDIG!! :D :D :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:11

Ik heb het tot nu toe (met mijn 2 bestellingen ja :+ ) volgende dag in huis gekregen..

Zo! Taartje is af, een van de weinige keren dat ik echt tevreden ben. Nu morgen nog mijn leuke bijpassende ideetje uitwerken en dan zal ik eens een foto posten :D

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:50

zo daar is weer een nieuwe creatie van mij...heeft even geduurd.

bij de strik was het nodige mis gegaan dus mn fondant was bijna op, de middelste lussen zijn dan ook veel kleiner uitgevallen als de bedoeling was maar ach..het was maar een probeerseltje. Voor het eerst een strik met fondant en tylose gemaakt. volgens mij uiteindelijk te weinig tylose want het was zelfs na een nachtje niet echt veel harder geworden.

vulling: praline-BC en bokkepootjesslagroom. Ook die voor het eerst met klopfix gemaakt, vond het toch wel een dikke substantie worden, heb ik zeker te lang doorgeklopt???

nou ja hij was in ieder geval goed te eten.
hier is ie dan:
Afbeelding
Afbeelding

o ja...de volgende keer ga ik crisco halen want die stomme poedersuiker krijg je nooit goed weg!!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:03

Hele mooie taart :j Je ziet aan de stik helemaal niet af dat hij te klein is uitgevallen ;)

Hoe krijgen jullie die rolletjes trouwens voor elkaar? Bij mij gaat dat altijd mis, tenzij ik ze heel erg dik laat, maar dat is dan weer net te dik. Ik werk meestal met marsepein en die breekt iedere keer omdat hij te stug is. Van het weekend met fondant geprobeert en die was weer veel te soepel.
Hebben jullie daar nog een speciale truuk voor om dat goed voor elkaar te krijgen?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:19

Met de sugargun, maar ik krijg met marsepein ook altijd kleine barstjes, hoe soepel het ook is, dat vind ik wel erg jammer.
Fondant heb ik nog nooit geprobeerd.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:56

Ik heb ook een potje crisco gehaald.
Ik bal zo verschrikkelijk van al dat poedersuiker op mijn fondant, dat het gewoon afbreuk doet aan de taart.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:29

mijn rolletje is "gewoon" gerold...even geduld en een paar keer proberen...

ik vind marsepein lekkerder en fijner om grote vlakken mee te doen maar fondant is fijn voor bv de strik

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:36

Dat is mijn voorlopige conclusie ook na een keer gedecoreerd en bekleed te hebben met fondant. Het taartje met fondant vond ik ook minder lekker smaken.

Maar dat rollen wil bij mij gewoon echt niet lukken. Ik doe het vaak al 10 keer opnieuw en uiteindelijk maak ik er uiteindelijk alsnog iets van wat ik eigenlijk niet wilde. Ofwel te dik, ofwel half kapot ofwel gewoon heel iets anders omdat dat wel lukt.

Schiet me nog een vraag te binnen die al dagen door mijn hoofd spookt. Ik vul wel eens met een mona toetje, maar mijn ervaring is dat deze meer IN de biscuit gaat zitten, hij blijft er niet netjes tussen zitten. Waarschijnlijk omdat het te nat/dun is oid. Hoe zou ik kunnen voorkomen dat dit in de biscuit gaat zitten en zorgen dat het netjes tussen de biscuit blijft zitten? Zou het bijvoorbeeld helpen wanneer ik de biscuit eerst afsmeer met wat botercreme en dan pas de vulling erop gooi. Dus niet alleen binnen een dijkje botercreme, maar ook tussen twee laagjes botercreme?
Wanneer ik met botercreme vul heb ik dit namelijk niet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:56

ik smeer het dan ook tussen 2 laagjes botercreme voor de zekerheid.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:56

Tremperen met jam schijnt goed te werken :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:06

Jam? Ik zou verwachten dat jam ook in de biscuit gaat zitten, als ik kijk naar mijn boterhammen met jam als die al een halve dag in mijn tas hebben gezeten :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:10

Ja, maar dan is de biscuit dus al verzadigd met jam en neemt het de rest van de vulling niet op ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:14

Ik denk dat ik dan toch voor de botercreme ga, heb liever dat mijn biscuit helemaal niks opzuigt :Y)
En de smaak wordt wat sneller overheerst door die van de vulling.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:17

Wat MM zegt dus. Je moet gewoon wat dingen proberen en kijken wat jou het beste ligt..

Had ik mooie sterren op m'n taart gelplakt, gaan ze smelten. Had ik kunnen verwachten met chocomousse, maar wa shet even vergeten :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:19

:(:)
Ik heb ook zin om weer iets te fabriceren, maar geen idee waar ik die taart moet slijten...

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:22

Ik kan ook eindelijk weer bakken! Onze nieuwe oven is net 2minuten geleden geplaatst :P

Jammer van de sterren imd

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:26

heb het de laatste tijd erg druk gehad met opdrachten dus vandaar dat jullie weinig berichtjes van me gezien hebben (excuses daarvoor :D )

maar dit is er een waar ik trots op ben, ik heb meegedaan aan de mjam taart wedstrijd tijdens de kerstbeurs in de brabanthallen in s - herthogenbosch .

het was mn allereerste wedstrijd ooit en had ook geen idee wat ik kon verwachten, uiteindelijk ben ik tweede geworden :D :D :D ( had ik echt niet verwacht )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:31

:wow:
Gefeliciteerd met je tweede plek.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:35

Prachtig! gefeliciteerd met je tweede plaats!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:36

Gaaaaaf zeg. :D
Ook echt leuk dat er gewoon taartwedstrijden zijn, dat verwacht je toch niet. :D