secricible schreef:Wat zijn de voordelen van stoppen? En wat van doorgaan? Wat kost doorgaan je en heb je dat er voor over? Wat wil je bereiken? Wat heb je daar voor over?
Voordelen van stoppen: niet meer zo precies hoeven op te letten wat ik eet. Voordelen van doorgaan: misschien dat ik het red om de laatste 5/6 kilo af te vallen. Verder? Ik ben/blijf vrij moe.. met (iets) meer koolhydraten voel ik mij veel energieker maar val ik niets meer af, komt juist weer wat aan. Wat kost doorgaan: ontzettend veel doorzettingsvermogen. Ik val 600/800 gram af per week als ik echt streng oplet. Als ik 1 á 2 dagen iets meer koolhydraten eet kom ik ook gelijk weer aan en duurt lang voordat het er weer af is. Heb ik dat er voor over: op moment niet, misschien als het iets soepeler verliep waarschijnlijk wel. Daarnaast vind in het financieel vast niet goedkoper vanwege veel vlees/vis/eieren. Maar dat is niet het grootste probleem.
Wat wil ik bereiken: mijn buikvet er af en strakker. Hoeft echt niet superslank, maar gewoon in verhouding tot de rest. Wat heb ik daar voor over: in mijn ogen veel, maar niet alles..
Ik denk dat het ook meespeelt dat ik gevoelig ben voor tarwe. Daarvoor vallen veel kant-en-klare koolhydraatarme broden en crackers af. En al die dingen zelf maken zie ik echt niet zitten.