Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:14

Daffodil, het helpt zeker. Ik liep al twee jaar met jeuk waar niemand iets mee kon en binnen vier weken was het grotendeels weg. Idem met rugklachten trouwens. Nu is het wel weer wat terug maar ik heb ook wel wat gezondigd rond de feestdagen. De verdwijnende kilo's (inmiddels 5) zijn ook leuk meegenomen :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:57

Er sluipt heeeel langzaam een vies smaakie mn mond in. Ik ben op de goede weg!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:01

Hier is het met de kerst enzo ook een beetje misgegaan. Mijn eigen huis is KH vrij, maar dat kan je van anderen natuurlijk niet verlangen. Sinds 3 dagen weer KH arm.

Kaas bevat wel KH; een beetje.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:10

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:48

Ha, ik ben ook weer (nog steeds eigenlijk) aan het low carben. Heb met Kerst en O&N (en de peiode daartussen) gegeten waar ik zin in had en wat ik dacht te missen. ondanks dat ik goed mijn best heb gedaan, smaakte het me allemaal minder goed dan ik had verwacht. Gelukkig maar. Wat ik echt vreselijk vond, is dat meteen mijn snaaihonger terug was. Ik was weer net een hol vat dat alleen maar loos voedsel naar binnen wilde proppen. De schade is alweer weggewerkt door een stevige griep sinds nieuwjaarsdag. Mijn teller staat dus nog steeds op -7,5 kilo en bijna 2 kledingmaten (de eerste stukken maatje 36 zijn al aangeschaft :j :j :j

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:00

hmmm drek, kom er net achter dat in pijnboompitten en walnoten ook nog behoorlijk wat KH zitten, in pecan en macademia amper, wat raar.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 08:33

ik heb gister bij de appie een koolhydr. arm brood meegenomen....Heb net een sneetje op......niks mis mee :P

Tussen de middag een bak yoghurt en weer 2 eitjes erbij en weer veeeeeel water drinken.

Vanavond eet ik vis met sla.......

Ben de week heeel goed doorgekomen. Morgen moet ik weer wegen bij sport. Ik ben benieuwd :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 08:35

Dat brood is heel lekker en die repen zijn ook lekker,deze week 2 voor de prijs van 1.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 08:36

Welke repen zijn dat dan ??

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:32

Atkins, zijn heel veel van die producten van Atkins 2 voor de prijs van 1 bij AH deze week.

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:36

denice schreef:
Jammer dat dit topic zo rustig is. Ik stond net in de schoolkantine, en ik heb enkel cola zero genomen :=

Ik had iets te weinig eten meegenomen en nu wel honger, maar dat komt wel goed!

Kan je beter een glas water nemen .

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:28

Lielle, mag je misschien iets van Bifi-worstjes ofzo, of past dat niet in je programma?
Ik vind dat altijd verrekte handige dingen. Per stuk verpakt en je kunt ze erg makkelijk meenemen.

Goed nieuws hier: de kerstkilo's zijn er alweer af! Poeh, dat gaat lekker snel!
Nu nog even een paar maanden vol gas er tegenaan en dan kan ik hopelijk over naar op gewicht blijven.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:30

eigenlijk niet, veel te veel conserveringsmiddelen en zo, maar daar kan ik nog wel iets mee doen. Maar dat brengt iig ook op het idee om zelf saucijsjes te bakken :j

Goed gedaan van de kilo's!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:30

Zo, de dag is weer begonnen. Ik eet nu mmijn ontbijt, gebakken courgette en tomaatjes, en een ei met ontbijtspek.

Ik weet dat ik beter water kan drinken anita, maar als ik ook al geen cola mag kan ik het niet! Er zit maar 0.1 khd in, en in de sprite licht nul. Dus die drink ik gewoon. :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:36

Ik ben bang dat als ik van die vette worst en vlees enzo eet, dat het afslankeffect geen zin heeft...wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Vallen jullie toch af bij veel vette eiwitten ??? en zo ja hoeveel :D

Ik hou het alleen bij nagenoeg weinig vetbevattende eiwitten zoals kifilet, witvis, zalm, fruit du mer, tartaart, rundergehakt, biefstuk ed.

Vanochtend gebakken eitjes met tomaat,
deze middag een biefstuk met 2 gekookte eieren,
vanavond Fruit du mer in boursin met verse dille :9
en tussendoor tomaatjes....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:38

boursin is ook niet echt slank ;)

ik val wel af, niet erg hard (5 kilo in drie maanden) maar dat was niet het hoofddoel. Ik eet meestal slank(er) vlees maar pak ook rustig juist wat vetter vlees. Ik moet ook juist vette vis eten, en veel olijfolie.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:38

Ik heb vannacht een slink stuk rookworst gegeten, en ben vanmorgen ook weer afgevallen.. ook at ik gisteren meer kaas dan eigenlijk mag.. atkins zit juist vol met vettere soorten toch?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:44

Lielle schreef:
boursin is ook niet echt slank ;)

ik val wel af, niet erg hard (5 kilo in drie maanden) maar dat was niet het hoofddoel. Ik eet meestal slank(er) vlees maar pak ook rustig juist wat vetter vlees. Ik moet ook juist vette vis eten, en veel olijfolie.

heb het ook over een puntje boursin voor de smaak/romigheid, niet over een half of heel pakje zoals ik voorheen deed :D

Oh dat is een mooi resultaat zonder honger :-)
Maar bij mij is het wel de bedoeling dat het meer is als 5 kilo in 3 maanden :P vandaar de gezondere producten......
Vette vis en olijfolie zijn gezonde "onverzadigde" vetten, die gebruik ik ook gewoon!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:47

ik zit nu op 2,4 kilo en ben maandag begonnen, nu heb ik ook ruim overgewicht en zal er vooral veel vocht bijzitten, maar toch, en ik eet niet megavet, maar let daar niet echt op, kijk puur naar de koolhydraten.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:48

Ga vanavond ook aan de vis met worteltjes ( ik geen wortels maar sla en rest gezin wortels en aardapp)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:52

Listiglistje, mijn ervaring is dat je met wat vettere producten evenveel afvalt. Daarbij is het wel heel belangrijk dat je echt onder die grens van khd blijft (in mijn geval max. 20 gram per dag). Dus geen crackers, Atkins-repen etc., maar echt groenten, vlees/vis en wat kaasproducten.
Bij mij maakt het niets uit of ik 2 tartaartjes eet of 2 gehaktballen. Ik eet ook veel vis, ook de vettere soorten. Tussen de middag eet ik bijv. vaak een paar haringen ofzo.

Lielle: ik zie je al over de piste gaan met je sausijzen ;) :))
5 kilo in 3 maanden is trouwens best wel veel hoor. 't Is misschien niet te vergelijken met de gigantische getallen die je hier leest, maar het scheelt natuurlijk alles of je echt overgewicht hebt of niet. In jouw geval (bij een redelijk normaal gewicht) is 5 kilo eigenlijk best wel veel :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:00

ik ben er ook heel tevreden mee, zeker omdat het niet het hoofddoel was, en omdat het gestaag doorgaat terwijl ik me de afgelopen weken vooral heb bezig gehouden met lekker eten en niet met regeltjes ;)

ik zal voor wat foto's zorgen, Lielle aan het snacken in de lift :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:01

Ik ben op m'n vakantie (Kerst en Oud en Nieuw) maar 1 kg aangekomen. Ik ben in shock. :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:05

Oscar schreef:
Listiglistje, mijn ervaring is dat je met wat vettere producten evenveel afvalt. Daarbij is het wel heel belangrijk dat je echt onder die grens van khd blijft (in mijn geval max. 20 gram per dag). Dus geen crackers, Atkins-repen etc., maar echt groenten, vlees/vis en wat kaasproducten.
Bij mij maakt het niets uit of ik 2 tartaartjes eet of 2 gehaktballen. Ik eet ook veel vis, ook de vettere soorten. Tussen de middag eet ik bijv. vaak een paar haringen ofzo.

aaah kijk dat wilde ik graag weten of het verschil maakt vet-niet vet, de koolhydraten probeer ik zowiezo
te mijden en werk zometeen ook een biefstuk en 2 gekookte eieren naar binnen en morgen denk ik een makreeltje :P

fokfanaat schreef:
ik zit nu op 2,4 kilo en ben maandag begonnen, nu heb ik ook ruim overgewicht en zal er vooral veel vocht bijzitten, maar toch, en ik eet niet megavet, maar let daar niet echt op, kijk puur naar de koolhydraten.

Ik zat gisteren ook op -2 kilo vanaf maandag :D zal wel vocht zijn, maar het werkt wel motiverend! mijn opgeblazen gevoel is igg weg!
Ik moet zeker 10 en liefst 15 kilo kwijt, maar men (dr. Frank gisteren bij de afvallers xxl :o ) zegt dat als je weer binnen
je BMI zit (bij mij is dat 71 kg) dat een eiwit dieet geen of weinig zin meer heeft qua afvallen? Zou dit echt zo zijn?
Ik wil toch wel graag 65 (BMI 22,5) wegen zonder hongerdieet ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:12

Klinkt goed Lielle, ik ben ook niet alleen aan het lijnen omdat ik te zwaar ben maar vanwege lichamelijke klachten. Deze manier van eten merk ik heel veel verschil mee....

Dat opgeblazen gevoel heb ik trouwens gelijk terug als ik 2 dagen van dit dieet afwijk en dingen eet die ik niet hoor te eten!

Ik ben nu een kilo of 2-2,5 kwijt sinds vorige week. Hou het nu weer wat preciezer bij.

Iemand nog een tip hoe je eieren mee neemt naar je werk zonder dat het gaat stinken?? Ik doe ze in een plastic bakje maar men wat een lucht komt daar vanaf dan....