Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ranna schreef:Waar woon je Annelies?
Ik zit in het Noord-Oosten, of eigenlijk in het Noord-Westen van een naburig land
Als je nou helemaal niet in de buurt zit zou je hem dan willen opsturen op mijn kosten natuurlijk?
ranna schreef:@Annelies, ik kom a.s. zondag richting Zwolle, dus langs Staphorst. Kan ik hem dan komen halen?
odetteke schreef:Ik zoek iets fruitigs wat redelijk snel op het model is dat de oude boom ook was, maar ook niet veel groter (3,5 a 4 meter gok ik) wordt. Iemand tips?
anneliesdj schreef:Pruimen worden over het algemeen niet zo groot maar tegenwoordig is eigenlijk alles wel te krijgen op laagstam dus ga gewoon eens naar je tuincentrum of kwekerij, dan heb je keus genoeg.
Ibbel schreef:Eén tip: iets dat snel het formaat van de 'oude' boom zal hebben, stopt niet bij 3/4 meter![]()
Oftwel: snelgroeiend = hooggroeiend en/of woekerend.
odetteke schreef:Ik heb heel leuk binnen jalapenopepers geteeld, wel een enorm succes...althans, qua hoeveelheid. De smaak is toch wat minder. Het is lang niet zo pittig als het hoort te zijn, zelfs de zaadjes kan ik zo eten. Eigenlijk heeft het qua smaak weer weg van paprika
odetteke schreef:Ik heb heel leuk binnen jalapenopepers geteeld, wel een enorm succes...althans, qua hoeveelheid. De smaak is toch wat minder. Het is lang niet zo pittig als het hoort te zijn, zelfs de zaadjes kan ik zo eten. Eigenlijk heeft het qua smaak weer weg van paprika
odetteke schreef:Karin, paprika in de shaduw met veel water als laatste reanimatiepoging?