Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Mara_ schreef:Ik ga morgen de kersen-yoghurt taart van Saskia maken voor een verjaardag van een vriendin. Ben heel erg benieuwd, wordt mijn 1e keer met gelatine werken en een echte mooie taart te maken die er ook gewoon mooi moet uitzien, aangezien het voor iemand anders is.
_Mara_ schreef:Wat vraagjes die bij me opkomen als ik nu het recept lees.
- Week de gelatine in koud water. Laat de kersen uitlekken en bewaar het sap. Roer de citroenrasp door de yoghurt. Verwarm 3 el yoghurt en los daarin de gelatine op. Roer dit door de rest van de yoghurt. Zet de yoghurt koud weg tot hij begint te geleren. Klop 300ml slagroom stijf en spatel hem door de yoghurt.
Enig idee hoelang de yoghurt ongeveer in de koeling moet staan om te geleren? En hoe ziet het er dan precies uit, wat steviger/puddingachtig neem ik aan?
_Mara_ schreef:En klopt het dat de bodem niet heel dik gaat worden? Aangezien er alleen bloem in het bodemdeeg zit zal het niet gaan rijzen. Of ligt het eraan hoe dik je het uitrolt?
_Mara_ schreef:En oja, over die lange vingers, gewoon in zijn geheel verdeeld over de taart of in stukjes vermalen?
_Mara_ schreef:Laatste vraag,Wanneer kan ik hem dan denk je het beste maken? Aangezien je zegt dat na een dagje of 2 hij nog lekkerder is.. De verjaardag is zaterdagavond, dus het is misschien een beter idee om hem morgen alvast te maken? Zodat die een nachtje in de koeling kan staan? En dan ook al met de geleilaag erbovenop of die op het laatste moment erop doen? (De overgebleven slagroom en kersen zullen sowieso wel als laatste voordat ik wegga erop moeten neem ik aan, anders wordt die slagroom zo slap. )
_Mara_ schreef:Dat waren alle vragen.Maar liever nu tegen 'problemen' aanlopen dan tijdens het bakken en doen en erachter komen dat ik véél te weinig tijd heb.
Noppert schreef:Ik heb net een toetje gemaakt met 6 eierdooiers. Heeft er iemand een idee wat ik met de eitwitten kan doen, weggooien vind ik ook zo zonde.....
Noppert schreef:Yasmine schreef:Chocolademousse maken?
Heb je een recept?
FuGeLiCu schreef:Misschien de brookies van Saskia? Lijkt me ook wel lekker met cranberry.