Taarten decoreren XII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:56

Falona schreef:
Hoe vullen jullie eigenlijk die cupcakes? Moet je die dan niet los halen van het papiertje?

Met een appelboor een gaatje in het cakeje maken, net niet door tot aan de onderkant, vullen en het gaatje bedekken met marsepijn. :)

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:59

thnx voor de link, ik heb op deze site zitten kijken maar deze schema's op een of ander manier gemist :+
welke afmeting zou het mooiste zijn op een bisquit van 16 cm.?
14 cm? of is dit nog te groot?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:59

Met een mesje een klein rondje eruit snijden (NIET tot de bodem), beetje vulling erin, het uitgehaalde rondje halveren en het bovenste deel daarvan als een dakje terug stoppen. Afsmeren en bekleden of opspuiten met een toef en klaar :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:01

Clausje schreef:
thnx voor de link, ik heb op deze site zitten kijken maar deze schema's op een of ander manier gemist :+
welke afmeting zou het mooiste zijn op een bisquit van 16 cm.?
14 cm? of is dit nog te groot?

Ik gok te groot, dan heb je aan weerszijden maar een cm over, vind ik persoonlijk te krap. Ik zou eerder voor 10 of 12 gaan. Dan hou je aan weerszijden 3 of 2 cm over.

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:05

Citaat:
Ik gok te groot, dan heb je aan weerszijden maar een cm over, vind ik persoonlijk te krap. Ik zou eerder voor 10 of 12 gaan. Dan hou je aan weerszijden 3 of 2 cm over.

dan ga ik voor 12 cm. thnx voor de tip!
dan ga ik nu naar me opa en oma om een leuke oude foto te zoeken van ons pa en ma haha.
ik laat jullie het resultaat zien zodra het klaar is :)

Mayo

Re: Taarten decoreren XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:06

Ben benieuwd! Zorg wel voor een scherpe foto, anders kon het weleens een teleurstellend printresultaat geven :)

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:16

wat geeft het mooiste resultaat? ouwel, frostysheet of icingsheet?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:16

Mayo schreef:
Maken jullie meptaartjes los op bestelling? Of alleen in combinatie met een grote taart? Ik heb nu een aanvraag voor alleen een meptaartje, maar ik vraag mij af of dat rendabel is. Zo'n taartje kost maar weinig, maar wel 'veel' werk.

Moet sowieso nog wel even kijken of ik het in kan plannen. Maar dat staat los van de vraag :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:17

Frosty of icing :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:20

@mayo: voor wat betreft je meptaartje: tijd is ook geld!
Dus als iemand alleen een meptaartje wil dan mag je daar best meer voor vragen dan wanneer je een meptaartje icm een grote taart levert. Je kan immers niet wat marge wegsnoepen van de grote taart om de kosten van de kleine taart te dekken.
Hoeveel dan rendabel is om te vragen kan ik je niet zeggen. Misschien kan je eens op wat andere sites rondspeuren hoe zij het doen en wat zij er dan voor vragen. En als het je teveel moeite is voor niks dan heb je ook het recht om te zeggen "alles of niets".

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:25

icingsheets schijnt het mooiste te zijn voor foto's!

Waarom niet mayo, ik zou hem dan alleen berekenen zoals je normaal een klein taartje zou berekenen (dus wat reken je normaal pp) ik krijg hier ook regelmatg verzoeken om boltaartjes (dus kleine blanda's) voor mensen die maar met zijn 2tjes zijn en gewoon lekker een stukje taart willen snoepen :)

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:53

Ik reken bij elk taartje een basistarief, wardoor ik dat "probleem" niet heb.

Mijn starttarief is € 5,= en daar komt € 1,50 pp bij.

Bij alleen een meptaartje betaal je die €5,= over alleen het meptaartje. Bestel je ook een gewone taart, dan reken ik die 85,= maar 1 keer en ben je dus relatief wat goedkoper uit (de klant dan ;-))

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:58

Allemaal bedankt voor de leuke reacties, vandaag ga ik hem proeven :Y)

En bedankt voor alle goede tips

Men sven wat een leuke cupcakes, duren die ook zo lang als een taart?

Ik heb mijn spullen nu in een zak bij elkaar maar als ik dit vaker ga doen en meer ga kopen moet ik inderdaad een opbergbox of iets kopen.

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:08

hee! misschien rare vraag, maar wat gebruiken jullie meestal om de taarten mee op te vullen?(cake o.i.d) mijn zus is helemaal gek van cavia's hebben thuis dan ook cavia stal enzo.. ik zou wel eens willen proberen een van de cavia's na te maken. maar zou dan willen weten wat jullie doen als opvulling.. en wat ook heel lekker is!

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:11

voor een taart word meestal bisquit mix gebruikt, je zou ook cakemix kunnen gebruiken maar dit is heel machtig als je het ook nog eens gaat bekleden. :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:14

En voor de vulling kan je vanalles pakken wat je lekker vind. Een hele simpele en erg lekkere vulling is (aardbeien)jam met daarop een laag slagroom.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:20

morgen komt mijn bestelling van DLT binnen. eindelijk fondant, eens kijken of dat zo makkelijk werkt als jullie zeggen

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:33

Oke bedankt voor de reaktie op mijn vraag! en beangelique! we horen het van je! :)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:36

Kinke schreef:
Jalenka_Kiya schreef:
Hoi allemaal, ik kom weer even met een vraagje.
Ik zie wel eens van die mooie cupcakes met een 'toef' er boven op. Is dit botercreme of iets anders? Ik dacht zelf misschien icing? Wie o wie heeft het antwoord, dan ga ik van de week aan de kerst-bakkerij! ;)

Deze kan ik je aanraden Jalenka:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=126762

Dank je wel voor de link! Ik heb alles in huis dus ga van de week eens wat proberen!

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:06

Ik heb nog een vraagje.. ik ben dus van plan om 3 taarten te maken (heb eerste bisquit nu in de oven, vanavond de tweede en dan morgen avond de derde) voor 1ste, 2de kerstdag en dan nog voor maandag. Echter, hoe kan ik deze bisquits het beste bewaren? Weet dat je ze in kunt vriezen maar heeft dat nut voor die paar dagen? Alvast bedankt!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:12

Falona schreef:
Hoe vullen jullie eigenlijk die cupcakes? Moet je die dan niet los halen van het papiertje?

Heel eenvoudig, vulling in een spuitzak doen en zo'n lange dunne spuitmond erop en dan gewoon in de cc drukken :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:15

Heb net een taart weggebracht, voor een 30-jarig huwelijksfeest, gevuld met aftereight mousse en frambozenjam :)
Afbeelding
Afbeelding

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:28

Mooie kleur Kinke! Ik vind dat randje van bolletjes ook erg leuk, dat geeft zo'n mooi authentiek effect. Veel leuker dan zo'n perfect gedrukt randje dat je krijgt als je een taart koopt :)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:30

Mooi hoor!!

After eight mousse :9 :9 :9

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:56

LadyJ schreef:
Allemaal bedankt voor de leuke reacties, vandaag ga ik hem proeven :Y)

En bedankt voor alle goede tips

Men sven wat een leuke cupcakes, duren die ook zo lang als een taart?

Ik heb mijn spullen nu in een zak bij elkaar maar als ik dit vaker ga doen en meer ga kopen moet ik inderdaad een opbergbox of iets kopen.

*nee die CC'tjes zijn echt zo klaar moet 20/30 min in de oven en ondertussen maak je alvast die dingetjes voor erboven op dus je bent zo klaar

*Kinke, nee heb je niet gevuld daarvoor waren deze eigenlijk beetje klein. Vond de smaak van de CC alleen beetje flauw, misschien iemand tips voor variatie? zou je er ook stukjes chocolade door de beslag kunnen doen en dat meebakken? ( wel gave taart heb je gemaakt)