Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:02

Merkwaardig Danoesje. Je lijstjes zijn altijd zo mooi.

Dani_ schreef:
O: (geiten)kwark met banaan
T: 1 peer
L: 1 zuurdesemboterham met avocado en gekookt ei (door elkaar prakken met peper, zout en een beetje citroensap = lekker en gezond broodbeleg :) ), 1 zd boterham met appelstroop, geitenkaas en walnoten. Paar rauwe worteltjes.

D: tot nu toe, 1 liter spa, groene thee, brandnetelthee

T: 2 mandarijntjes, 1 banaan, 1 chai latte met melkschuim

Nog 0,50 l water en groene thee erbij

Ik merk dat het te weinig is. Heb nu echt een 'honger' gevoel en ga pas over twee uur eten. De krentenbollen in de keuken van mijn werk roepen mij. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:02

Ik had laatst zwartoogbonen in een mexicaanse soep :)

Eske_B

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:06

Mag ik vragen wat jullie van mijn lijstjes vinden? Over de maaltijden zelf ben ik erg tevreden, tussendoortjes kunnen vaak wel wat beter. Maar ik doe mijn best :). Ik zit verder op een gezond gewicht wat aardig stabiel blijft, sinds ik naar mijn idee gezonder eet ben ik ook 2 kilo afgevallen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:06

Gast7391 dat is best een goed idee! Zelf wat verzonnen of een receptje van internet gebruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:35

Zwart oog bonen eten wij ook regelmatig, vaak maken we simpel een prutje/soepje met alles wat lekker is. Beetje paddestoelen, maïs, perzik, pepertje, paprika, courgette ui en knoflook, eventueel nog wat zure room er door. Erg lekker.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:41

Bedankt voor de ideeeen! Ik heb meteen de mexicaanse soep geprobeerd. Ruikt al erg lekker. Heb er al zin in!

O: 10.45: 40 gr. havermout/lijnzaad/melk en een rijstwafel met een gekookt ei
T: Appel
L: 14.30: 100 gr. roggebrood met bio pindakaas
A: Mexiaanse soep ( 160 gr. ongek. zilvervlies rijst, 400 gr. zwart ogen bonen, 255 gr. kidneybonen, 140 gr. mais, 1 rode en een witte ui, gezeefde tomaten, tomatenblokjes en water. Sambal, paprikapoeder, peper en knoflook). Ik gok dat ik er 5 porties uit kan halen? Even kijken hoe het vult.
T: Magere yoghurt met 2 kleine peertjes
B: Uurtje fietsen, 3 kwartier spinning

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:49

Dank je wel Dani :)

danoesje schreef:
Goed idee, ei en avocado prakken. lijkt me lekker!

o: 2 plakken roggebrood: 1 met oude kaas en een met appelstroop
t: appel + stuk of 8 hazelnoten
l: mini-komkommer met een halve paprika, feta, halve avocado, yoghurtdressing en citroensap
t: uitdeelzakje chips naturel en een twee vk cracker met houmous + grote kom pompoensoep (zak)
a: eet op werk dus iets uit de super. Laten ze hier nu heerlijke gegrilde kippetjes hebben! Dus denk een halve gegrilde kip met een boterham of een maaltijdsalade (ipv de kip dan:P)

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:27

O: een handje Lion cereals met melk
A: Gehakt in bladerdeeg met gebakken aardappelen met kruidenboter en een chili saus en als na gerecht dadelijk een vlaflip met chocolade bovenop.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:45

EskeGirl schreef:
Mag ik vragen wat jullie van mijn lijstjes vinden? Over de maaltijden zelf ben ik erg tevreden, tussendoortjes kunnen vaak wel wat beter. Maar ik doe mijn best :). Ik zit verder op een gezond gewicht wat aardig stabiel blijft, sinds ik naar mijn idee gezonder eet ben ik ook 2 kilo afgevallen.

Weinig groente en fruit naar mijn mening. :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:46

Definitieve lijstje van vandaag:

O: 40 gr havermout, 20 gr speltvlokken, 65 gr mango, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad
T: 28 gr whey perfection
L: Restje van de volkorenpasta met vega gehakt en stapel groentes van gister + halve vega schnitzel erdoorheen gemikt.
T: 2x cracker vezelrijk met bio pindakaas en appelstroop + klein bakje chipjes en een glaasje wijn
A: zelfgemaakte hartige taart, met een bodem van speltmeel gevuld met broccoli, prei, geitenkaas, ei en pijnboompitten.
T: 1,5 klein pannenkoekje van speltmeel, ei, amandelmelk en courgette (die courgette gaat door het beslag) met bosvruchtenjam :9 erg lekker al zeg ik het zelf :D

D: water en thee
B: Ripped in 30 level 1, half uur paardrijden (ja dat valt voor mij momenteel onder intensief bewegen want heb het vrij lang niet gedaan :+ ) , grondwerken en uurtje in en om de stallen aan de slag (uitmesten etc.)[/quote]

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:16

Eske, naar mijn mening wat veel koolhydraten en wat weinig groente/fruit maar vind het al heel goed dat je er op jou leeftijd bewust mee bezig bent :)

Van zwartoogbonen had ik echt nog nooit gehoord, klinkt super die soep :9 Lekker voedzaam en eiwitrijk!

Hongergevoel kan niet de bedoeling zijn Dani, waarom eet je dan niet gewoon wat gezonds tussendoor? Twee uur wachten met honger lijkt mij zwaar :P

Ik heb uiteindelijk de volle 60 min hardgelopen, daarna even uitgewandeld en ga vanavond laat nog even hondjes uitlaten. Dadelijk mik ik door mijn laatste tussendoortje nog een vk beschuitje, vind ik altijd zo'n lekker prutje :+

Dan kom ik op 1976 kcal waarvan ongeveer 108 eiwit, 258 khd, 54 gram vet. Vandaag iets lager in calorieën dan ik de afgelopen tijd zat maar is een dagje niet zo erg vind ik.

Mama bracht trouwens 2 kaki's mee, heb ik nog nooit op dus ben benieuwd :D Duurt alleen nog wel even totdat ze rijp zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:30

Vandaag:

O: 250ml magere yoghurt, 8gr chia, 1 weetabix, 30gr havermout, 1 appel, zoetstof
B: 12km fietsen, 3u lesgeven
L: 4 meergranen boterhammen, 50gr 20+ smeerkaas, 20gr roomkaas, 50gr grillworst, 50gr schouderham, 1 appel
B: 1u paardrijden, waarvan 30min intensieve privéles
B: 12km fietsen
A: 70gr penne, 175gr haricots verts, 1 tomaat, 125gr champignons, 1 ui/knoflook, 100gr kipfilet, 15gr roomboter, kruiden; 60gr chocomousse
T: 250gr magere kwark, 1 banaan, 30gr muesli en nog eens 60gr chocomousse :9

2200kcal, 2700kcal verbrandt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:37

Ooh gezellig Lis! Nuja, de groothandel waar we heen gingen (een flink eind rijden) was helemaal uitverkocht, en de andere zaken hadden de kleur ballen niet die we wilden. Dus wordt vervolgd :P Popcorn is idd heel gezellig in de bios!
60 min?! Dat is echt lang! Knap!
Ik ben benieuwd naar die kaki's, die heb ik ook nog nooit gehad.

Interessant Madeira! Wat goed dat je je zo lekker in je vel voelt.

Eske, ik mis inderdaad ook de groenten en het fruit in je lijstjes. Maar je weet er wel veel over en je bent er best bewust mee bezig :)

Misschien krikt iets als de shred je verbranding weer even op Danoesje? Lastig, pfff...

Zwartoogbonen heb ik nog niet gehad, maar bonen vind ik sowieso lekker met groenten in pastasaus. De combi tomaat, wortel, kidneybonen en pesto was erg lekker bijvoorbeeld.

T: 2 glaasjes champagne en 3 mandarijntjes. Ik had een karig dagje maar heb verder echt geen honger gehad.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:47

Alles netjes bij gelezen en zag hele mooie lijstjes!

O- sinaasappel, beschuit
L- Bananenkwark
T- 2 plakken peperkoek
A- soep met 3 beschuiten, 1 plak peperkoek, yoghurt

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:51

Zwartoogbonen kun je ook gedroogd kopen zag ik. Je krijgt dan van die grote verpakkingen bij de turk e.d. Is het heel ongezond om ze gewoon in pot te kopen? Ik ben maar alleen en mijn voorraad word al zo groot dus potjes/blikken bonen e.d. zijn het makkelijkst.

LisErm94 hij was ook heel lekker! Knap een uur achter elkaar lopen! Welke snelheid loop je dan? Jij houd ook echt alle eiwitten bij enzo. Knap! Ik vond dat bij mijn soep al zo moeilijk hoeveel kcal. het nou bevatte.. ik gok op 400 voor een flinke kom ofzo. Laat staan alle eiwitten enzo. Kaki zijn die roze vruchten toch?

Phor jou verbrande kcal, verbrand jij zoveel meer dan je eet? Of snap ik het niet zo goed :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:53

Ik heb net lekker nog een paar gedroogde cranberries (gok gram of 5/10) door mijn laatste tussendoortje gegooid plus een mandarijntje gegeten, zit ik toch nog boven de 2000 kcal.

Haha bhri, wordt nog een hele jacht naar de juiste kerstballen dan :P Pas was ik een keer in een bioscoop waar ze geen popcorn verkochten vond ik zo gek :+
Ja vind het heerlijk nu, vandaag een keer niet snelheid gemeten maar gewoon muziekje op en genieten van de omgeving. Het was ook nog mistig dus alles zag er zo sprookjesachtig uit :D

De kaki's moeten nog wel even liggen, volgens internet tot ze er een beetje glazig uitzien en je ze zacht kunt indrukken. Naast appels ging het sneller dus ze liggen nu tussen de appels want ben heel benieuwd :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:06

Als je zo lang rent, heb je dan ook nog periodes waar je even 'door' moet raken? Of is het echt verstand op nul en hoppa, gaan? Lijkt me een erg mooie start van je dag ook, zo in de mist!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:06

Zucht, hier slechte dagen. Druk, veel uit eten en snaaien en weinig tijd om te sporten. Vanaf morgen weer beter, neem ik me voor.
Lijstje van vandaag:

O: magere kwark met DV fruit, healthy mix, lijnzaad en tarwezemelen. + 1 pompoenpitcracker met hagelslag
T: banaan + plakje cake
L: 2 vk boterhammen met casselerib + halve tomaat + gezonde fruitmuffin.
T: 2 kiwi's
A: verse spaghetti met versgemaakte tomatensaus met paprika en gehaktballetjes. + halve tomaat
T: 1 beschuitje met hagelslag en een plak speculaascake

B: 12 km fietsen

Wie geeft me even een schop onder mn kont?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:30

Mooie lijstjes! En lekker Lis, een uur gelopen! :j
Zwartoogbonen ken ik niet denk ik, maar de recepten die hier langs komen klinken dan wel weer lekker!

Danoesje lastig zeg, je lijstjes zijn erg netjes altijd inderdaad :(:)

Mijn lijst vandaag, was bij mijn vader vanaf de loop van de ochtend, waar er niet genoeg in huis was om een smoothie mee te maken:
O: 18 gram havermout en 15 gram boekweitgrutten, 12 gram rozijnen, 1 appel (110 gram oid)
L: 30 gram havermout met 50 gram tutti frutti, 10 gram rozijnen en een halve appel
T: 25 gram kruidnoten
T: 60 gram paling, kwam paps mee aan als traktatie :)
A: paar frietjes met een beetje mayo en zelfgemaakte satesaus, groenteburger, en veel opgeschept van een heerlijke salade van rucola, een ander soort sla, feta, quinoa en avocado. We waren bij vrienden eten, maar die koken gelukkig ook altijd puur en gezond!

D: paar koppen thee, water, 2 cappucino en 1 espresso

Kaki heb ik trouwens ook pas ontdekt, en ik vind ze erg lekker om door m'n smoothie te doen :j

Ik hoor jullie ook allemaal over krachttraining, daar wil ik op termijn me ook is mee bezig gaan houden denk ik, klinkt erg verleidelijk zo'n mooi figuur wat in verhouding is, ik kan echt genieten van de veranderingen die aan m'n lichaam te zien zijn (gewichtsverlies en tot nu toe meer beenspier van het lopen). Maar dat is iets voor later, ik moet eerst maar even het hardlopen goed in m'n systeem gaan krijgen, heb wel gemerkt dat ik dat soort dingen in stapjes moet opbouwen. Begonnen met m'n eetpatroon, en dan nu het sporten opbouwen :)

*schopt Laura* Je begint je dag wel goed trouwens, maar als je eenmaal een paar dagen slechter bezig bent is het inderdaad weer zo moeilijk om weer in je fijne ritme te komen! Helpt bij mij wel om gewoon de hele dag meteen bij te houden wat je eet, dan krijg je wel van het soort momenten dat je weer even 2x denkt of dat soort slechte dingen het wel echt waard zijn.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:33

Bhriseis schreef:
Als je zo lang rent, heb je dan ook nog periodes waar je even 'door' moet raken? Of is het echt verstand op nul en hoppa, gaan? Lijkt me een erg mooie start van je dag ook, zo in de mist!

Nee eigenlijk niet, heb met name het laatste stuk juist zo'n gevoel alsof ik nog uren door kan rennen (wat ik helaas nog niet kan hoor :Y) ). Tijdens de wedstrijd had ik dat ondanks dat het een stuk korter was wel, maar dat was omdat ik flink boven mijn tempo liep.

Morgen weer beter Laura, tussendoor slecht mag maar blijf er niet in hangen! Alhoewel ik je lijstje vandaag nog best oke vind voor een ''slechte'' dag (maar dat is natuurlijk geen motiverende speech :Y) ) Dus bij deze: Nog even gezond en dan kun je heerlijk onbezorgd genieten van al het kersteten & de oliebollen met oud en nieuw!

Fleur, nu ben ik nog benieuwder naar die kaki's :P Je eten klinkt goed, altijd fijn als je bij mensen eet die ook gezond eten!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:36

Lastig he Laura, deze tijd van het jaar. Het is ook zo druk, en dan schiet eten en sporten er bij iedereen wel eens in :(:)

Gaaf Lis, dat je dat kan! En dat met je heupletsel dat toch niet zo lang achter de rug is.

Groot gelijk Fleur, gewoon met kleine stapjes veranderingen aanbrengen :)

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:37

ontbijt: boterham met oude kaas, water
tussendoor: princeministars, belgische wafel, chocomel en een paar snoepjes
lunch: stokbrood met tonijnsalade en een sauzijzenbroodje en chocomel en ijsthee
tussendoor: popcorn en cola
avond: schnitzel met gebakken aardappels en boontjes en water

als ik nu zo kijk.. dat is dit echt ongezond.
en bewegen.. alleen fietsen naar de bus en paardrijden
waarom ik dan dun blijf zou ik niet weten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:40

Ongezonde voeding hoeft geen effect te hebben op jouw gewicht, om slecht voor je lichaam te zijn. Interessanter lijkt me dat je je zoveel beter in je vel zou voelen met gezonde voeding Dieuwertje :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:44

ChantalSmook schreef:
Zwartoogbonen kun je ook gedroogd kopen zag ik. Je krijgt dan van die grote verpakkingen bij de turk e.d. Is het heel ongezond om ze gewoon in pot te kopen? Ik ben maar alleen en mijn voorraad word al zo groot dus potjes/blikken bonen e.d. zijn het makkelijkst.

LisErm94 hij was ook heel lekker! Knap een uur achter elkaar lopen! Welke snelheid loop je dan? Jij houd ook echt alle eiwitten bij enzo. Knap! Ik vond dat bij mijn soep al zo moeilijk hoeveel kcal. het nou bevatte.. ik gok op 400 voor een flinke kom ofzo. Laat staan alle eiwitten enzo. Kaki zijn die roze vruchten toch?

Phor jou verbrande kcal, verbrand jij zoveel meer dan je eet? Of snap ik het niet zo goed
:)

Ik ga over een paar dagen drie werken lang naar Amerika, dus nu wil ik nog even wat vet kwijtraken, aangezien ik daar ongetwijfeld aan ga komen :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:47

Weten jullie of het mogelijk is dat je genoeg vitamines en mineralen en zo in neemt, maar je lichaam het door een of andere rede niet of niet goed op neemt?