Taart ziet er geweldig uit! Hij is inmiddels gevuld, nu bekleden.. als ik klaar ben, krijgen jullie foto's
Ashleey_
Geplaatst: 07-05-10 15:42
astriidj schreef:
Kan iemand me uitleggen hoe de sugarcraft gun werkt? Ik kom er niet uit
In het begin dacht ik; wat zit dat handvat raar.. maar dat hoort zo!
Je hebt 2 'schroef' kanten. Die vooraan die moet je eraf halen zodat je er een disc in kunt doen. Dan weer dicht draaien. Die achterste die moet je open draaien zodat je daar je marsepein of fondant in doet. Ik vind persoonlijk marsepein makkelijker.. met beetje crisco insmeren. Dan draai je hem weer dicht... en druk je zelf met je handen het 'stampertje' even aan (dan komt er mss al beetje marsepein naar buiten). En daarna kun je met het hendeltje een paar kneepjes doen zodat er wat uit komt... (gaat niet super snel, en soms wat moeilijk) Hoop dat je er wat aan hebt..
astriidj
Geplaatst: 07-05-10 16:05
Ah thanks! Ik had die 'schroeven' nog niet eens ontdekt
Ashleey_
Geplaatst: 07-05-10 16:22
En hier is dan mn bloemenmandje voor moederdag! De poezen erop zijn een beetje een grap van mij en mn zusje.. Zij heeft de poezen geboetseerd. De kleuren lijken echt precies!
Ooja.. en gevuld met kokoscreme en chocolademousse!
Dit was nog de binnenkant van mn taartje met Aardbeien-yoghurtbavarois xD
Vandaag of morgen ga k dat snij-ding uittesten Ben echt benieuwd, mwhaha
Dalijk ga k maar weer biscuit maken en de vulling alvast. Had uit Bad Bentheim alvast mooie aardbeien meegenomen, hoefde k nie meer naar de AH maar die zijn een beetje een papje geworden ff kijken wat k daar nog mee kan doen
Anne.
Geplaatst: 07-05-10 16:58
Nou, de taart is klaar en ik ben echt superblij met het resultaat.. had niet verwacht dat hij zo gaaf zou worden.
De vulling. Dijkje van botercréme en aardbeienvlaaivulling.. Dat had ook gewoon een bovenkant kunnen zijn
aaaargh!!! chagerijnig!!! Mn hele taart verkloot door die k u t marsepein, bij het kleuren vond ik hem al brokkelig, uiteindelijk leek het ergens op, maar nu op mn taart alleen maar bobbels en dikke scheuren, die kieper ik zo de kliko in...
gave taarten voorbij zien komen, een echt prinsesje, heel schattig en die hawaitaart vond ik echt heel leuk gedaan, heerlijk vrolijk
bij ons is vandaag het nieuwe fornuis met oven bezorgd, ik hoop dat vriendlief hem een beetje snel op zijn plaats en aangesloten heeft, want ik moet voor 19 mei nog 4 taarten bakken...
Anne! Wat een gave taart, die vulling had idd ook net de bovenkant kunnen zijn. Hahaha erg mooi gedaan! Hoe heb je die lijntjes in de marsepein gekregen? Met een mesachtig iets ofzo?
Dames wat een mooie taarten weer! Zo'n houtnerfdingetje wil ik ook nog wel idd
1234
Geplaatst: 07-05-10 18:56
Pff iemand hier ervaring mee? Moest net voor de vulling gelatine oplossen, dus ik eerst laten weken in koud water, later water uit de kom, gelatineblaadjes uitgeknepen, en heet water erbij gedaan, het lostte goed op, mn vader nog even laten kijken of er echt geen stukjes in zaten, maar dat was niet het geval Nou ik had later toen het op kamertemperatuur was het in de prut van de vulling gedaan xD en geroerd, en toen zaten er allemaal stukjes gelatine in? Het leek op het eerste gezicht heel weinig, een paar stukjes, maar toen we het door de zeef haalden, bleek het toch best veel te zijn. Nu hebben we alles er gewoon uitgezeefd en die stukjes gelatine weggegooid, nu maar hopen dat het genoeg geleert! Anders moeten we weer een blaadje extra gelatine goed oplossen en erbij doen, en dan weer een paar uur laten opstijven
Heeft iemand nog een idee voor het decoreren van de taart voor mn broertje? (wordt morgen 14 jaar) Wil wel iets met autootjes doen, maar heb niet enorm veel fondant xD heb nog perzik-kleur om de taart mee te bedekken, en zalmroze, Lilac-kleur en oranje Wilde eerst andere kleuren nabestellen, maar mn ouders zeiden dat k eerst maar dat op moest maken wat ik nog had liggen, en daar iets mee moest bedenken
K ga morgen misschien nog eventjes naar de blokker, kijken of ze daar vormpjes in de vorm van autootjes hebben xD