falionrule schreef:Ik heb nu een aantal zaden van de Intratuin (superduur, nu ik er naar terugkijk)
En vier of vijf zakjes van bij de Lidl, en 4 zakjes gekregen van vrienden die een moestuin hadden, ook van de Lidl.
Hoe doe jullie het met jullie tomatenplantjes?
Die van mij zijn bezig met hun 2e paar echte blaadjes, maar ik moet ze om de twee uur omdraaien omdat ze zo erg naar het licht buigen, wat behoorlijk wat tijd kost
En is het verstanding om meloenen buiten de kas te kweken? Ik had een zakje zaden gekocht voor Charentais meloenen zonder dat ik erbij nadacht (ja, ik ben niet zo snugger)
Maar nu zegt internet dat je eigenlijk een kas nodig hebt, omdat ze erg veel warmte nodig hebben, en ik heb geen kas
Mogelijk zou ik wel een platte bak kunnen maken, maar ik ben bang dat dat te klein wordt omdat meloenen grote planten zijn.
Je bent niet de enige! Hier ook zaadjes voor meloen (zelfs al plantjes) maar ik ga het gewoon proberen en anders heb ik een leuke groene plant ;-P
Vraagje, heb nu tomaat en cherry tomaat in de vensterbank staan, maar wil ook bonen doen, nou schijnt dat toch niet naast elkaar te kunnen? Is dat ook al met zaaien zo? Heb niet zo een grote vensterbank om ze ver uit elkaar te zetten en anders wacht ik wel met de bonen en plant die pas met mooi weer buiten.