Taarten Decoreren IX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:07

Je kan stutten met houten dowels, rietjes, kitkats etc.
Tussen elke taart (dus bovenop de dowels) moet een taartkartonnetje, en dan tweede taart op het kartonnetje plaatsen :)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:57

@ kinke: ziet er leuk uit! wat goed voor een eerste taartje!

Ik ben ook weer aan het bakken geweest. Zou nog foto's plaatsen, dus bij deze:
Had millionares shortbread gebakken. Was erg lekker! maar volgende keer ga ik het wel in een lagere schaal doen zodat de lagen iets dunner worden.

Afbeelding

Afbeelding

MamaMiesje

Re: Taarten Decoreren IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:02

Hmmmmmmmm....*kwijl loopt spontaan in mond* :9

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:24

Had afgelopen vrijdag ook een vrijgezellen feest en had een hele hoop leuke taarten gezien om te maken op de sites van (??) Debbie Brown. Maar ze lustte geen marspein/ fondant dus ik vond de uitdaging al groot genoeg om een taart met ganache te maken :P.
Ik ga er zeker nog wel een maken want er zaten wel hele leuk tussen!

Het viel wel tegen om de taart af te smeren met ganache, de chocolade werd helemaal opgenomen door de biscuit dus het had al 2 lagen nodig voor een beetje redelijke dekking. De roosjes zijn gemaakt met het recept van prakkie. Het werkte super! Het was alleen de bedoeling dat ze rood werden maar had er al een half potje kleuring inzetten maar het bleef deze kleur. Ze was er helemaal bij mee en smaakte ook super! Met de bruiloft hebben ze ook overal roosjes dus vandaar nu ook. Vulling waren in de onderste taart: laag aardbeien jam en laag slagroom met aardbeien. bovenste taart: aardbeienjam met bokkenpootjes creme. En gestut met choco sticks van de ah. nou genoeg gekletst :D hierbij de foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie? :D

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:25

MamaMiesje schreef:
Hmmmmmmmm....*kwijl loopt spontaan in mond* :9

haha dat hadden ze hier thuis ook :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:31

Ooooh dat heb je heel netjes opgelost/gedaan, Linda :j

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:40

Dankjewel! :o :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:40

Hoe maak je die roosjes nou? Het recept weet ik, maar hoe zet je ze nou in elkaar?

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:48

wauw die choco taart is echt mooi ziet er goed uit :D

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:55

Lindas2 schreef:

Had millionares shortbread gebakken. Was erg lekker! maar volgende keer ga ik het wel in een lagere schaal doen zodat de lagen iets dunner worden.

[img]http://i838.photobucket.com/albums/zz308/lindas22/Taarten/PICT0126.jpg[/]

[img]http://i838.photobucket.com/albums/zz308/lindas22/Taarten/DSC07035.jpg[/i]

wat is het recept?

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:58

Chantaltje23 schreef:
Lindas2 schreef:

[img]http://i838.photobucket.com/albums/zz308/lindas22/Taarten/PICT0126.jpg[/]

[img]http://i838.photobucket.com/albums/zz308/lindas22/Taarten/DSC07035.jpg[/i]

wat is het recept?

Hihi, ik had een keer het recept op bokt geplaatst: [VT] Millionaires shortbread

@Lindas: Wauw, wat een plaatje! :D Ik vind je roosjes ook helemaal geweldig!

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:04

dankje wel

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:01

wauw, mooie taart Linda, alleen al door er naar te kijken kom ik 5 kilo aan ;)

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:08

MamaMiesje schreef:
Hoe maak je die roosjes nou? Het recept weet ik, maar hoe zet je ze nou in elkaar?

Als je op youtube zoekt op: "buttercream roses", dan kom je heel veel filmpjes tegen. Zo heb ik ook de kunst afgekeken :D

Mooie roosjes hoor! en op de foto lijken ze iig wel rood. Slim opgelost met de ganache. Ik zou niet weten hoe je het mooier zou kunnen krijgen. Misschien dan je steed een dunne laag erop giet/smeert en die goed laten drogen. an werkt de eerste laag als een soort plamuur, waardoor de rest vd lagen niet meer zo worden opgenomen door de cake (is puur theoretisch hoor, heb nog nooit met ganache gewerkt :+ )

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:01

Wow, wat een mooie taart met die roosjes! :wow: Was dat niet enorm machtig allemaal? Het ziet er heeeerlijk uit, maar wel zwaar...

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:22

Ashleey_ schreef:
Nou dit is het resultaat van gisteren avond geworden!
Had hem 'gelukkig' al bekleed.. en heeeul snel gedecoreerd.. maar toch wel leuk resultaat :D

Afbeelding

Van welke maat ben je uitgegaan bij de bovenste? Ik heb hem hier ook liggen en wil er ook een mee maken.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:31

ik heb gisteren ook weer een taart gemaakt, het is een patriottentaart geworden :D Ik heb deze keer geoefend met marspein. Ik heb alles heel dun uitgerold, zodat je er bijna doorheen kon kijken, en de taart daarmee bekleed. Hij smaakte echt erg lekker. Ik merk nu alleen de volgende dag wel dat als je de eerste laag zo dun doet, je marspein wel een beetje slobberig wordt. Ik heb afgesmeerd met botercreme, dus daar zal het niet aan liggen. Ik denk dat ik de eerste laag voortaan ietsje dikker moet doen, al hetgeen dat er overheen komt, wel dunner mag.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:54

Gave taarten weer zeg! +:)+

Chernique (jij had de Snoopy taart toch?), stond hij bij het stapelen al scheef of zag je het bij aankomst? Het lijkt alsof hij ook op het onderbord verschoven is en dus alsof je te enthousiast een bocht hebt genomen met de auto en de taart is gaan hellen. Zeker ook omdat de gestapelde lagen een kiertje hebben onderaan.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:01

ohhhhh die taarten zien er allemaal heeeerlijk uit zeg :9

@ Yootha; volgens mij een 17,5 cm. Heb in de ene water gedaan, en dat paste bijna helemaal in die vorm.. ;)

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:02

prakkie schreef:
MamaMiesje schreef:

Als je op youtube zoekt op: "buttercream roses", dan kom je heel veel filmpjes tegen. Zo heb ik ook de kunst afgekeken :D

Ik ga meteen kijken!
Hebben jullie van die platte schijfjes met een punt eronder??? Het ziet er zoooo makkelijk uit zeg!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:33

Bloemnagels bedoel je?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:46

Esgaroth schreef:
ik heb gisteren ook weer een taart gemaakt, het is een patriottentaart geworden :D Ik heb deze keer geoefend met marspein. Ik heb alles heel dun uitgerold, zodat je er bijna doorheen kon kijken, en de taart daarmee bekleed. Hij smaakte echt erg lekker. Ik merk nu alleen de volgende dag wel dat als je de eerste laag zo dun doet, je marspein wel een beetje slobberig wordt. Ik heb afgesmeerd met botercreme, dus daar zal het niet aan liggen. Ik denk dat ik de eerste laag voortaan ietsje dikker moet doen, al hetgeen dat er overheen komt, wel dunner mag.

Idd, hoe dunner je de bekleding doet, hoe meer oneffenheden je krijgt.. Ik laad die laag altijd 2 a 3 mm dik

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:46

jup, heb een bloemnagel, maar de volgende keer wil ik proberen ze gelijk op mijn taart te maken. Dan hoef je de roos niet meer van de nagel naar de tarat te verhuizen.

Wat wel helpt om de roos makkelijker van de nagel af te krijegn, is een klein stukje bakpapier eronder te doen. Dan haal je hem met papier en al eraf en kan je hem iets laten uitharden (door het eiwitpoeder wordt de botercreme wat harder aan de buitenkant, crisp, zoals ze het in het engels zeggen). Na het uitharden is de roos wat makkelijker te verplaatsen.

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:52

Aaah bloemnagel. Ik wist niet hoe het heette en ik was al druk aan het zoeken op de webshop van deleukstetaartenshop.nl.

Maar ik wil graag oefenen dus dan pak ik wel idd bakpapier!
Vanavond even kijken bij de makro voor die soort spuitmondjes.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:16

In sommige shops kan je die alleen als flower nail vinden. Voordat je je rot zoekt :D