Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:28

Ja dat is vocht..........ik heb het de laatste dagen ook gehad, super veel slecht gegeten en ben helemaal opgeblazen........Boos!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:37

Leuk, ik kreeg net een complimentje dat ik er slanker uitzag Haha!
Altijd leuk om te horen, dat terwijl ik laatste niet echt weinig heb gegeten (wel zoveel mogelijk goede dingen en met weinig vet maar evengoed, het kan beter) Maar vond het wel leuk om te horen Bloos Weet ook niet of ik minder weeg want durf niet op de weegschaal Bloos!
Ik heb nu vakantie en ga vanaf nu zo'n 3 keer per week 's ochtends naar de sportschool (vandaag begonnen Tong uitsteken ) Dus dat is zowiezo wel goed, want lijnen helpt gewoon niet goed bij mij, dus moet ik meer bewegen Lachen Hoop dat ik het volhoud en beetje discipline heb om het ook echt 3 keer per week te doen ipv in mn bed te blijven liggen Schijnheilig

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:57

Mazzel-meid schreef:

Hier is het weer al ruzie, heel de week al gezeik om m'n gewicht Boos!
M'n ouders willen perse dat ik naar de 58 kilo ga, omdat ze me te mager vinden worden. 3 maanden geleden waren het scheve blikken als ik een zak chips open maakte, en nu willen ze me vol proppen.
Morgen is m'n zusje jarig en ik moet perse mee taart eten van m'n ouders Scheve mond

't moet niet veel gekker worden
ze kunnen me toch niet gaan dwingen taart te eten ..

Dit klinkt me nou niet bepaald goed in de oren... Pas je op dat je niet te veel doorslaat? Ik vind 56 kilo bij 1.70m nou niet bepaald veel.
Bovendien geef je zelf ook al aan dat je je slapjes voelt, wat erop duidt dat je gewoon te weinig eet voor je lichaam om zich staande te houden.

Eet gewoon lekker dat stuk taart, je kan 't makkelijk hebben met dat gewicht!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:04

Nou ja volgens haar BMI zit ze nog boven de 19.........dus is het niet SLECHT.

Ik zei al dat ik niet lager zou gaan zitten......maar waarom MOET iemand altijd taart eten, ik vind taart niet eens lekker.......

Als ik ergens ben is het altijd: Ben je aan de lijn, NEE IK HOEF GEWOON GEEN TAART!!!!!!!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:10

Je hoeft geen BMI van onder de 18 te hebben om een slecht gewicht te hebben. Het moet niet, maar blijkbaar heeft ze het hiervoor altijd wel gegeten en maken haar ouders zich zorgen over haar eetgedrag.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:12

Ja oke, daar zijn ouders ook voor. Als zij via de WW zich aan de punten houdt lijkt me dat ze toch niet slecht bezig is of wel????

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:15

Misschien niet, maar ik heb haar al vaker horen klagen over last hebben van slapte etc. Dan kan je je nóg zo goed aan je punte houden, maar dan weeg je dus gewoon niet genoeg.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:37

bedankt voor jullie reacties Lachen

het principe is eigelijk zo;
je puntenaantal wordt berekend dmv je gewicht, dagelijkse werkzaamheden, geslacht, lengte enz

Ik moest beginnen met een aantal van 20 points, omdat ik nu onder die 60 kilo gekomen ben, ga ik naar de 19 points.
Dit is om af te vallen. Bij op gewicht blijven moet je elke 2 weken een puntje erbij pakken. Er zijn mensen die uiteindelijk op een aantal van 30 points terecht komen.

Op het moment pak ik er 20 per dag zo'n beetje (laatste dagen iets minder trouwens)

Ik begrijp ook wel dat m'n ouders niet willen dat ik teveel afval, maar het is en blijft m'n eigen lichaam en ik kan imo zelf wel bepalen of ik wel of geen gebakje eet en hoeveel ik weeg.
Ik ben inderdaad wel vaak duizelig als ik opsta, en voel me ook weleens wat slapjes. Maar de laatste tijd gaat het best redelijk.
Alleen krijg ik vaak te horen dat ik heel bleek ben, maar of dat van het afvallen komt?

Ik probeer in elk geval wel een beetje te luisteren naar m'n lichaam als het ware. Misschien zou ik er nog ietsje af willen hebben, maar het is zeker niet de bedoeling om door te slaan, wil wel een beetje zuinig zijn op m'n lichaam.

Orionneke; ik ben ook maar eventjes op msn geweest, moest m'n paardjes ook nog voeren enzo Lachen
Op www.weightwatchers.nl staat wel een hoop uitleg

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:55

En tóen was de appelflap op.
En néé ik heb hem niet in mijn eentje opgegeten Cool
Ik dacht.. als ik hem nu niet neem dan pak ik hem morgen alsnog wel.
Maar nu, zat mijn broertje in de huiskamer, die kan vreten, niet normaal Clown Dus ik dacht, ik neem zelf 1/3 ofzo van dat ding en geef hem de rest. Dat vond hij wel leuk. Dus nu is de appelflap op en hoef ik me niet zo schuldig te voelen Haha!
Goed opgelost toch Schijnheilig

Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:39

Goedzo Spetterlover Haha! Daar zijn inderdaad broertjes, vriendjes en vaders erg handig voor!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:08

Hahahaha dat deed ik ook wel eens zo van eej jij lust vast mijn worstenbroodje wel. Leek ik heel vrijgevig maare dan was ik van dat ding af en lag ie me niet aan te staren..........Haha!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:11

Ik heb echt vreetbuien vandaag geloof ik, maar heb me nog aardig in kunnen houden.

Net wel 2 crackers op met magere ham....

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:14

orionneke schreef:
Hahahaha dat deed ik ook wel eens zo van eej jij lust vast mijn worstenbroodje wel. Leek ik heel vrijgevig maare dan was ik van dat ding af en lag ie me niet aan te staren..........Haha!

haha dus ik ben niet de enige die dat doet Schijnheilig

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:18

Nope en normaal was het altijd zo: oe proberen te krijgen wat ik krijgen kan. En nou was het ineens weggeven......ow wil jij em dan niet? Nee eet jij hem maar op Haha! * ow wat voel ik me aardig*

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:31

Ik ga ook maar weer eens opschrijven wat ik eet - merk dat er weer slechte gewoonte insluipen... Knipoog en wil; absoluut dat laatste vet kwijt!

ontbijt 7.00
1/2 cup oatmeal
1 cup 1% milk
1 eetlepel proteinepoeder
1 kop groene thee & multivitaminetablet

tussendoor:
handje pinda m&Ms
Bordje sla met mosterd
1 kop koffie met een zoetje, 2 koppen rooibosthee

Lunch
Salade van brocoli, komkommer, bloemkool, ff cottage cheese, sla, kalkoenblokjes en eieren.

Tussendoor:
4 koppen groene thee, glazen water en 1 blikje diet Dr Pepper

Ik zou vanavond weer naar ABS class (jongens... een uur je buikspieren trainen.. ik VOEL ZE nog van dinsdag...!) maar die is afgezegd. Ik ga misschien even op de fiets naar de sportschool om toch mijn krachttraining te doen en aan mijn cardio te komen, of ik doehet in mijn appartement, dat weetik nog niet.

Diner wordt vanavond een kippenborst zonder vel met een blikje spinazie en een fudgesicle (suikervrij chocolade ijsje met 30cal) toe en na het sporten een bakje yoghurt met fruit.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:36

Ohja, ik vind die BMI echt onzin dus. Helemaal na mijn laatste meting op de sportschool waar ik 4 lbs vet kwijt was en 4lbs spier aangekomen was - en je BMI dus precies hetzelfde blijft. Of je dus volledig uit spier bestaat of uit vet maakt voor de BMI niet uit - dat is belachelijk want het geeft wel degelijk verschil. Om echt te kijken of je overgewicht of ondergewicht hebt heb je dus je vetpercentage nodig.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:40

@Laura: JIj vindt alles onzin wat niet in jou straatje past...........
Ow ja zou je wel die M&M's wel pakken?? Is niet gezond, je ontbijt lijkt mij ook VEELSTE weinig hoooooor.......... Volgens mij haal jij niet eens 1200 calorieen als ik ff vlug zo kijk.

Ik ga maar aan het puntendieet beginnen, denk dat dat me beter ligt dan dingen als 'onbeperkt'........

Dus MM ik hoop dat het mij nou weer gaat lukken op naar die 62 enne.......als dat in jou tempo gaat ben ik ruim tevreden. Dan moet ik al een eindje op weg zijn als ik in NL kom. Ik ga deze week ook proberen te "sparen" voor een etentje bij de Mc Donalds.......

Mezelf alles ontzeggen werkt niet ben ik nou onderhand misschien eens achter. En 1x in de week een slechte dag leek toen goed te werken voor het afvalproces.........dusse we gaan er weer eens tegenaan. Vandaag al goed op weg!!!!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:31

orionneke schreef:
Nope en normaal was het altijd zo: oe proberen te krijgen wat ik krijgen kan. En nou was het ineens weggeven......ow wil jij em dan niet? Nee eet jij hem maar op Haha! * ow wat voel ik me aardig*

Haha ja dan denken ze opeens dat je aardig bent Schijnheilig

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:11

orionneke schreef:
. En 1x in de week een slechte dag leek toen goed te werken voor het afvalproces.........dusse we gaan er weer eens tegenaan. Vandaag al goed op weg!!!!

hoe bedoel je dat ?

en laura, ik vind de bmi helemaal GEEN onzin, het is toch een indicatie of iemand goed zit of niet......

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:14

BMI is wel een indicatie, maar zoals Laura al zegt, als je kilo's hebt zitten in spieren ipv in vet kan dat ding aangeven dat je aan de zware kant zit, terwijl je misschien nog geen kilo vet aan je lichaam hebt hangen.
Het houdt bovendien ook absoluut geen rekening met je bouw en dat soort dingen. Ik weet van mezelf dat ik vrij zwaar gebouwd ben (veel truitjes die qua maat goed zijn, passen niet bij m'n schouders bijvoorbeeld), dus voor mij klopt die BMI ook amper. Ik probeer in ieder geval onder de 25 te komen, en dat is me nu gelukt Lachen

Je moet meer kijken naar de verhoudingen in je eigen lichaam, en hoe jij je daarbij voelt, in plaats van te staren naar een cijfertje (hetzij de weegschaal, hetzij je bmi)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:31

Net twee geroosterde boterhammen gegeten, 1 met tomaat en 1 met magere ham Lachen

Nu ga ik lekker een potje tennissen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:47

en ik zo op de crosstrainer

he sizzy, uit delft zie ik nu pas, kennen we elkaar ?
tennis je ook bij de delftse hout ?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:55

Sportcentrum, van de TU tennis ik Lachen

Volgens mij kennen we elkaar niet, waar woon je in Delft? Haha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:20

IngridM schreef:
orionneke schreef:
. En 1x in de week een slechte dag leek toen goed te werken voor het afvalproces.........dusse we gaan er weer eens tegenaan. Vandaag al goed op weg!!!!

hoe bedoel je dat ?

en laura, ik vind de bmi helemaal GEEN onzin, het is toch een indicatie of iemand goed zit of niet......

Met een slechte dag bedoelde ik gewoon wat frietjes/ijs/chips eten ofzo. Niet jezelf volvreten maar wel wat dingen nemen die in de klasse "slecht/nietmogen" behoren. Ipv jezelf alles te ontzeggen......

Neem aan dat dat je vraag was.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:12

orionneke schreef:
Neem aan dat dat je vraag was.

ja dat was hem Knipoog

maar inderdaad, jezelf alles ontzeggen werkt bij mij ook voor geen meter. Ik kan beter af en toe even iets lekkers nemen, dan gaat het misschien iets langzamer, maar wel 10 keer beter !

Overigens draait m'n hart nu volle toeren, we hadden ons huis verkocht en ik krijg net een telefoontje van m'n vriend dat het afgeblazen is, we zijn echt witheet Boos!
kost dus ook energie Haha!