Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EsterW

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:28

Tot nu toe met vooruitblik naar de rest van de dag voor zover ik 't weet...

O: ca. 150 gr. magere kwark met granaatappelpitjes, handje 7-granenvlokken en handvol gemengde noten
T: appel
L: ca. 100 gr. ravioli in tomatensaus-achtig iets met een kleine groene salade met vnl. bleekselderij, wortel en mais
T: 1/3e komkommer, nog een appel (in de planning)
A: tsja, vriendje gaat lekker koken, dus we'll see!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:28

Mooi verwoord Chantal :)

O: 300 g kwark, 20 g honing, 30 g special k; 250 ml alpro sojamelk mild
L: 80 g vk brood, 3 plakjes cheddar, halve tomaat (allemaal gegrild), daarop 100 g falafel en restje rodebietjessalade met rucola
T: Peer, 2 nectarines
T: 2 Bolletjes sorbet van de ijscoman in het station
B: 2 uur balletles
T: 2 Spelt mueslikoekjes zonder suiker
B: Paarden verzorgen
A: ?
T: Glas spa lemon cactus

Zonder avondeten 1800 kcal tov 2400 te verbranden kcal, 81 g eiwitten en 50 g vetten. Zal weer ietsje onder verbruik zitten dus. Mag ook wel, want vriendje bracht me deze nacht om 02.00 uur (toen pas gestopt met werken) plots 2 gegrilde boterhammetjes met tomaat, cheddar en 50 g falafel als verrassing :+:

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:47

Meiden even een vraagje, ik wil beetje varieren in mijn lunch voor naar werk. Ik ga sowieso linzensalade maken ( en andere salades ) maar voor afwisseling zou ik ook 2 á 3 keer in de week wraps willen meenemen. Maar zijn wraps echt dikmakers? Kan je dat beter laten als je wat kilootjes kwijt wilt?

Mijn wrap zou er dan uitzien als volgt:
- Wrap
- Avocado
- Bosui
- Kipfilet
- Philedelphia
- Sla of spinazie

Thanks alvast!! :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:50

Nee joh, dat ligt er maar helemaal aan wat je de rest van de dag eet en hoe veel je beweegt.

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:59

Kiwipitje schreef:
Nee joh, dat ligt er maar helemaal aan wat je de rest van de dag eet en hoe veel je beweegt.

Dank je :)

Elke ochtend altijd standaard havermout met fruit/superfoods, avondeten heel verschillend..denk aan: aardappels,groente,vlees, pasta, nasi, wokmaaltijd ed. en tussendoor altijd een smoothie met magere yoghurt met fruit + smart bar. ( dit varieet natuurlijk ook, ene keer handje noten of snack a jack )

Maar mijn beweging is niet echt veel, ik heb een kantoorbaan waarbij ik 8 uur lang zit en ik sport minimaal 2 keer in de week ( ik probeer naar 3 keer te gaan ).

Overigens heb ik geen overgewicht, ik heb een prima gezond gewicht zou er alleen graag 3 kilo af willen :)

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:32

Gister:

O: schaaltje magere yoghurt met scheutje vanille vla, granola, havermout/banaan koekje, kop thee
T: koffie met hv. Koffiemelk
L: 2 plakken speltbrood 1 met pindakaas light en komkommer, 1 met snoeptomaatjes, water, komkommer, snoeptomaatjes
T: glas cola light, appel met rozijnen en kaneel
A: 2 wraps met sla, paprika, ui, en krokante kip, wrap saus mild, schaaltje magere yoghurt en vanille vla en scheutje chocolade siroop erdoor
T: 3 glazen cola light, paprika ribbels chips (op visite)

B: 45min. Paard gereden, 1.5u in de tuin bezig geweest, huis gestoft, schoonmaken

Vandaag:
O: schaaltje magere yoghurt met scheutje vanille vla, granola, kopje thee
T: water, koffie met hv. Koffiemelk
L: 1 plakje speltbrood met pindakaas light, magere banaan/karamel kwark met halve banaan, cola light
T: thee, halve banaan en kiwi
A: bami, atjar sjapoer, sate saus en ei, glas cola light, schaaltje kwark? Of schaaltje magere yoghurt met gele vla en scheutje chocolade siroop
T: thee? Stukje chocola?
T: glas drinken?

B: 6km hardlopen, 1 paardgereden, boodschappen gedaan, 1u gestofzuigd

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:34

1 snee volkoren brood; 82 calorieën, 0,8 gram vet, 13,7 gram koolhydraten, 3,9 gram eiwit
1 wrap (grote, with whole weat van Santa Maria); 200 calorieën, 4,3 gram vet, 33,6 gram koolhydraten, 5,8 gram eiwit

Een wrap opzich kan nooit een dikmaker zijn. Het ligt aan je doelen en hoeveelheden die je ervan eet / van andere dingen of je dat als lunch wil eten :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:43

Ik doe het ook geregeld; neem dan 1 volkoren wrap ipv 2 meergranenboterhammen. Na lijstje in de supermarkt vergeleken te hebben qua calorieën komt dat, iig bij degenen die ik heb.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:04

Ik doe het ook wel eens :j Wissel sowieso vanalles regelmatig af alleen ontbijt staat redelijk vast.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:18

Oké, als ik de hele dag alleen thuis ben met te veel chocolade in huis voor m'n verjaardagstaart, kan ik me dus niet inhouden. Zowieso als ik de hele dag thuis ben eet ik meer, ik functioneer beter tijdens werk en routine :')

O: 100gr magere yoghurt met 180gr kwark met handje rode bessen en handje spelt/chia/kokos.
T: Body&Fit smart bar.
L: 3 speltboterhammen, 1 met cottage cheese en kipfilet, 1 met cottage cheese en jam en 1 met crunchy pindapasta van Body&Fit (jammie! _/-\o_ )
T: 1 covered oreo koekje, halve reep kinder bueno, 1 normale oreo koekje en ook nog handje druiven met handje rode bessen.
A: pizza, helft met 4 kazen en helft met rucola en geitenkaas.
T: schaaltje magers yoghurt met besjes.

Stomme chocola! Zo de taart afmaken en dan ga ik er niet meer van snoepen tot ik er morgen een stukje van neem :9
Morgen avond m'n verjaardag, dus dat wordt taart en toastjes, wil m'n ontbijt en lunch dan even goed verantwoord doen, en zondag weer back on track.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:51

Lunchen met vriendinnen ipv avond eten. Vind lunch en avond eten ideaal om om te draaien dan. Wat was pizza lang geleden. Echt genieten!! Nog geen echte honger. Toch maar ff soepje ontdooien.

O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk
T: druiven.
L: 2 grote pizza's met zn drieën gedeeld. 1 met tonijn en 1 met o.a. gonzola en kaas
A: courgette/tomaten soep met paprika en plak roggebrood met filet American/komkommer
T: magere kwark en appel
B: 1,5 uur gewandeld

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:49

Dank je meiden!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:01

O: Havermout met halfvolle melk, kokos, rozijnen en honing
T: 200 gr magere kwark met witte druiven
L: Vier meerzaden boterhammen, 2x gerookte kipfilet en 2x cottage cheese
T: Appel
A: Punt brocolliquiche, twee schepjes gebakken aardappeltjes met een el ketchup, groene salade
T: 200 gr magere kwark/yoghurt met fruit

B: 1 uur KT, 10 km fietsen

Ik kom uit rond de 1800 kcals dus ik moet nog even bedenken wat ik er nog bij ga eten.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:34

__Leonie schreef:
Vandaag wel veel honger dus lunch al op :+. Kwam denk ik door mijn avond maal van gister, want dat was vooral heel veel groente en weinig risotto rijst.

O: Havermout met magere yoghurt, lijnzaad en appel
T: Banaan
L: 4 rijstwafels met pindakaas. 2 vezelrijk cracker met kaas en komkommer.
T: Paar walnoten, 3 eetlepels chocolade smoothie
A: Gefrituurd visje met salade van komkommer, sla, tomaat en beetje aardappel
T: Smoothie van yoghurt, banaan en honing
T: Mandarijn, 3 kale rijstwafels en 1 rijstwafel met pindakaas

Van 13.00 tot 19.00 praktijk lopen

Rijstwafels vullen dus echt niet :'). Maar helaas niets van brood in huis.

Lijstje af. Tevreden maar het klinkt als heel veel. Avond eten was wel een kleinere portie dan gewend dus vandaar erna nog wat tussendoortjes. Verder moest de chocolade smoothie om te proeven op praktijk of het lekker genoeg was om te verkopen. :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:58

O: Baked oats met banaan, appel en peer
T: Wilde perzik
L: restant van de courgette salade van eergisteren, een paar plakjes rosbief en een plakje nog warme zelfgebakken banaan/courgette/chocoladecake
T: voor het fietsen een rijstwafel met pindakaas
T: na het fietsen een bakje eiwittraktatie van B&F, 2 dadels
A: pompoen, worteltjes en bataat uit de oven met nog wat rosbief. Yoghurt met aardbeien en rode en blauwe bessen en nog een vijg.
T: wat gedroogde ananas, handje bessenmix en wat gemengde noten
D: thee, water, zelfgemaakte choco en sportdrink
B: 33 km op de racefiets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:25

O: 250g biogarde met appel en havermout
T: 3 vk crackers met sv jam
L: grote salade van komkommer, tomaat, paprika, avocado, champignons, tauge en gruyere
T: cannelle
A: halve bol mozzarella, tomaat, basilicum; 2 stukjes bruin stokbrood met foie gras en appel; klein stukje biefstuk, aardappels met olijfolie en knoflook uit de oven; 2 glazen rode wijn

B: 45 min paardrijden

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:51

O: havermoutpap met water, cacao nibs, chia, scheutje amandelmelk
T: 1 banaan
L: vier sneetjes roggebrood met hummus, tomaat, paprika, avocado, komkommer en pijnboompitten
T: twee mandarijntjes, 1 appel, paar walnoten
A: kotelletje. Grote salade van veldsla, ui, champignons, bosui, blauwe druiven en zonnebloempitten
T: kwart galia meloen

D: 2 l water, vier groene thee
B: 20 min lopen, 20 min fietsen, 40 min yoga

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:28

EsterW schreef:
lijstje af

O: ca. 150 gr. magere kwark met granaatappelpitjes, handje 7-granenvlokken en handvol gemengde noten
L: ca. 100 gr. ravioli in tomatensaus-achtig iets met een kleine groene salade met vnl. bleekselderij, wortel en mais
T: 1/3e komkommer, nog een appel (in de planning)
T2: een Snelle Jelle kruidkoekreep, ik werd flauw na t paardrijden
A: tsja, vriendje gaat lekker koken, dus we'll see! En dat werd een apart soort salade van allerlei restjes uit de koelkast en nog lekker ook: bloemkool (rauw), paprika, komkommer, feta, pijnboompitjes en rozijnen

B: 1 uur paardrijden, flink getraind

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:46

Spannend Phor!!

O: 50 gr havermout, 15 gr pindapasta, 4 gr kokos, tl kaneel, 10 gr lijnzaad
T: vk cracker, 2 plak kipfilet, 100 gr komkommer
L: 210 gr kwark, 10 gr whey, 20 gr muesli, 15 gr peer
T1: 140 gr appel, 100 gr druiven, 2 chocokruidnoten
A: 250 ml soep van de ah, 1 roggebroodje met 2 plakken kipfilet. 200 gr kwark, 15 gr whey, 20 gr amandelen
T: 2 eiwitten, paar druiven

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:51

Lijstje compleet. Voel me nog best vol maar heb pas rond half 8/8uur gegeten aangezien ik pas om half 2 de pizza at en nog geen honger had rond etenstijd :).
ChantalSmook schreef:
Lunchen met vriendinnen ipv avond eten. Vind lunch en avond eten ideaal om om te draaien dan. Wat was pizza lang geleden. Echt genieten!! Nog geen echte honger. Toch maar ff soepje ontdooien.

O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk
T: druiven.
L: 2 grote pizza's met zn drieën gedeeld. 1 met tonijn en 1 met o.a. gonzola en kaas
A: courgette/tomaten soep met paprika en spinazie, 2 pakjes melba toast met filet American/komkommer/tomaat
T: 200 gr magere kwark, banaan, chia zaadjes, kokos snippers en beetje muesli
B: 1,5 uur gewandeld

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 01:03

Lijstje uiteindelijk. Mijn zus trouwt morgen dus het is hier thuis een chaotische boel :')

O: Speltboterham met ham en ei
T: Banaan
L: Mijn moeder had geen zin om te koken dus... Chinees! :D Dus 2 flinke borden met bami en foe jong hai en en en en en.... :+
T: Een vruchtengebakje ter ere van een verjaardag :D
D : /
A: Een bordje chinees eten

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 07:45

HorseLove92 schreef:
Vandaag:
O: schaaltje magere yoghurt met scheutje vanille vla, granola, kopje thee
T: water, koffie met hv. Koffiemelk
L: 1 plakje speltbrood met pindakaas light, magere banaan/karamel kwark met halve banaan, cola light
T: thee, halve banaan en kiwi
A: bami, atjar tjampoer, sate saus en ei, glas cola light, schaaltje kwark?Of schaaltje magere yoghurt met gele vla en scheutje chocolade siroop
T: thee? Stukje chocola?cappuccino met plak arretjes cake
T: 2 glazen cola light

B: 6km hardlopen, 1 paardgereden, boodschappen gedaan, 1u gestofzuigd, 21 km gefietst :j

Definitief ;)
We gingen gisteravond nog op de fiets naar een dorpje verderop .. Daar gingen we even koffiedrinken! Was gezellig <3

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 07:52

BelleTessa schreef:
Oké, als ik de hele dag alleen thuis ben met te veel chocolade in huis voor m'n verjaardagstaart, kan ik me dus niet inhouden. Zowieso als ik de hele dag thuis ben eet ik meer, ik functioneer beter tijdens werk en routine :')

O: 100gr magere yoghurt met 180gr kwark met handje rode bessen en handje spelt/chia/kokos.
T: Body&Fit smart bar.
L: 3 speltboterhammen, 1 met cottage cheese en kipfilet, 1 met cottage cheese en jam en 1 met crunchy pindapasta van Body&Fit (jammie! _/-\o_ )
T: 1 covered oreo koekje, halve reep kinder bueno, 1 normale oreo koekje en ook nog handje druiven met handje rode bessen.
T2: rijstwafel met kipfilet en rijstwafel met pindapasta.
A: pizza, helft met 4 kazen en helft met rucola en geitenkaas.
T: schaaltje magers yoghurt met besjes.

Stomme chocola! Zo de taart afmaken en dan ga ik er niet meer van snoepen tot ik er morgen een stukje van neem :9
Morgen avond m'n verjaardag, dus dat wordt taart en toastjes, wil m'n ontbijt en lunch dan even goed verantwoord doen, en zondag weer back on track.

Even bijgewerkt, vandaag mn verjaardag visite dus ga mn best doen :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:06

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:08

Vandaag een soort cheatdagje *yeey* wil wel kijken hoeveel calorieen ik inneem dus ga het wel bijhouden.
O: 2 snee spelt desem met 2 gekookte eieren (alleen eiwit)
L: halfvolle kwark met whey en havermout
B: krachttraining
T: smartbar en raw cacao smoothie van amandelmelk, raw cacao poeder, maca poeder en een banaan
A: witte rijst met paksoi en gesudderde speklapjes
T: popcorn bij de bios
D: water en thee
Zit zonder de popcorn op 1743 kcal.
Weet iemand hoeveel gram zo'n middelpopcorn van jimmy's is? Ik kon op internet alleen een kleine bak vinden van 55 gram.