MMares schreef:Hoi iedereen, ik lees al van het begin mee en trek grote ogen van alle mooie creaties die hier voorbijkomen.
zelf heb ik ook last van de bakkriebels, maar heb er weinig tijd voor om zelf te bakken (ben net verhuisd en aan het werken in mijn huisje)
Ik heb nog maar enkel een chocoladetaart gebakken (2x), vanillecake met een aroma van karamel, vanillecupcakes met een roze toef botercrème (kersensmaak) en karamel cupcakes (al waren deze niet echt gelukt)
Deze donderdag ben ik jarig en ik wil graag wat bakken voor mijn familie en vrienden en dan natuurlijk ook nog tegen de maandag erop voor op het werk.
Maar ik ben een beetje inspiratieloos...
Ik dacht cupcakes voor het hele bedrijf gewoon bekleden met rolfondant(maar niet iedereen lust dat bij ons op het werk dus daar heb ik al een probleem) Eventueel dacht ik zelf nog een taart te bakken voor onze dienst, nog geen flauw idee welke.
En voor de vrienden en familie een gewone taart bakken en een boltaartje bekleden met rolfondant en vullen met ....? Moet ik nog goed over nadenken...
Heeft iemand tips of inspiratie voor mij?
Dit weekend ga ik voor de eerste keer proberen een boltaartje te bekleden..mijn nichtje komt me helpen, ze heeft ook last van de bakkriebels![]()
Alle tips zijn welkom...
En nogmaals...wow, wat een mooie creaties komen hier voorbij.
Groetjes
MMares
Even resumé:
Je bent net verhuist, bent druk aan het klussen in je huis, hebt eigenlijk geen tijd en wellicht (daarom) inspiratieloos,
en wil dan vóór a.s. donderdag 2 taarten, (voor de eerste keer) 1 boltaartje en bekleedde cupcakes voor 'het hele bedrijf' maken?
Wauw!!

De enige tip die ik voor je heb m.b.t. de cc's en je collega's die de fondant erop niet zo lekker vinden: laat een aantal cc's onbekleed!

Of bak een aantal cc's met stukjes chocolade erin, zonder fondant erop. Zéker zo lekker!!!