Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:30

Ik ben trouwens eindelijk goed in ketose *\o/* dagje strenger heeft goed geholpen.

Voor vanmiddag omelet mee, stom stom vergeten sla te halen. Heerlijk, maar beetje veel werk voor de ochtend.

050206051012

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 08:24

En 's morgens telt iedere minuut!

Laura82, welke smaak shake van B&F is lekker en smaakt niet zo nep/chemisch?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 08:45

Ik heb zelf de Berry blast (heet nu bosvruchten) en de raspberry yoghurt, die vind ik allebei prima te doen. De banaan vond ik extreem chemisch, de cookies and cream ofzo ook. De chocolade kokos vond ik ook wel ok, alleen ik ben niet zo'n ontzettende chocolade liefhebber, dus niet besteld. De rest staat nog in mn kast voor een keer afwisseling. Frozen capuchino ga ik sowieso niet lusten, dus die mag manlief een keer opdrinken :') Maar volgens de berichten zou die ook lekker zijn.

Edit: bedenk me nu dat ik ook nog vanille heb gehad, die vond ik mwah... Hij was goed te doen, maar niet mn favoriet. Maar ze zijn allemaal wel een beetje nep hahaha.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 08:57

Ik heb gisteren gezondigd :')
Spoiler:
(kinder bueno)

En ik weet wel hoe het komt had te weinig eten bij en kreeg gewoon trek...

Afijn avond eten was salade met 2 tartaartjes dus dat viel alles mee.

Vandaag:

O: eiwitshake
L: kipfilet, mozzarella, komkommer en ei met spek
A: wil het recept van Quellian proberen.
T: kaasblokjes en tomaat

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:07

Hoe weten jullie dat je in ketose zit?

Ik heb gister een pistoletje als avond eten gehad. Die van de ah was 24 gram kha. Door de rest van de dag laag te zitten kon ik dat nog wel hebben O:)

Vandaag is mijn lijstje:

O: 50 gram Skyr en 4 nootjes
T: handje nootjes?
L: 2 hamburgers en een eitje
T: carpaccio
A: weet ik nog niet :+

Gister was mijn lijstje:
O: 50 gram Skyr
T: niets
L: 2 hamburgers
T: blokjes kaas
A: pistoletje met tonijnsalade
T: aardbeien met slagroom.
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 19-08-16 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:09

Ohh jummie!! Ach, kan een keer gebeuren...

Ik heb ketostix, daarmee meet ik of ik in ketose ben.

Vandaag is mijn dag:
O: eiwitshake
T: 100 gr Griekse yoghurt met kleine eetlepel lijnzaad en beetje eiwitpoeder
L: omelet van 3 eieren, scheutje kookroom, champignons en paprika
T: komkommer
A: roerbakgroenten met kip, misschien beetje bloemkoolrijst erbij.

Heb gisteren massala en kokosmelk gehaald, dus ga me binnenkort ook aan een curry wagen :') Zal wel op een ramp uitdraaien met mijn gevoel voor koken en hoeveelheden hahahaha.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:12

Hahaha Laura :')

Ik ga gewoon een poging wagen :P

Zal na het weekend ook eens kijken naar die strips :)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:14

Die ketostix wil ik ook eens graag halen, zijn die duur?

De laatste dagen heb ik eigenlijk geen honger, dus ik gok dat de ketose wel goed zit.

Mag ik aub een carbonara recept voor op die courgetinni? :D Dat heb ik nog nooit zelf gemaakt, mijn ex maakte dat vaak, maar ja nooit op gelet hoe hij dat deed :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:17

Oh die strips is wel interessant.
Kan je die gewoon bij de etos oid halen?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:20

Hoe ik m maak:
ontbijtspek en katenspek klein snijden en uitbakken met een uitje. Mengsel maken van creme fraiche, een ei, wat (chili)peper en geraspte kaas. Hoeveelheden doe ik op gevoel.
Ik heb de courgetti bij de spek in de pan gedaan en even meegebakken, en daarna de saus erbij en even doorwarmen (niet te lang want dan krijg je roerei).
Het is geen officiele carbonara, maar mn moeders recept en ik ben dr dol op :9

Volgens mij waren die ketostix 12,99 voor 50 strips. Ik heb ze bij de apotheek gehaald, drogist heeft ze volgens mij niet. Online zijn ze ook verkrijgbaar.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:56

Vraagje over stevia, misschien weet iemand hier het...
Ik zag in de supermarkt potten stevia staan, die bevatten 97 gr khd per 100 gr. Nou gebruik je maar weinig, maar leek me toch wel erg veel. Is er ook stevia die minder khd bevat?

Oh ja, ik heb google gebruikt, maar vind het lastig om zin van onzin te onderscheiden, dus vandaar dat ik het hier vraag

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:02

Nog even een update, ontbeten met 2 speltbrood met hummes erop een appel en twee pruimen, en kon vanmorgen pots weer goed naar de toilet *sorry voor t smakelijke verhaal op d'r ochtend, we zijn ook allemaal maar mensen :P* dus ik denk dat ik de rest wel gewoon koolhydraat arm doe maar wel 2 broodjes blijf eten per dag, eventueel koolhydraat arm of zuurdesem? (Zag ik hier voorbij komen) ik hoef toch niet af te vallen maar wil gewoon gezond leven.
Laura: de stevia in de supermarkt heb ik een keer uitgezocht, niet kopen er zit misschien 1 snufje stevia in de rest is gewoon zoetstof. Ik weet niet hoe het zit met de koolhydraten maar misschien kun je als zoetmaker kokossiroop overwegen?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:08

Fijn dat je weer lekker naar de wc kon vanmorgen. En ik kan wel wat hebben hoor, zeker na het lezen van de poepdokter, dus schaam je niet :')

Stevia geen idee van Laura. Als ik iets van suiker pak dan is het gewoon die van suikerunie, gezien wij daar aan leveren krijgen we altijd een pakket met verschillende dingen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:19

Kokosolie ken ik nog niet, ik ga eens kijken wat dat is.

Ik zal stevia of andere zoetstof verder niet snel gebruiken, zou zijn voor als we evt een keer koekjes bakken oid. Verder gooi ik nooit ergens iets doorheen eigenlijk. Las ergens iets over pure stevia, maar dat is enorm duur. Doe je wel heel lang mee, maar heb helemaal niet zo veel nodig, dus dat vind ik dan een beetje zonde.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:21

Ja dat soort producten zijn duur. Ik zou dan gewoon wat stevia pakken of gewoon suiker :P Het is beide suiker. Zou mij daar zelf niet heel druk om kunnen maken ;)

Kokosolie vind ik ook erg duur, gebruik lekker olijf. Je kan ook doordraaien met bepaalde dingen :')

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:37

Laura kijk eens voor de vloeibare zoetstof. Die bevat veel minder en is fijner om mee te werken. Zal zo even kijken welke ik heb staan en hoeveel erin zit.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:38

Ik heb net een minichocoladesoesje gehad :(
Baal er eigenlijk wel van, maar ik ben een weekhartig dier.
Het is de laatste dag van een collega en vriendin van mij op het werk en zij weet hoeveel ik van chocolade hou, dus zij heeft speciaal voor mij 1 minichocoladesoes bij de bakker gehaald (en voor de rest gewone soesjes).
Kon het niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen dat ik hem niet zou nemen (aangezien ze alleen voor deze soes naar de bakker is gegaan) dus heb hem maar braaf opgegeten. nu meteen weer misselijk en hoofdpijn :(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:45

Gribaldi, maak me er gelukkig niet druk om, maar gewoon suiker doe ik liever niet, vind ik zonde van alle moeite voor een dieet. Er zijn wel degelijk zoetstoffen waar je lichaam niet op reageert als op suiker, dan vind ik het wel de moeite waard om naar te kijken.

Milatje, ik ga ff kijken.

M_D_H dat is inderdaad lastig nee zeggen als iemand het speciaal voor je haalt. Ik vertel om die reden mensen dat ik op dieet ben, dat scheelt moeite in het afslaan. Als heb ik het vandaag ook wel zwaar, eerst afscheid van een collega, die had lekker dingen gebakken. Toen had een collega een zak drop mee, en nu net komt een andere collega langs met een traktatie van een patiënt. Dat waren even te veel verleidingen in nog geen 2 uur tijd haha. Maar ik ben sterk geweest. Het wordt nog eens wat met me :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:52

Mocht je die gevonden hebben hou ik mij wel aanbevolen Laura. Ik had laatst die chocolade mousse gemaakt en toen door de helft want ik eet hem zonder suiker maar weet dat hij het niet te eten vindt dus doe daar wel suiker door. Mocht er een andere zoetstof zijn dan wil ik die wel proberen uiteraard :P

Knap hoor Laura al die verleidingen weerstaan!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:00

Laura82 schreef:
Gribaldi, maak me er gelukkig niet druk om, maar gewoon suiker doe ik liever niet, vind ik zonde van alle moeite voor een dieet. Er zijn wel degelijk zoetstoffen waar je lichaam niet op reageert als op suiker, dan vind ik het wel de moeite waard om naar te kijken.

Milatje, ik ga ff kijken.

M_D_H dat is inderdaad lastig nee zeggen als iemand het speciaal voor je haalt. Ik vertel om die reden mensen dat ik op dieet ben, dat scheelt moeite in het afslaan. Als heb ik het vandaag ook wel zwaar, eerst afscheid van een collega, die had lekker dingen gebakken. Toen had een collega een zak drop mee, en nu net komt een andere collega langs met een traktatie van een patiënt. Dat waren even te veel verleidingen in nog geen 2 uur tijd haha. Maar ik ben sterk geweest. Het wordt nog eens wat met me :')

Haha, normaal heb ik er ook geen moeite mee en iedereen hier weet het ook gewoon.
Maar deze collega/vriendin was het even vergeten :+
Jammer, maar heb hem maar gewoon opgegeten. Vind het anders ook zo banketstaaf :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:02

Af en toe mag je best genieten van iets lekkers hoor! Daarna gewoon de draad weer oppakken.
Van een zo'n soesje kom je niet direct 10 kilo aan!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:09

Ik laat het je weten gribraldi :D Ik kan zoetstoffen in bijv cola zero prima hebben, bloedsuiker blijft er mooi stabiel bij en blijf in ketose. Maar dat scheelt ook wel weer per persoon, dat maakt het zo lastig. En het moet ook wel iets zijn wat enigszins eetbaar is haha.

De verleidingen weerstaan is ook echt mn lastigste punt, gewoon thuis heb ik er niet zo'n moeite mee. Enige waar ik daar echt op moet letten is dat ik niet hapjes van de kinderen mee eet, maar dan gewoon omdat dat gewoonte is. Even proeven of iets niet te heet is, stukje brood wat overblijft in mn mond stoppen. Maar dat begint nu ook te wennen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:26

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:30

Ach Desiree je niet schuldig voelen hoor :) Als het je maar gesmaakt heeft ;)

Ik ben benieuwd Laura!

Milatje ik kan de site niet openen :')
Spoiler:
Heeft het werk geblokkeerd :')

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:34

Afbeelding