Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zoekend76 schreef:Hoi Lindas2 helaas kan ik je daarbij niet helpen... geen idee
SPOEDvraagje!!
voor vrijdag 15.00 moet ik 2 taarten af hebben. 1pip-stijl daar kan/hoef ik niet zoveel voor te bereiden en een PSV taart. nu is mijn plan vanavond of morgenavond biscuits bakken. (morgen moet ik hele dag werken)
maar dat PSV logo zit me een beetje dwars, het liefst zouik die vanavond maken maar waarvan marsepein of fondant? en hoe moet ik hem dan bewaren??????
graag jullie input!!
alvast heel erg bedankt
Lindas2 schreef:question question:
Ben er inmiddels wel aan uit dat ik de ronde taart gewoon doormidden ga snijden voor de tas- taart. Maar wilde de taart dan wel vullen, uiteraard als de taart op zn kant staat.. maar dan krijg je ongeveer 4/5 lagen.. wilde vullen met monchoubavarois en kersenjam, hoe kan je dat dan het beste doen? Om en om of een paar lagen samen vullen?
zoekend76 schreef:dank je wel allemaal,denk dat ik er 2 maak 1 van fondant en 1 van marsepein dan gaat het zeker lukken
aan de hobby maar...
Mayo schreef:Lindas2 schreef:question question:
Ben er inmiddels wel aan uit dat ik de ronde taart gewoon doormidden ga snijden voor de tas- taart. Maar wilde de taart dan wel vullen, uiteraard als de taart op zn kant staat.. maar dan krijg je ongeveer 4/5 lagen.. wilde vullen met monchoubavarois en kersenjam, hoe kan je dat dan het beste doen? Om en om of een paar lagen samen vullen?
Maak je de tas van biscuit of van cake? Cake is een stuk steviger namelijk. Of eventueel van cupcake mix, dat is ook steviger dan biscuit en ook makkelijk in gebruik voor 3D.
Ik heb de tas verticaal gevuld, dus gewoon tussen de 2 helften inGewoon heel dunnetjes, dan gaat dat heel goed.