Taarten Decoreren II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:31

Hij is écht mooi!!!
Met jouw stappenplan durf ik het misschien wel aan, haha....

Anoniem

Re: Taarten Decoreren II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:34

De taart staat nu af te koelen op het balkon (dat overdekt is en er zitten ramen in) want ik moet zo weg en ik moest de katten net al 10 x van het aanrecht af jagen (ze mogen er echt niet komen hoor, bah, en normaal doen ze dat ook niet maar dit zal wel lekker ruiken, haha).

En volgens mij is de taart ook erg machtig, maar ja. Het gaat ook meer om het leuke effect dat ik straks bereik als ik met dat ding door de deur loop bij die vriendin :+ hihi!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:34

fFortuna, dank je voor de how-to, leuk!

Nope, ik weet nog steeds niet wat ik ga maken :)) Ik zie het straks wel wat er uit m'n handen rolt :D

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:39

Vind dat stappenplan ook wel heel fijn! Thnx!
Ben benieuwd hoe die smaakt!!

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:40

Mayo, die filmpjes zijn leuk!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:41

Maar hij is dus niet meer gevuld in de cake zelf?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:44

Nathalie1981 schreef:
Mayo, die filmpjes zijn leuk!!

Ja hè?! Heb je een boel aan :j

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:48

Leuke taart geworden Ffortuna en ben benieuwd wat je van de chokotoff laag vind :D
Maar waarom extra chocola voor de kleur?
Ik vind juist de chokotoff's een mooie donkere glanzende laag geven ;)

Ik ga vanavond ook weer een varkentjestaart boetseren voor een feestje vanavond.

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:53

Mijn creatie's van de afgelopen week:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moet er voor morgen ook nog eentje maken :Y)

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:55

Zo die zien er goed uit. Mooi hor

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:58

Mooi hoor Monique!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:09

@ monique1985: Echt schitterend die rose/witte taart! Daar zullen ze echt blij mee zijn geweest. Je bent al een echte pro :-)

Ik twijfel ook aan de combi spekkoek en marsepein. Ik vind spekkoek echt heerlijk en het ziet er zo leuk uit als je het snijd die streepjes. :9

En tja het is echt machtig. (moeten ze maar kleine stukjes snijden hoor) maar als ik die varkentjes in de modder zie kan ik me ook niet voorstellen dat dat luchtig op de maag ligt :') *wel super leuk*

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:32

Gaaf Monique!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:34

Ik denk echt dat marsepein op spekkoek niet te (vr)eten is.... Het zijn zulke andere smaken....
Ik zou spekkoek lekker spekkoek laten en dan cake of biscuitmix met marsepein versieren.
Cake en vooral biscuitmix hebben eigenlijk geen smaak(of iig erg neutraal) en daar kan zoet van marsepein prima bij...
Tenminste, dat lijkt mij :j!!

Ik vind die varkentjes taarten echt superleuk, zal van het weekend eens met mijn moeder om tafel gaan voor de Kerst... Dan geen varkentjes in de modder maar iets anders in de sneeuw ofzo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:33

Liezel1 schreef:
Maar hij is dus niet meer gevuld in de cake zelf?

Nee, bewust niet gedaan omdat dat te machtig werd naar mijn idee. Er zitten wel chocosnippers door het deeg heen.

Ethelate schreef:
Leuke taart geworden Ffortuna en ben benieuwd wat je van de chokotoff laag vind :D
Maar waarom extra chocola voor de kleur?
Ik vind juist de chokotoff's een mooie donkere glanzende laag geven ;)

Ik ga vanavond ook weer een varkentjestaart boetseren voor een feestje vanavond.

Alvast succes voor vanavond! En ik hou zelf meer van melkchocola en om de chocotoffs zit puur heen, vandaar ook. En ik vind licht juist mooier, hihi. Ach, het smaakt vast in beide gevallen erg lekker. Hoe was de laag bij jouw taart (want jouw taart bracht me op het idee, vond het wel briljant gevonden :D ).

Monique, wauw wat een schitterende taarten. Die roze-witte is zeker prachtig, daar gaat iemand heeeel blij mee zijn!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:34

ik denk dat ik gewoon een taart in meerdere lagen snij met vulling ertussen dan heb je hetzelfde als met spekkoek.

Varkentjes in de sneeuw met mutsje op ofzo? Sneeuw kan je dan leuk maken met gemalen kokos!!!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:50

Ffortuna schreef:
Alvast succes voor vanavond! En ik hou zelf meer van melkchocola en om de chocotoffs zit puur heen, vandaar ook. En ik vind licht juist mooier, hihi. Ach, het smaakt vast in beide gevallen erg lekker. Hoe was de laag bij jouw taart (want jouw taart bracht me op het idee, vond het wel briljant gevonden :D ).

Monique, wauw wat een schitterende taarten. Die roze-witte is zeker prachtig, daar gaat iemand heeeel blij mee zijn!

Oja, ik ben zo'n puur fan dat ik niet bedenk dat de meeste mensen juist van melk of wit houden ;)
De laag werd wel hard genoeg, varkentjes bleven goed zitten maar de choclaag was niet zo hard dat het brokkelde met snijden. En iedereen was te spreken over hoe lekker ze hem vonden, dus ben benieuwd wat jij er van vind ;)
Ik had de taart ook niet nog extra gevuld, want hij is inderdaad machtig genoeg.
Normaal als ik dat formaat appeltaart bak gaan er 4 tot 6 punten uit (kleine bakvorm) en nu werd het per 2 choconelli's gesneden, geloof dat er 11 punten uit gingen en die waren groot zat :D

Heb ook al een variant in het wit bedacht voor met kerst aan iemand cadeau te doen.
De taartenwinkel heeft er een nieuwe klant bij :+

Monique, die roze-witte taart is echt mooi! Echt zo'n heerlijke zoete taart om te zien :D
Ff een functionele vraag O:) Hoe snij je zo'n taart nou aan? Per laag of gewoon dubbele laag? :D

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:30

Ethelate schreef:
Ffortuna schreef:

Oja, ik ben zo'n puur fan dat ik niet bedenk dat de meeste mensen juist van melk of wit houden ;)
De laag werd wel hard genoeg, varkentjes bleven goed zitten maar de choclaag was niet zo hard dat het brokkelde met snijden. En iedereen was te spreken over hoe lekker ze hem vonden, dus ben benieuwd wat jij er van vind ;)
Ik had de taart ook niet nog extra gevuld, want hij is inderdaad machtig genoeg.
Normaal als ik dat formaat appeltaart bak gaan er 4 tot 6 punten uit (kleine bakvorm) en nu werd het per 2 choconelli's gesneden, geloof dat er 11 punten uit gingen en die waren groot zat :D

Heb ook al een variant in het wit bedacht voor met kerst aan iemand cadeau te doen.
De taartenwinkel heeft er een nieuwe klant bij :+

Monique, die roze-witte taart is echt mooi! Echt zo'n heerlijke zoete taart om te zien :D
Ff een functionele vraag O:) Hoe snij je zo'n taart nou aan? Per laag of gewoon dubbele laag? :D

Er zit katon tussen de 2 taarten, dus je kan ze gewoon van mekaar afhalen en aansnijden :)

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:40

x_Marr schreef:
_Miistral_ schreef:
Ik wil decoreren?!, hoe moet ik die bovenlaag erop doen, en met kleien, wat moet ik gebruiken?! kan ik dat zelf maken?

Ik geloof dat die vragen vaak genoeg gesteld zijn := De beginpost is toch ook een kleine moeite om door te lezen?

heb ik doorgelezen, heb ook het topic wat doorgelezen, maar moet je gewoon marsepein (ingredienten kopen) er over doen )over de taart) en kan je dat dan decoreren? :o

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:43

Ffortuna die is leuk geworden zeg! :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:47

_Miistral_ schreef:
heb ik doorgelezen, heb ook het topic wat doorgelezen, maar moet je gewoon marsepein (ingredienten kopen) er over doen )over de taart) en kan je dat dan decoreren? :o

als je de beginpost ècht goed leest, zie je het er echt instaan hoor! ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:54

en zoek anders op youtube op "decorating a cake" of zoiets, daar staat het zelfs op film uitgebeeld!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:51

Nou kon het toch ook niet laten om een varkenstaartje te maken.
Mijn kapsel die eigenlijk wat te groot geworden is :=
Afbeelding

De varkeltjes :D
Afbeelding

En de taart. De chocoladeglazuur was een beetje te weinig dus is een modderpoeltje geworden. Vind het ook wel leuk zo.
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:55

Mooi geworden hoor!
Zal een flinke hap worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:56

Juut, wat zul jij een dikke kop krijgen :P

nee echt heel gaaf!!

ik ga in de kerstvakantie eens wat tobben.

Mijn ouders hebben een brood/banket bakkerij