Taarten decoreren XI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:37

En heb je wel spullen om zo'n taart te maken?
Lisette, gefeliciteerd!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:37

Dan heb je een taart van ongeveer 23 cm nodig en ik zou dan kiezen voor kindvriendelijke vulling, zoals vers fruit/jam/slagroom/banketbakkersroom.

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:42

Thanx.. :D Ja ik heb wle spullen om het te maken maar ingredienten moet ik nog halen..

Kinke schreef:
En heb je wel spullen om zo'n taart te maken?
Lisette, gefeliciteerd!

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:45

Hee mamamiesje .....je schrijft wat ik denk :o . In de tussentijd waren mijn hersens ook nog aamn het kraken. Ik dacht aan banaan of peren als vulling.
Ik zit nu alleen nog met welek bodem biscuit of cake. Alhoewel als je wil vullen kan alleen cake.

En hoe zouden jullie de bovenkant afmalken met wat voor materiaal.

MamaMiesje schreef:
Dan heb je een taart van ongeveer 23 cm nodig en ik zou dan kiezen voor kindvriendelijke vulling, zoals vers fruit/jam/slagroom/banketbakkersroom.

MamaMiesje

Re: Taarten decoreren XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:46

Als je gaat vullen,moet je een biscuit bakken dat is veel lichter dan cake.
En of je kiest voor marsepein of fondant is een kwestie van smaak :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:47

Ik zou voor biscuit gaan, als je gaat vullen in combinatie met cake dan wordt het wel heel erg zwaar.
Ik lees regelmatig dat kinderen over het algemeen niet van marsepein houden.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:48

Mijn zoon eet dan juist weer de marsepein op en laat de rest staan _O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:49

er schijnt nu ook bananenfondant te zijn.

Snovje

Oke thanx mensen,...

Heeft iemand dan een recept van biscuit. En kun je daar dan 2 lagen van op elkaar doen?

Tja marspein en fondant is zo zoet......is er ook iets anders?
Laatst bijgewerkt door Snovje op 08-11-10 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

MamaMiesje schreef:
Mijn zoon eet dan juist weer de marsepein op en laat de rest staan _O-

Tja, ik weet het ook niet, ben geen kinderexpert :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:50

ik dacht juist dat het de bedoeling was om met fondant of marsepein te bekleden?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:50

Snovje schreef:
Oke thanx mensen,...

Heeft iemand dan een recept van biscuit. En kun je daar dan 2 lagen van op elkaar doen?

Tja marspein en fondant is zo zoet......is er ook iets anders?

In de openingspost staan allerlei links naar recepten etc. etc. ;)

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:51

Het gaat zijn eerste keer worden....dusse tja ;) :9

Oke ik ga effe in de openingspost kijken

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 22:54

Biscuit nemen, geen cake.. dat is te zwaar..
Biscuit bakken kan al in een doodgewone springvorm van bijv. blokker.. de mix hiervoor kun je o.a. krijgen bij taart en decoratie winkels maar ook bij makro, pipoos en de betere intratuin vestigingen, daarnaast is het ook te koop bij de welkoop/boerenbond onder de naam Soezie..

Na het bakken laat je de biscuit afkoelen.. daarna snijd je hem door.. zodat je hem kan vullen, de afgeneden laag leg je er dan zo weer bovenop ;) eventueel kan je ook meer dan 1 laag snijden

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:58

Thanx dat zal ik zeker doen.....

Het voor de eerste keer (een taart voor mijn zoontje) een laag. Ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen de biscuit recpeten. De ene keer is het met maizena, de ander keer met bloem en de andre keer met bakpoeder. Wat is het verschil? De smaak, stevigheid,???

En ik kan wel bakken heb het wel vaker gedaan alleen met marsepein en fondant heb iknog niet echt gewerkt. Is het makkelijk? OIk overweeg ander om me hetzelf makkelijk te maken en botercreme te gebruiken... Wat zeggen jullie als deskundingen ;) :D

Jaime_ schreef:
Biscuit nemen, geen cake.. dat is te zwaar..
Biscuit bakken kan al in een doodgewone springvorm van bijv. blokker.. de mix hiervoor kun je o.a. krijgen bij taart en decoratie winkels maar ook bij makro, pipoos en de betere intratuin vestigingen, daarnaast is het ook te koop bij de welkoop/boerenbond onder de naam Soezie..

Na het bakken laat je de biscuit afkoelen.. daarna snijd je hem door.. zodat je hem kan vullen, de afgeneden laag leg je er dan zo weer bovenop ;) eventueel kan je ook meer dan 1 laag snijden

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 22:59

@ Polivy, mooie taart :) Niet mijn smaak.. maar wel mooie uitvoering +:)+
Welke letters heb je gebruikt?

Morgen komt als het goed is 1 van mn bestellingen binnen :) Ben k erg blij mee want dan kan ik even verder.. hoop dat die van taart en decoratie er woensdag ook is :\

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:00

Ik zal eens kijken welke letters het zijn. Heb eigenlijk geen idee. Heb een hele bult letterdingen hier liggen en pak wat ik leuk of passend vind :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 23:02

Ik zou biscuitmix halen, o.a. te koop bij de winkels die ik net noemde ;) Dan hoef je alleen eieren en water toe te voegen.. Wel lang mixen, dat is erg belangrijk ca 15 minuten minstens en op het eind nog even n paar minuutjes op de laagste stand.. dan bakken zoals in de openingspost staat..

Daarna eruit, af laten koelen, en dan 1 keer doorsnijden.. vullen kan op allerlei manieren..

Als afwerking zal ik niet voor botercreme kiezen hoor dat geeft geen mooi effect.. ik zou voor marsepein gaan omdat je n beginneling bent zoals je zegt.. en dan is marsepein in mijn ogen toch iets makkelijker..

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:05

Okido....thanx...ik ga woensdag of donderdag aan de slag.. Ik ben benieuwd.... Ik zal jullie op de hoogte houden

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:06

Bij Pipoos in Eindhoven heb je de biscuitmix enzo van Funcakes, Snovje, die werkt fijn :j
Marsepein en fondant alleen in kleine verpakkingen, maar wel genoeg om een keer te proberen. Maar als je het vaker wil gaan doen zou ik toch online gaan bestellen :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:12

Verkoopt pipoos (of makro) ook vegetable shortening? Of kun je dat ergens anders kopen dan een taartwinkel? Moet het even last-minute hebben :P

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:13

Ik wilhet wel online bestellen bij de leukste taarten maar moet hetw el op tijd binnen hebben...iemand ervaring?

BrittKitt schreef:
Bij Pipoos in Eindhoven heb je de biscuitmix enzo van Funcakes, Snovje, die werkt fijn :j
Marsepein en fondant alleen in kleine verpakkingen, maar wel genoeg om een keer te proberen. Maar als je het vaker wil gaan doen zou ik toch online gaan bestellen :)

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:15

Ze kunnen niet zo snel leveren, maar makro, pipoos en andere winkels zitten door het hele land. misschien even op de sites van de winkels kijken, die Jaime heeft genoemd ? (:

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:15

En als je een Makro pas hebt zou je even naar Best kunnen rijden. Daar hebben ze ook allerhanden ingredienten van Funcakes. Fondant hebben ze eigenlijk niet, zag toevallig de laatste keer wel pakken met witte fondant liggen, maar dan moet je weer gaan kleuren/kleurstof kopen. Marsepein hebben ze in allerhanden kleuren. En de prijzen liggen lager dan op internet en je bespaart ook nog eens verzendkosten.

@imre: Makro heeft crisco :j
Laatst bijgewerkt door Dorus op 08-11-10 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:16

Taart en decoratie is voor 5 uur bestellen = volgende dag in huis geloof ik.