Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:35

Lekkere lunch Dani!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:55

Vind jouw lijstje nog steeds niet boordevol eiwitten zitten Gast7391. Hoeveel gram moet je ongeveer binnen krijgen?
Verder wel een heel gezond en lekker lijstje hoor!

Ooh dat van die avocado met ei ga ik onthouden Dani! Klinkt lekker inderdaad :j wil als ik tijd heb ook weer een keertje guacamole gaan maken :9 is ook zo lekker op brood tussen de middag.

Planning voor vandaag:

O: 40 gr havermout, 20 gr speltvlokken, 65 gr mango, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad
T: 28 gr whey perfection
L: Restje van de volkorenpasta met vega gehakt en stapel groentes van gister + halve vega schnitzel erdoorheen gemikt.
T: weet ik nog niet
A: zelfgemaakte hartige taart, met een bodem van speltmeel gevuld met broccoli, prei, geitenkaas, ei en pijnboompitten.
T: weet ik nog niet

D: water en thee
B: Ripped in 30 level 1, half uur paardrijden (ja dat valt voor mij momenteel onder intensief bewegen want heb het vrij lang niet gedaan :+ ) , grondwerken en uurtje in en om de stallen aan de slag (uitmesten etc.)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:57

Goed idee, ei en avocado prakken. lijkt me lekker!

o: 2 plakken roggebrood: 1 met oude kaas en een met appelstroop
t: appel
l: mini-komkommer met een halve paprika, feta, halve avocado, yoghurtdressing en citroensap
t: paprika deel II en een vk cracker met houmous
a: eet op werk dus iets uit de super. Laten ze hier nu heerlijke gegrilde kippetjes hebben! Dus denk een halve gegrilde kip met een boterham of een maaltijdsalade (ipv de kip dan:P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:00

Ik merk dat ik kh nog steeds makkelijker vind :) Dat ik weinig vlees eet maakt het ook niet makkelijker. Ik weeg 59 kg, dus zou ongeveer 50g eiwitten moeten binnenkrijgen (uitgaande van 0.8). Met 3 eieren ben ik er dus idd nog niet.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:04

Gast7391, daarom prop ik nogal eens bonen door mijn rauwkost/stoofpotje. En ik kan bij trek ook rustig een potje jonge capucijners leegeten, lekker ranzig haha. Lijkt me inderdaad wel lastig om aan je eiwitten te komen zo. En wat vaker bijv cottage cheese ergens door mikken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:06

Ik ben niet zo'n fan van cottage cheese (zo weinig smaak!) maar dat kan ik idd wel doen. Linzen en kikkererwten bevatten ook veel eiwitten he? Die vind ik namelijk wel heel lekker. En noten?

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:06

Mooie lijstjes iedereen!

Vandaag:

O: 2 boterhammen
T: 1 mandarijn
L: 2 boterhammen
T: tomaten
A: sla met zalm :)
T: weet k nog niet. Ga naar een musical

B: fietsen
D: ranja, water, melk, thee

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:09

Snap ik hoor, ik ook niet. Mik het vaak door mijn pastasausje ofzo.
Noten hebben veel eiwitten maar ook bijv pijnboompitjes, peulvruchten, dus idd linzen en kikkererwten ook. Paddestoelen ook trouwens. Wanneer je je rijst/pasta vervangt door bijv quinoa of boekweit (pannekoeken!) krijg je ook wat extra eiwit binnen. Of pak een bakje geiten/soya yoghurt voor wat extra. Eet je wel vis en/of garnalen? Zit ook veel eiwit in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:10

Grappig, al die eiwitrijke dingen zijn wel de dingen waar ik steeds zin in heb: hummus, noten, paddestoelen, pijnboompitten, kwark.. Ik zal eens wat beter voor mijn lichaam zorgen :)

Edit: ik eet nog minder vis dan vlees, maar vind rauwe zalm en tonijn wel lekker.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:14

ooooeh rauwe tonijn met soya/sesam/limoen. dat is zoo lekker! Of even snel grillen. En 20 gram eiwit per 100 gram, heb ik ff voor je opgezocht. Wel best duur helaas. Blijkbaar heb je dan toch echt meer eiwit nodig. Ik weet zooo goed hoe het moet maar afvallen doe ik er niet van helaas :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:16

Dank voor het opzoeken! Binnenkort maar weer eens sushi eten :)

Wat vervelend dat het niet lukt met afvallen. Hoeveel wil je kwijt? Heb je een idee waardoor het kan komen?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:20

Madeira, top dat je je zo goed voelt! Wat houdt jouw dieet precies in, want je mag wel fruit eten?

Gast7391: Cottage cheese vind ik lekker samen met ander beleg. Bijvoorbeeld cottage cheese + jam, cottage cheese + geraspte knolselder, cottage cheese + pesto :)

Gefeliciteerd NGU!!!!

Na mijn grote bak popcorn gisteren tijdens de film, even een balansdagje :P

B: 3 km wandelen
O: 1 latte macchiato
B: 1,30 u wandelen (boodschappen etc)
L: 250 g magere kwark met 3 el speltmuesli, 1 tl honing en chai latte met ongezoete sojamelk (wolkje)
B: Hele middag rondstruinen op kerstballenjacht
T: 1 peer, 3 mandarijntjes
B: Kerstboom zetten *\o/*
A: 4 sneetjes havermeelbrood met boter en kaas, grote mok verse tomatensoep met wortel, paprika en selder

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:32

Gast7391,

ik weeg nu rond de 73 (ben 1.68) en hoop ooit toch onder de 70 te komen. Is me overigens nog nooit gelukt, behalve met ooit een paar weken maar helemaal niet eten. Was nie zo handig nie :) Ben al veel te vroeg met lijnen begonnen door pesten, een moeder die altijd aan het diëten was en een toch wel stevige bouw (was al een bolle kleuter) waardoor mijn stofwisseling ook niet echt top meer is denk ik. twee weken geleden bijv hadden we een weekend met 3 etentjes en wijntjes erbij enzo. Zat ineens van 72,7 op 75,5 en dat ging ook mooi niet meer weg (normaal hou ik gewoon vocht vast van alcohol) . Nu pas is daar 1,5 kilo weer van verdwenen. Ik zit gewoon het lekkerst in mijn vel onder de 73 maar probeer me er niet teveel op te fixeren en me vooral gezond en energiek te voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:43

Klinkt vervelend! Ik zou willen dat ik je de magic tip kon geven... Je drinkt genoeg? Sport veel? Normale porties? Lastig hoor. Ik ben vorig jaar 6 kg afgevallen door het kopen van mijn paard (= veel meer beweging) plus gevarieerder eten. Ik heb vroeger ook raar gedaan met eten maar ik geloof niet dat dat mijn stofwisseling heeft beinvloed. Zou wel rot zijn natuurlijk als je daar nu de dupe van bent. Is er een manier om erachter te komen hoe het met je stofwisseling staat?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:49

Zou het eigenlijk niet zo goed weten. Ben momenteel al blij dat ik niet aankom van niks, dus in dat opzicht gaan we vooruit :) Hoopte ook wat kwijt te raken na de aanschaf van mijn paard, maar daar kan ik al bijna een jaar niet op rijden terwijl ik wel de tijd kwijt ben. Ik probeer 2 keer in de week een uur te fitnessen en een uur te squashen, maar veel meer dan dat lukt me gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:05

En je eet al vrij weinig suiker he? 30 day shred geprobeerd? Dat kost niet zoveel tijd en is best effectief.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:14

Bhriseis, ja 1x per week eigenlijk niet maar ik doe het via de diëtiste en doe dan wel gewoon groenten en fruit eten :) verder vooral koolhydraat (en eiwitrijke) producten. Ik eet ook wel is een cracker/boterham maar eet daar dan wel weer eiwitrijke producten bij zeg maar.

Gefeliciteerd NGU :D

Voel mij nog steeds super goed :)!

O: 2 gebakken eieren op 1 volkoren boterham
T: 1 tussendoor reep van Atkins
L: salade (gemengde ijsbergsla, komkommer) en 1 stuk mager vlees (geen idee hoe al die dingen heten haha)
T: ik wil straks een appel nemen + schaaltje halfvolle kwark
A: geen idee?
T: handje nootjes + fruit/groenten

Ohja, edit:
Beweging: 1 uur sporten in de sportschool
Half uur privéles met Madeira

Drinken: water, thee, glaasje cola light

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:28

Eet/drink inderdaad niet veel suiker, al gaat dat ook wel eens mis met al die rommel die hier op kantoor staat in de vorm van pepernoten en bastognekoeken. Moet gewoon mezelf wat meer oppeppen om met beweging wat te doen, zoals die 30daysshred...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:49

30DS is maar 25 minuten per dag. Best te doen! En leuk om de resultaten te zien (wel meten en foto's maken vooraf.)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:01

Je uit eten gisteren klinkt echt heerlijk Allstarlove! :D
Peulvruchten en bijvoorbeeld quorn en tofu vind ik ook wel makkelijk om ergens doorheen te doen voor meer eiwitten, en vooral kidneybonen vind ik ook nog eens superlekker.
Een blikje tonijn valt nog wel mee qua prijs en kun je lekker gebruiken voor pasta, salade of in wraps.
Popcorn is ook wel heel lekker bij de film bhri! :) Leuk he ik zit ook al helemaal in de kerstsfeer, momenteel ben ik ook weer bij mijn moeder en toen ik maandag kwam was ons hele huis alweer in de kerstsfeer :P <3
Vervelend Danoesje, je eetpatroon is vrij net dus denk dat als je echt verandering wilt in je gewicht je het moet zoeken in sporten.. De JM-workouts zijn zoals Gast7391 al zegt echt een aanrader, daar heb ik echt heel veel aan te danken!
Wat fijn Madeira dat dit eetpatroon zo goed voor je werkt!

O: 90 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 200 ml ongezoete amandelmelk & 151 gram appel met kaneel
L: tosti (64 gram speltbrood, 17 gram kaas, helft van 126 gram tomaat, 15 gram ui), snee mueslibrood (47 gram) met 5 gram boter, 1 kiwi, 1 mandarijn, rest van de tomaat, 21 gram groene olijf
T: 28 gram whey perfection
A: zelfgemaakte lasagne (zalm, ui, spinazie, tomaat, champignons, bladen, misschien een beetje kaas)
T: 400 ml magere yoghurt met 50 gram mix framboos/blauwe en rode bes, 20 gram body en fit muesli (met noten en cacao bits)
Ongeveer 1390kcal zonder het avondeten want dat ga ik nog maken en weet de verhoudingen nog niet
D: 1xkoffie, veel water en thee
B: Ik ga zo hardlopen (denk ongeveer 45-60 min) met als warming-up wat yoga oefenen

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:03

Ik maak op zich vrij snel spieren aan dus dat zou best eens leuk kunnen zijn ja! Was het al eerder van plan, maar toch maar ns proberen!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:40

Mooie lijstjes weer allemaal.

Wat vervelend Danoesje, je lijstjes zien er wel netjes uit!

Mijn lijstje;
O: 50 gr havermout, 10 gr chiazaad, half kopje bosbessen
T: Appel
L: Gebakken ei met champignons, handje muesli, vk cracker met 1 plakje kipfilet, 8 gr pindakaas
T: Mandarijn, halve kiwi (was nog hard) paar hazelnoten
A: Volkorenpasta, champignossaus met mexicaanse groenten, kipblokjes, bakje custard met honing
T: Hazelnoten denk ik

Best weinig nu ik dit typ vind ik. Morgen even weer wat meer eten..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:59

O: 2 volkorenboterhammen(1 halvarine en 1 Nutella)
B: 5 km fietsen
T: ontbijtkoek
B: 1,5 gym (niet heel intensief), 5 km fietsen
L: 2 rustieke broodjes(kaas en Nutella) en een croissantje(roomboter)
T: 3 van die chocolademuntjes

Planning:
A: hutspot peen en ui met verse worst, appelmoes en jus :9, misschien nog wat vla toe
T: Boterham/cracker en/of wat fruit, nog niet op vandaag

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:00

Madeira, ik denk dat je oranjekoek bedoeld :j

O: 2 vb met filet americain
L: 100 gr krieltjes, el olijfolie, tomaat
T: 50 gr studentenhaver, 200 ml halfvolle yoghurt, banaan
D: insalata caprese, misschien een beetje pasta
T: 200 gr waspeen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:01

Vraagje, eten jullie wel eens zwart oog bonen? Ik heb een pot gehaald maar twijfel een beetje waar ik het bij zal eten. Zit er aan te denken om een mix te maken met kidneybonen, mais, zwart oog bonen en dan wat rijst erbij en een vega burger? Of hebben jullie nog lekkere ideeen? :)