Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JudithO schreef:Oh wat een lekkere dingen komen er weer voorbij?
Willen jullie recepten delen van het paasbrood en de croissants?
Ceffyl schreef:Ja het deeg was heel slap. Hij is inderdaad wel mooi omhoog gekomen, dat was mijn eerdere probeersel met meer gist trouwens niet. Die was helemaal plat en nog zompiger. Maar daar had ik de oven niet heet genoeg gezet.
Ceffyl schreef:Bedankt voor alle tips! Ik ga verder even de rest van het topic bijlezen, want daar vind ik vast meer goede adviezen. Benieuwd ook naar alle baksels van de anderen hier
Ceffyl schreef:lenaa_tje schreef:Op welke temperatuur bak je, je brood af? Omdat je aangeeft dat je de laatste keer wel een mooie korst had. Misschien is temperatuur te hoog?
In een voorverhitte Creusetpan. Eerst 30 minuten op 230 graden met deksel en daarna 15 minuten zonder deksel.
Bienotje schreef:Sowieso zout en gist net als gewoon brood uit elkaar houden en is de verhouding van instant gist anders dan vers.
Ceffyl schreef:Dank je tamary. Ik heb het inderdaad ook te snel gesneden. En dan toch ook teveel water denk ik. Ik ga een nieuwe poging wagen!Bienotje schreef:Sowieso zout en gist net als gewoon brood uit elkaar houden en is de verhouding van instant gist anders dan vers.
Maar hoe houd je gist en zout gescheiden? Het moet toch beide door de bloem?
Bienotje schreef:Sowieso zout en gist net als gewoon brood uit elkaar houden en is de verhouding van instant gist anders dan vers.