Bhriseis, ik denk dat havermout met een ei erdoor op geen 1 manier lekker is.. Tenzij je er pannenkoekjes van gaat maken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Many schreef:Havermout met een ei klinkt ook niet echt lekker moet ik zeggenIk probeer vaak eiwitten toe te voegen in de vorm van noten(pasta), of ik eet gewoon een gekookt eitje naast mijn havermout.
Bhriseis schreef:Ik doe zelfs een flinke scheut water in mijn rijstmelkAnders vind ik het zo zoet.
Ik had deze ochtend geprobeerd om een ei in mijn havermout te doen (100 g havervlokken, 200 ml rijstmelk, water, ei), maar ik vond het écht niet lekker en heb het weggekieperd... Iemand tips hoe het wel lekker is met een ei? Ik zou meer eiwitten willen eten, vandaar mijn probeersels. Ik heb uiteindelijk een handje geschaafde amandelen in mijn havermout gedaan: lekker én meer structuur, en ik zit er echt vol van.
Nu staat er Baked Oatmeal in de oven met appeltjes, kaneel en amandelschijfjes, ik hou jullie op de hoogte!
Kieffer schreef:Bhriseis schreef:Ik doe zelfs een flinke scheut water in mijn rijstmelkAnders vind ik het zo zoet.
Ik had deze ochtend geprobeerd om een ei in mijn havermout te doen (100 g havervlokken, 200 ml rijstmelk, water, ei), maar ik vond het écht niet lekker en heb het weggekieperd... Iemand tips hoe het wel lekker is met een ei? Ik zou meer eiwitten willen eten, vandaar mijn probeersels. Ik heb uiteindelijk een handje geschaafde amandelen in mijn havermout gedaan: lekker én meer structuur, en ik zit er echt vol van.
Nu staat er Baked Oatmeal in de oven met appeltjes, kaneel en amandelschijfjes, ik hou jullie op de hoogte!
Deze heb ik laatst gepost Bhriseis, zit ook een ei door. Ik vind hem echt heerlijk, zowel warm als koud. Ik maak er altijd twee, eentje om warm op te eten en de andere eet ik de volgende dag koud:
Vanmorgen heb ik weer iets lekkers gemaakt met havermoutIk zag dit recept ergens op internet en het sprak me wel aan. Is voor 1 portie:
[ Afbeelding ]
Ik zette de oven op 185 graden en na 20 minuten heb ik de oven iets hoger gezet naar 200. Nog eens 10 minuten later was hij klaar. Wat gehakte walnoten, beetje honing en kaneel erop en smullen maar:
[ Afbeelding ]
Bhriseis schreef:Ik doe zelfs een flinke scheut water in mijn rijstmelkAnders vind ik het zo zoet.
Kieffer schreef:Knakker schreef:ziet er heerlijk uit.
Is het ook zo voedzaam/machtig als het eruit ziet?
Eet je het als ontbijt of als lunch?
Het is heel voedzaam, vult ontzettend goed maar ligt niet als een baksteen op je maag. Ik eet het als ontbijt of lunch, net waar ik zin in heb
Cheetahfan schreef:En wat vinden jullie trouwens het grootste verschil tussen magnetron en koken in een pannetje? Heb het tot nu toe alleen nog maar in de magnetron gemaakt.