Ik ben een serieuze vegetariër. Niet zo lang, nu bijna een maand. De paar jaar daarvoor at ik biologisch vlees, zo'n drie keer in de week. Voor mij had bio-vlees een prima prijs. Wanneer ik even spiekte bij ''gewoon'' vlees schrok ik dan. Hoe konden ze iets voor 2,- verkopen?! Ik was helemaal gewend aan de prijzen van bio-vlees en snapte niet zo goed waar anderen het over hadden wanneer ze zeiden dat het duur was. Fruit is toch ook duur, en vlees leek me kostbaarder dan fruit.
Ik ben in één keer gestopt met vlees consumeren sinds de documentaire ''Earthlings'', geplaatst door een bokker. Het doel van die docu is om de kijker te shockeren en dat is bij mij meer dan gelukt. Huilen, nachtmerries (serieus), niet kunnen slapen, tranen in me ogen bij het vlees-schap in de supermarkt.

Heb een stuk of vier vriendinnen die al jaren vegetarisch zijn. Ik ben zo blij met ze. Zonder dat ze het doorhebben steunen ze me zo. Dus daarom post ik dit maar even hier, was al langer naar een centraal topic op zoek en heb 't gevonden, yes.
Enige wat ik een beetje mis is vegetarische salami-vervanger.