Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lizzyy schreef:Ik meld mij ook even![]()
lees ook een tijdje mee, maar heb nu toch even een vraagje.
Ik probeer ook wat gezonder te eten, als ik onwijze trek heb, eet ik een appel / banaan / ontbijtkoek, etc.
Maar helaas worden dat dan 2 appels, 1 banaan, 2 plakken ontbijtkoek etc.
En nog zit ik niet vol.
Ik kan echt een hele reep chocolade opeten en nog zit ik niet vol.
Bruin brood vult bij mij ook niet echt, kan makkelijk 4 broodjes op.
Heeft iemand tips voor producten waar je sneller vol door zit?
Deau schreef:Hallo
Ik lees vanaf het begin van jullie topic mee. Nu ben ik "om" en lijkt het mij leuk om mee te mogen posten. Twee jaar geleden, voordat ik mijn studie voeding en dietetiek begon, heb ik het boek van Amber Albarda aangeschaft en raakte geinteresseerd in haar dieet. Vond het boek als leek soms wat moeilijk beschreven en niet altijd even makkelijk vol te houden omdat ik er toen nog niet voor 100% achter haar dieet stond en teveel verleid werd in gemakzucht eten.
Inmiddels zit ik in het tweede jaar van de studie en ben ik nog meer geinteresseerd in echt gezond eten. Helaas is de studie tekort om dit soort voedingspatroon te behandelen dus wil ik mijzelf er meer in gaan verdiepen. En het voedingspatroon ook zelf ervaren, net als het dieet van weight watchers en alleen maar shakes, een ramp.
Hier in het topic zitten veel deskundige en het lijkt mij leuk om meer ervaringen op te doen en uit te wisselen. Het is voor mij best een omschakeling omdat ik op de opleiding het klassieke voedingspatroon voor krijg geschreven met tegenwoordig veel light producten.
Uiteraard wil ik het dieet ook echt voor mij zelf volgen, anders zou ik het niet vol kunnen houden. Ik voel mij al een langere tijd moe en futloos, vooral in de avonden. Sinds een week fanatiek aan het sporten, ben daarna echt gebroken en heb geen energie. Ik eet geen vlees, minimaal twee keer in de week vis en verder vegatarisch.
O: magere yoghurt met appel en kaneel, vanwege geen honger voor de helft op gegeten
L: groot bord verse courgette soep met anderhalve volkoren boterham met 20+ kaas, na de lunch in de auto een grote wortel
T: een mandarijn
T: voor het sporten in de auto een handje ongezouten caswhew noten
A: Gewokte spinazie met cashwenoten, aardappelpuree en zure komkommers, weer de helft laten staan
T: stukje chocolade
Mri schreef:wortelsap maak ik zelf, vind ik veel lekkerder dan de gekochte variant.
Puurt wortelsap vind ik trouwens veeeeeeeel te zoet, daar gaat echt nog een lading citroen doorheen
Colway schreef:Iemand enig idee waar je verse cranberry's kan halen? of zal ik gewoon zo'n fles cranberry sap nemen? (bij natuurwinkel vandaan?) wellicht ook wortelsap dan maar halen denk ik
wat kon je nou het beste eten bij fruit? Eiwit Vezels? of Vet? (i.v.m. suikerspiegel en afbraak?)